تاریخ انتشار: 1402/05/04 21:00
کد خبر: 2018

نشانه‌های آغازین عفونت کلیه

بجز علائم آشکار ناشی از عفونت کلیه که به آنها اشاره کردیم، عفونت کلیه و مثانه می‌تواند با علائم ضمنی دیگری نیز روبه‌رو شود.
نشانه‌های آغازین عفونت کلیه

بجز علائم آشکار ناشی از عفونت کلیه که به آنها اشاره کردیم، عفونت کلیه و مثانه می‌تواند با علائم ضمنی دیگری نیز روبه‌رو شود که ممکن است در نگاه نخست، فرد را نسبت به مشکل کلیه آگاه نکند. اما در صورتی که این علائم به درستی تشخیص داده شوند، می‌توان از بروز ناراحتی‌های بعدی جلوگیری کرد. بنابراین در زمان بروز چرک گرده و برای درمان چرک گرده (کلیه) باید به نشانه‌های زیر نیز توجه داشت.

  • عفونت کلیه و کمردرد: درد کلیه می‌تواند در پهلوها، پشت و کمر احساس شود. گرچه نباید کمردرد عادی را با درد کلیه اشتباه گرفت، اما احساس درد در زیر دنده‌ها و در طرفین ستون فقرات، می‌تواند نشانه‌ی عفونت کلیه باشد. در این صورت، معاینه توسط پزشک ضروری است. درد کمر بسته به عفونت کلیه ها، می‌تواند در یک طرف یا در هر دو سو احساس شود.
  • عفونت کلیه و ورم پا: یکی از نخستین نشانه‌های عفونت کلیه، ایجاد ورم تدریجی در بدن، خصوصاً ورم در قسمت پا و قوزک است. با توجه به این علائم، می‌توان از گسترش عفونت و بروز علائم آشکارتر جلوگیری کرد.
  • عفونت کلیه و فشار خون: عفونت کلیه می‌تواند با فشار خون بالا نیز همراه شود. در برخی از موارد، دیده شده که بیمار با رشد عفونت کلیه، دچار فشار خون بالا می‌شود و حتی ممکن است پس از درمان عفونت کلیه، فشار خون بالا برطرف نگردد و یا دچار برگشت شود.
  • ضمن اینکه بر حسب تحقیقات انجام شده، امکان بروز عفونت کلیه در افرادی که فشار خون مزمن دارند، بیشتر از سایر افراد است.
  • بیشتر بخوانید:
علت جابجا شدن غضروف بینی بعد از عمل چیست؟
مهم‌ترین دلایل مرگ جراحی بینی چیست؟
راینوپلاستی و تغییر چهره بعد عمل بینی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2redb4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


درمان کمردرد ناشی از استرس چگونه است؟