تاریخ انتشار: 1396/04/21 13:48
کد خبر: 196596

سرخابی ها به حقوق خود میرسند؟/پافشاری پرسپولیس و استقلال بر حق پخش

مدیران سرخابی روی حق پخش تلویزیونی تاکید ویژه دارند

سال‌هاست که موضوع حق پخش تلویزیونی و سهم باشگاه‌ها از این پخش، یکی از معضلات بین فوتبال و صداوسیما شده و هنوز هم این مشکل به قوت خود باقیست.

اما در هر مشکلی، منافعی هم وجود دارد، و در این ماجرا، گرفتن حق پخش باعث شده تا پرپولیس و استقلال در کنار یکدیگر متحد شوند.

امروز مدیران این دو تیم پرطرفدار پایتخت به دیدار مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال رفتند تا درباره این مسئله به گفتگو بپردازند.

بعد از این جسله، هر کدام از مدیران سرخابی تأکید کردند از گرفتن حق و حقوق خود کوتاه نمی‌آیند حتی اگر مجبور شوند جلوی پخش مسابقات را بگیرند.

سید رضا افتخاری مدیرعامل استقلال در این باره گفته: «در حال حاضر مذاکرات خود را در این خصوص انجام می دهیم و امیدواریم که به یک راه حل مناسب دست پیدا کنیم تا حق و حقوق کلیه باشگاهها بابت حق پخش تلویزیونی توسط صدا و سیما پرداخت شود. در این راستا سیاست فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و جوانان، سازمان لیگ برتر و کلیه باشگاههای کشور  بر این است که صدا و سیما همکاری لازم را با باشگاهها داشته باشد. چنانچه یک درصد به توافق نرسیم، چاره ای نداریم که مانع حق پخش تلویزیونی مسابقات  شویم.»

علی اکبر طاهری مدیرعامل پرسپولیس نیز درباره این موضوع اظهار داشته: «فوتبال نیازمند این است که قدرت داشته باشد و با تمام قوا به برنامه‌های خود برسد. در این چند سال متاسفانه این موضوع کم رنگ شده و حق و حقوقی که می‌توانستیم از حق پخش تلویزیونی دریافت کنیم تا گردش مالی باشگاه‌ها با مشکل مواجه نشود، در اختیار نداشتیم. اگر به موضوع حق پخش تلویزیونی توجه نشود، بدون شک فوتبال کشور آسیب می‌خورد و این در حالی است که حق پخش تلویزیونی در سایر کشورهای دنیا به میزان ۶۰ تا ۷۰ درصد پرداخت می‌شود و این امر متاسفانه تاکنون برای ما رخ نداده است. بر همین اساس از چند وقت گذشته سرفصل موضوعات در حوزه فدراسیون فوتبال، باشگاه‌ها، وزارت ورزش و جوانان و صدا و سیما بحث حق پخش تلویزیونی بوده است. خوشبختانه جلسات خوبی با صدا و سیما برگزار شده و به نتایجی هم رسیده‌ایم. اگر در روزهای آینده نتایج قطعی نشود، مطمئنا پخش مسابقات تلویزیونی با مشکل رو به رو خواهد شد. حق ما، حق پخش تلویزیونی است و نباید از این امر بگذریم.»


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45vz7x

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


گلایه شدید منصوریان از مدیران؛ با خود رضائیان مذاکره کنید!