تاریخ انتشار: 1395/08/18 12:58
کد خبر: 250282

واکنش مسئول برگزاری جام حذفی به اعتراض استقلال

در فضای مجازی آمده باشگاه استقلال به اعلام خبر میهمانی این تیم در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی معترض است و معتقد است باید قرعه کشی صورت گیرد.
واکنش مسئول برگزاری جام حذفی به اعتراض استقلال

به گزارش فرتاک ورزشی، سعید فتاحی مسئول برگزاری بازی های لیگ برتر و جام حذفی در این باره می گوید: بعید می دانم باشگاه استقلال به این مسئله اعتراض کرده باشد و اینکه این باشگاه قانون را نداند.  طبیعتا به سود فوتبال است استقلال در صورت پیروزی در مرحله یک هشتم  نهایی بازی خود را در مرحله یک چهارم نهایی در استادیوم آزادی برگزار کند چرا که تماشاگر برای این بازی به استادیوم خواهد آمد اما قانون چنین اجازه ای را به استقلال نمی دهد. در آیین نامه برگزاری بازی های جام حذفی آمده چنانچه تیمی در دو بازی متوالی میزبان شد در بازی سوم خود میهمان است. عکس این قضیه هم صادق است. چنانچه تیمی در دو بازی متوالی در خانه حریفان به میدان برود در بازی سوم میزبان است. اگر شرایط تیم میزبان و میهمان برابر بود، یعنی دو تیم پیش از رویارویی با هم در دو بازی میزبان یا میهمان بودند قرعه کشی وضعیت میزبان و میهمان را مشخص می کند.

 

از آنجایی که استقلال با انجام دیدار با صبا دو بازی متوالی میزبان است بازی در مرحله یک چهارم نهایی را باید در خانه حریف برگزار کند. حتی این قانون برای تیمی که در دو بازی متوالی حریفانش در میدان حاضر نمی شود هم پیش بینی شده است. می گویم، همه این ها قانون است و واضح و روشن در آیین نامه برگزاری مسابقات آمده و حتما باشگاه ها آن را مطالعه کرده اند. اگر مطلبی هم در این زمینه منتشر شده به این خاطر است که برخی آئین نامه برگزاری بازی ها را مطالعه نکرده اند!

گفتنی است استقلال تهران در مرحله یک هشتم نهایی میزبان صبای قم است و بعد از بازی با مس کرمان این دومین بازی ای خواهد بود که در استادیوم آزادی برگزار می کند و در صورت پیروزی در این دیدار به مصاف برنده دیدار نفت تهران و شهرداری فومن خواهد رفت، در صورتی که تیم برنده نفت تهران باشد بازی استقلال و نفت در تختی برگزار می شود چون استادیوم خانگی نفت تهران تختی است.


 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4jkerl

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


زمان‌بندی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی/ استقلال و صبا ۲۸ آبان