تاریخ انتشار: 1396/08/10 16:30
کد خبر: 175625

استقلال بدون خسرو؛ تاکتیکی تر و هماهنگ تر

استقلال با ارائه یک بازی هجومی و زیبا موفق به بردن نفت تهران شد تا اولین پیروزی خود با وینفردشفر را در لیگ ثبت کند.
استقلال بدون خسرو؛ تاکتیکی تر و هماهنگ تر

استقلال در غیاب خسرو حیدری بهتر از دو بازی قبل خود از تمامی عرض زمین برای خلق موقعیت گل استفاده کرد. نبود خسرو حیدری باعث شده بود تا بازیکنان استقلال رو به استفاده از پاس‌های عمقی و حرکات ترکیبی در نزدیکی دروازه نفت آورند. اتفاقی که در بازی‌هایی که خسرو حیدری در آن حضور دارد کمتر رخ می‌دهد. چرا که خسرو به عنوان یک بازیکن کلیدی تمایل زیادی به بردن توپ به کناره‌ها دارد و بازیکنان استقلال نیز ناخودآگاه ساده‌ترین راه برای خلق موقعیت را سپردن توپ به خسرو می‌دانند.

نبود خسرو حیدری باعث شد تا بازیکنان استقلال دیگر سهل‌انگارانه و برای رفع مسئولیت همه توپ‌ها را به یک بازیکن نرسانند، بلکه آنها در صدد چرخاندن توپ و امتحان راه‌های مختلف باز کردن خط دفاعی برآمدند. حیدری بازیکن بزرگی است اما به نظر می‌رسد حضور او در ترکیب استقلال، باعث رواج نوعی تنبلی ذهنی و تاکتیکی در بین بازیکنان این تیم می‌شود.

سرور جباروف که امروز جانشین خسرو حیدری شده بود نقش بسزایی در بازیسازی و ریتم بازی استقلال داشت و چه بسا شفر و هواداران استقلال حسرت بازی نکردن او در دربی را می‌خورند. استقلال در فاز هجومی به مراتب با برنامه‌تر و بهتر از بازی مقابل پرسپولیس ظاهر شد و مشخص است که تلاش‌های شفر برای عادت دادن بازیکنان این تیم به چرخاندن توپ، جابجایی در زمین و دادن پاس‌های طولی به جای پاس‌های عرضی بی‌خاصیت تا حدودی به بار نشسته است.

علیرغم بازی خوب استقلال در فاز هجومی، اما همچنان مشکل خط دفاعی این تیم می‌تواند در ادامه برای این تیم هزینه‌ساز شود. هم روزبه چشمی و هم مجید حسینی مدافعان سهل‌انگاری هستند که در برخی مصاف‌های رودررو خیلی راحت جا می‌مانند. این دو که به تازگی به تیم ملی نیز دعوت شده‌اند اگر چه امروز تحت فشار آنچنانی قرار نگرفتند اما یکی دو فرصت مناسب را به مهاجمان نفت هدیه دادند. توپی که امین منوچهری از کنار دروازه به بیرون زد حاصل سهل‌انگاری روزبه چشمی بود که فاصله زیادی با تنها مهاجم نفت داشت. توپی ساده که می‌توانست به راحتی زحمات استقلال را به هدر دهد.

امید ابراهیمی در ترکیب استقلال پستی کلیدی دارد اما او هنوز به دوران اوج دو فصل اخیرش باز نگشته. ابراهیمی یکی از پر اشتباه‌ترین بازیکنان استقلال در دادن پاس بود. آن هم در روزی که دقت پاس‌های بازیکنان استقلال بالا بود و احتمالا آمار مناسبی را در زمینه درصد پاس‌های صحیح به جا گذاشته‌اند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36xay7

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


شفر از دعوت شدن 7 بازیکن استقلال به تیم ملی خوشحال نیست