تاریخ انتشار: 1402/04/25 13:00
کد خبر: 2619

مشکلات پوست بعد از عمل بینی

حال که با انواع مختلف پوست آشنا شدیم، بهتر است که مشکلات ناشی از پوست در جراحی بینی بعد از عمل را نیز بدانیم.
مشکلات پوست بعد از عمل بینی

حال که با انواع مختلف پوست آشنا شدیم، بهتر است که مشکلات ناشی از پوست در جراحی بینی بعد از عمل را نیز بدانیم. دکتر گوش و حلق و بینی مشکلات مختلفی را برای پوست‌ها در اثر انجام جراحی بینی گزارش داده‌اند. از جمله از این مشکلات عبارت‌اند از:

جمع شدن پوست

جمع شدن پوست بینی بعد از عمل ، یکی از رایج‌ترین مشکلات پس از جراحی بینی است. در این حالت پوست اطراف بینی جمع می‌شود. این مشکل اکثرا در افرادی رخ می‌دهد که پوشت ضخیم دارند.

تشکیل رگه‌های عنکبوتی

در اثر انجام عمل جراحی، ممکن است، رگ‌های خونی در اطراف نواحی بینی افراد تشکیل شود. این رگ‌ها به دلیل تشابه ظاهری به تار عنکبوت به رگه‌های عنکبوتی نیز معروف‌اند. این مشکل اکثرا در افرادی بروز می‌دهد که پوشت آن‌ها نازک است.

التهاب و ورم

در واقع اکثر افراد پس از انجام عمل جراحی بینی، دچار ورم و التهاب پوست صورت می‌شوند. این مشکل در واقع یک عارضه رایج بوده و پس از انجام مراقبت‌های روتین پوستی که بعد از عمل جراحی تجویز می‌شوند، به راحتی قابل درمان است.

خون ریزی پوستی

در مواقعی هر چند نادر پوست افراد دچار خون ریزی می‌شود. این مشکل در اثر آسیب بافت‌های صورت و فشار ناشی بر پوست بروز می‌دهد. پوست‌های نازک بیشتر در خطر گرفتاری به این مشکل هستند.

افتادگی پوست

گاهی اوقات تحت اثر عمل جراحی بینی، پوست صورت دچار افتادگی می‌شود. این مشکل در روی گونه‌ها و زیر بینی بیشتر دیده می‌شود. توجه داشته باشید که این مشکل بیشتر موقعی رخ می‌دهد که جراح، به حد کافی بر روی جراحی تسلط نداشته باشد.

توجه داشته باشید که مشکلات پوستی که پس از عمل جراحی بینی، بروز می‌دهند جز عوارض پس از عمل هستند. از این رو نباید خیلی نگران آن‌ها باشید. برای درمان این عوارض، تنها کافی است که مراقبت‌هایی که پزشک جراح برایتان تجویز می‌گیرد را جدی گرفته و به صورت روزانه آن‌ها را انجام دهید. این مراقبت‌ها شامل استفاده از دارو، کرم و پمادها برای جلوگیری از بروز مشکلات پوست و یا کنترل و درمان آن‌ها هستند. در صورتی که مراقبت‌های پس از عمل نتوانست از بروز این مشکلات پیشگیری کند، شما می‌توانید با روش‌های دیگری به درمان مشکلات پوستی‌تان بپردازید. یکی از رایج‌ترین و ساده‌ترین راه‌های حل این مشکلات، استفاده از لیزر است.

  • بیشتر بخوانید:
علت جابجا شدن غضروف بینی بعد از عمل چیست؟
مهم‌ترین دلایل مرگ جراحی بینی چیست؟
راینوپلاستی و تغییر چهره بعد عمل بینی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vl9z3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نقش دریچه‌ی بینی در مشکل تنفس بعد از جراحی بینی