تاریخ انتشار: 1395/06/24 14:30
کد خبر: 261512

انگلیسی ها کم نام و نشان از امشب در اروپا!

لیگ قهرمانان اروپا دوباره از دیشب مرحله مقدماتی آن شروع شد تا یکبار دیگر بازیکنان جادوگر ، فوتبالدوستان را به وجد بیاورند.
انگلیسی ها کم نام و نشان از امشب در اروپا!

به گزارش سرویس فوتبال خارجی فرتاک ورزشی، تاتنهام در بازگشت به چمپیونز لیگ در ویمبلی مقابل موناکو، صدرنشین لیگ یک قرار می‌گیرد و لستر اولین بازیش در چمپیونز لیگ را مقابل بروژ تجربه می‌کند. در ضمن بازی عقب افتاده‌یِ منچستر سیتی و بوروسیا مونشن‌گلادباخ هم امشب برگزار می‌شود.

 

تاتنهام هاتسپرز – موناکو

 

1-تاتنهام و موناکو فصل پیش در دور گروهی یوروپا لیگ مقابل هم قرار گرفتند که با یک تساوی 1-1 و یک پیروزی 1-4 برای اسپرز در وایت هارت لین همراه بود.

 

2-این دومین حضور تاتنهام در چمپیونز لیگ است. اسپرز در اولین حضور (2011-2010) تا یک چهارم نهایی پیش رفت و آنجا مغلوب رئال مادرید شد.

 

3-اسپرز در اولین تجربه‌اش در چمپیونز لیگ، در دور گروهی بیش از هر تیم دیگری گل زد (18).

 

4-موناکو در شش بار اخیری که در چمپیونز لیگ حضور داشته، پنج بار موفق به صعود به دور حذفی شده است (از جمله رسیدن به فینال در 2004).

 

5-اریک لاملا در دو بازی فصل پیش مقابل موناکو 4 گل زد، از جمله هت تریک نیمه‌یِ اولش در وایت هارت لین.

 

6-جدا از بازی‌هایِ مقدماتی، آخرین حضور رادامل فالکائو در چمپیونز لیگ به مارس 2010، با پیراهن پورتو و در شکست 0-5 در لندن مقابل آرسنال باز می‌گردد.

 

بروژ – لستر سیتی

 

1-آخرین بازی بروژ مقابل یک تیم انگلیسی در چمپیونز لیگ / جام باشگاه‌های اروپا مربوط به شکست 0-1 در فینالِ 1978 مقابل لیورپول می‌شود.

 

2-بروژ تا به حال مقابل تیم‌های انگلیسی موفق به پیروزی نشده و در 8 بازی (2 مساوی، 6 باخت) حتی یک کلین شیت هم نداشته است.

 

3-بروژ در 15 بازی اخیرش در چمپیونز لیگ تنها 2 کلین شیت داشته است.

 

4-لستر پیش از این تنها یک بار در رقابت‌های اروپایی حاضر بود. این حضور به جام یوفای فصل 2001-2000 برمی‌گردد که با حذف در دور اول مقابل رد استار بلگراد همراه شد.

 

5-میشل پرودوم، دروازه‌بان سابق تیم ملی بلژیک و مربی حاضر بروژ تنها سابقه‌یِ 6 بازی گروهی در چمپیونز لیگ دارد، بازی‌هایی که در مقام مربی توئنته تنها با یک پیروزی برایش همراه بود.

 

6-لستر ششمین تیم کلودیو رانیری در چمپیونز لیگ است. از این منظر تنها کارلو آنچلوتی بالاتر از او قرار می‌گیرد (7). بهترین نتیجه‌یِ رانیری هم نیمه نهایی 2004 با چلسی بوده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2lmq78

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


شکست ناپذیری رئال مادرید در هفته اول چمپیونزلیگ طی 9 سال اخیر