تاریخ انتشار: 1402/04/29 10:00
کد خبر: 2374

نحوه صحیح پیشگیری از خود ارضایی در کودکان

شما نباید عوارض خودارضایی در کودکان را نادیده بگیرید. به خصوص اگر این کار از یک کنجکاوی کودکانه به عادت تبدیل شود.
نحوه صحیح پیشگیری از خود ارضایی در کودکان

شما نباید عوارض خودارضایی در کودکان را نادیده بگیرید. به خصوص اگر این کار از یک کنجکاوی کودکانه به عادت تبدیل شود. بلوغ زودرس، رشد زودهنگام اندام‌های جنسی، عفونت ادراری، آسیب به اندام تناسلی، عدم تمرکز، پرخاشگری، افت تحصیلی، احساس گناه، وسواس فکری، منزوی شدن، کاهش اعتماد به نفس و غیره از عوارض خودارضایی هستند.

پیشنهاد می‌کنیم به محض مشاهده اولین علائم خود ارضایی در کودکان، با رعایت نکات زیر برای پیشگیری از شدیدتر شدن آنها اقدام کنید:

  1. بهتر است با فرزند خود گفتگو کنید و توضیح دهید، همانطور که وارد کردن انگشت در بینی در مکان عمومی کار درستی نیست، دست زدن به قسمت‌های خصوصی بدن به جز هنگام تمیز کردن آن‌ها در حمام یا هنگام مراجعه به پزشک نیز کار صحیحی نیست.
  2. اگر راهکار اول خیلی پاسخگو نبود، بهتر است همزمان با تذکر به کودک خود محبت بیشتری نشان دهید. او را در آغوش بگیرید و بپرسید که دوست دارد با انجام چه کارهای دیگری غیر از این کار لذت ببرد.
  3. در مورد کودکان ۶ تا ۱۳ سال بهتر است خیلی واضح‌تر با آن‌ها صحبت کنید. زیرا وقتی بچه‌ها وارد مدرسه می‌شوند، بیشتر از فرهنگ و رفتار دوستان خود الگو می‌گیرند و پیشگیری از رفتارهای ناشایست آن‌ها کمی سخت‎تر می‌شود. از کودک بپرسید که آیا احساس تنهایی می‌کند یا می‌ترسد؟ آیا از عواض خود ارضایی در کودکان مطلع است؟ آیا می‌داند که خودارضایی زندگی جنسی آینده او را خراب می‌کند یا حتی ممکن است مانع از بچه‌دار شدن او در آینده شود؟

به طور کلی، هدف متوقف کردن سریع این رفتار نیست، بلکه تعیین حد و مرزهای درست آن است. پس با این دیدگاه پیش بروید!

  • بیشتر بخوانید:
علت جابجا شدن غضروف بینی بعد از عمل چیست؟
مهم‌ترین دلایل مرگ جراحی بینی چیست؟
راینوپلاستی و تغییر چهره بعد عمل بینی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/275de3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پیشگیری از خودکشی نوجوانان