تاریخ انتشار: 1402/03/25 20:00
کد خبر: 4402

گرفتگی بینی در بارداری به چه دلیل است؟

اگر باردار هستید و منتظر نوزاد خود نشسته‌اید تا به دنیا بیاید، ممکن است با گرفتگی بینی روبرو باشید که به نظر می‌رسد از بین نخواهد رفت.
گرفتگی بینی در بارداری به چه دلیل است؟

اگر باردار هستید و منتظر نوزاد خود نشسته‌اید تا به دنیا بیاید، ممکن است با گرفتگی بینی روبرو باشید که به نظر می‌رسد از بین نخواهد رفت. به گرفتگی بینی در بارداری ، رینیت بارداری هم می‌گویند. علت این وضعیت واقعاً مشخص نیست. با این حال، ممکن است ناشی از تغییرات هورمونی باشد؛ اما داشتن سابقه آلرژی یا آسم خطر ابتلا به رینیت بارداری را افزایش نمی‌دهد. در این مقاله می‌خواهیم در مورد گرفتگی بینی در بارداری صحبت کنیم و روش‌های درمان آن را شرح دهیم. اگر شما هم دوران بارداری خود را می‌گذرانید و می‌خواهید از شر گرفتگی بینی خود خلاص شوید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

گرفتگی بینی در بارداری به علت رینیت بارداری

رینیت بارداری التهاب غشاهای مخاطی پوشاننده بینی است. این امر باعث احتقان بینی می‌شود. افزایش جریان خون در مجاری بینی و بزرگ‌شدن وریدهای بینی نیز در این امر نقش دارد. رینیت بارداری معمولاً با گرفتگی بینی و آبریزش بینی همراه است. علائم این مشکل در دوران بارداری رخ می‌دهد. این علائم ممکن است چندین هفته ادامه داشته باشند. علاوه بر احساس ناراحتی، خواب شما ممکن است مختل شود، زیرا وقتی دراز می‌کشید و می‌خواهید بخوابید، گرفتگی بینی بدتر می‌شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/279m64

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


چرا گوش کودکان و نوزادان عفونت می‌کند؟