تاریخ انتشار: 1396/04/21 11:56
کد خبر: 196643

کشتی تهران در آزمون انتخابی تیم ملی مردود شد

کشتی آزاد و فرنگی پایتخت در رقابتهای انتخابی تیم های ملی نشان داد همچنان دوران افول و روند نزولی خود را طی می کند.
کشتی تهران در آزمون انتخابی تیم ملی مردود شد

به گزارش فرتاک ورزشی ،

کشتی تهران در مسابقات انتخابی تیم های ملی در رشته فرنگی و به ویژه کشتی آزاد، عملکرد مناسبی نداشت. این موضوع نشان می دهد کشتی پایتخت از روزهای اوج خود فاصله دارد و روند ناامیدکننده ای را در پیش گرفته است.

 

تیم تهران در کشتی آزاد، تنها یک قهرمان داشت که آن هم سعید داداش پور آزادکار مازندرانی الاصل بود که چند ماهی به تهران آمد. او در رقابتهای انتخابی در وزن ۷۰ کیلوگرم به میدان رفت و در نهایت با قبول یک شکست(مسابقات به صورت دوره ای بود) به مقام اول رسید. البته قهرمانی داداش پور در حالی بدست آمد که این کشتی گیر تمرینات حرفه ای و اصلی خود را در همان استان مازندران آغاز و پیگیری کرده بود. چه بسا اگر او نیز مثل دیگر کشتی گیران تهرانی زیر نظر مربیان پایتخت تمرین می کرد، به جای قهرمانی در رقابتهای انتخابی از گردونه مسابقات حذف می شد.

 

در سایر اوزان نیز تنها سه کشتی گیر تهرانی توانستند در میان سه نفر اول قرار گیرند. در این میان امین طاهری که شاگرد علیرضا رضایی قهرمان المپیک و جهان است و تمرینات خود را زیر نظر وی انجام می دهد. همچنین مصطفی حسین خانی در وزن ۷۰ کیلوگرم که در رقابتهای انتخابی به مقام دوم رسید و به اردوی تیم ملی دعوت شد.

 

این ناکامی ها در حالی برای آزادکاران پایتخت رقم می خورد که این کشتی گیران، چند سالی است زیر نظر یک کادر فنی مشخص و در یک سالن مجهز به تمرین مشغول هستند و این افت محسوس بسیار عجیب و سوال برانگیز است.

 

اما در کشتی فرنگی هم صرفا شهاب قوره جیلی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم از تهران به مقام نخست رسید و در سایر اوزان مثل کشتی آزاد، تنها سه نفر در میان نفرات برتر حضور داشتند.

 

این در حالی است که بنظر می رسد کشتی گیران تهرانی که با امکانات مناسب و به مراتب بهتر از سایر استانها در سالن‌های ویژه و زیر نظر مربیان مجربی در حال تمرین هستند نیاز به برنامه جدی‌تری در برای پیشرفت و خروج از این رکورد دارند.

 

آنچه مسلم است نتایجی که در رقابتهای انتخابی تیم ملی رقم خورد در حد و اندازه نام و اعتبار کشتی پایتخت نیست که روزگاری بیشترین سهم را در ترکیب تیم ملی داشت.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4v8dvn

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



حسن یزدانی: تازه در اول راه هستم