تاریخ انتشار: 1396/07/07 16:28
کد خبر: 180584

عجیب اما واقعی؛مسی با بارسا به پایان خط می رسد؟!

همه پرسی ایالت کاتالونیا دو روز دیگر بر گزار می شود اتفاقی سیاسی که با فوتبال گره خورده است.
عجیب اما واقعی؛مسی با بارسا به پایان خط می رسد؟!

پس فردا یعنی 1 اکتوبر رفراندوم تاریخی کاتالونیا بر گزار می شود،  اتفاقی سیاسی که با دنیای فوتبال گره خورده است. این بار و در این مورد جمله" فوتبال و سیاست جدا از هم اند معنا ندارد" چرا که سرنوشت یکی از بزرگ ترین باشگاه های جهان حالا در دستان مردم بندری است در شمال شرقی اسپانیا که می خواهند مالیات کمتری بدهند و زندگی بهتری داشته باشند.

ایالت کاتالونیا با توجه به موقعیت و سابقه تاریخی که دارد در آمد بالایی را به دست می آورد ولی بیشتر سهم خود را از این درآمد ها به دولت مرکزی می دهد. حالا با قدرت گرفتن جدایی طلبان در این شهر  قرار است پس فردا رفراندومی برگزار شود تا تکلیف جدایی این شهر از اسپانیا مشخص شود.

کاتالونیا 11 تیم فوتبال دارد که مهمترین آنها بارسلونا و اسپانیول هستند به راستی پس از جدایی سرنوشت تیم های فوتبال در اسپانیا  چه می شود؟ شاید تعلل لیونل مسی و آندرس اینیستا هم به همین خاطر است که قراردادشان را تمدید نمی کنند. لا لیگا بدون بارسا،  بارسا بدون مسی دیگر چه ارزشی دارد؟ جرارد پیکه مدافع میانی تیم ملی اسپانیا و بارسلونا که فردی کاملا سیاسی است در توئیتی مردم شهرش را برای رای دادن به جدایی تشویق کرده تا جزو معدود فوتبالیست هایی باشد که از این اتفاق خوش حال است.

 رئیس لالیگا تایید کرده که در صورت جدایی کاتالونیا هیچ کدوم از تیم های این منطقه اجازه حضور در لالیگا رو نخواهند داشت.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2ln568

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سمپائولی: تمرین دادن به مسی آرزوی من است