تاریخ انتشار: 1402/04/29 21:00
کد خبر: 2363

تاثیرات روانی کودک آزاری

مسدود کردن ذهنی خاطرات آسیب دیدگی گذشته، یک دفاع روانشناختی است که به عنوان تجزیه، شناخته می‌شود.
تاثیرات روانی کودک آزاری

مسدود کردن ذهنی خاطرات آسیب دیدگی گذشته، یک دفاع روانشناختی است که به عنوان تجزیه، شناخته می‌شود. از آنجا که خاطرات کودک آزار‌دیده به لحاظ عاطفی بسیار دردناک هستند، خاطرات تجاوز اغلب در عمق ذهن مدفون می‌شوند. مشکل در یادآوری خاطرات دوران کودکی ممکن است شاخصی از قرار گرفتن در معرض آسیب در گذشته باشد.

اگر گمان می‌کنید ممکن است در دوران کودکی اتفاقی برای شما افتاده باشد، اما کاملاً از آن مطمئن نیستید، جستجوی درمان و استفاده از مشاور می‌تواند به شما کمک کند تا درک بهتری از خود داشته باشید.

عواقب تجاوز جنسی در کودکان می‌تواند به طرق مختلف آشکار شود. تجاوز در دوران کودکی همچنین با افزایش میزان افسردگی، اختلال استرس پس از سانحه، مصرف مواد و رفتارهای جنسی پرخطر مرتبط است که ممکن است منجر به STI یا بارداری شود.

بیش فعالی جنسی یا اعتیاد به داشتن رابطه جنسی نیز به احتمال زیاد در قربانیان تجاوز جنسی رخ می‌دهد. در برخی از افراد، اعتیاد به غذا و سایر اختلالات خوردن مانند بی‌اشتهایی و پرخوری نیز ممکن است در اثر تجاوز جنسی ایجاد شود.

خطر خودکشی برای شخصی که تجاوز جنسی در دوران کودکی را تجربه کرده افزایش می‌یابد که این حالت شامل افکار خودکشی و اقدام به خودکشی است.

اگر افکار خودکشی دارید یا یکی از عزیزانتان در معرض خطر فوری قرار دارد، بهتر است از متخصص روانپزشک و روانشناس کمک بخواهید.

  • بیشتر بخوانید:
علت جابجا شدن غضروف بینی بعد از عمل چیست؟
مهم‌ترین دلایل مرگ جراحی بینی چیست؟
راینوپلاستی و تغییر چهره بعد عمل بینی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2o5zd4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رابطه شرم آور این مرد با همسر دوستش/بابک هم از دختر دوستش انتقام گرفت!
رابطه جنسی| مشکلات جنسی| دانستنی‌های جنسی