تاریخ انتشار: 1395/10/04 12:34
کد خبر: 240832

بازی های قابل قبول نفت وگازگچساران و امیدواری صعود به لیگ یک

نفت و گاز گچساران با بازیهای درخشانی که در جام حذفی از خود نشان داد، می تواند خود را به عنوان یک مدعی در رقابت های لیگ دسته دوم فوتبال کشور معرفی نماید.
بازی های قابل قبول نفت وگازگچساران و امیدواری صعود به لیگ یک

با رسیدن عقربه های ساعت به روی عدد 14 در روز 30 آذرماه 95 در شهر گچساران ، انتظارها پایان پذیرفت و نفسها بمدت 90 دقیقه دیگر در سینه ها حبس شد . هنگامی که داور در سوت خود دمید، تمامی مردم خونگرم گچساران مترصد خلق شگفتی دیگری بودند. حماسه ای دیگر با پشتوانه ای از جنس غیرت و تلاش از تیم زردپوش نفت و گاز ، دور از دسترس نبود .

داریوش یزدی مربی طراز اول فوتبال کشور که با متحول کردن تیم نفت و گاز ، نام این تیم را دگر باره بر سر زبانها انداخت و گچساران را به اوج قله های پیشرفت رساند ، قصد داشت در روزی که آنالیز خوبی از تیم تراکتورسازی انجام داده بود ، این تیم را از پای درآورده و در زمینهای بایر گچساران ، با از کار انداختن موتور تراکتور و پنچر کردن چرخهای این تیم ، لاشه تراکتور را با شعله های پر حرارت نفت و گاز به آتش بکشد . اما افسوس که برتری و مالکیت توپ بیشتر گچسارانیها ، اسیر تجربه بازیکنان گرانقیمت تراکتور شد و موقعیتهای فراوان ایجاد شده توسط شاگردان داریوش یزدی در ابتدا و امتداد مسابقه ، نتوانست مانعی در برابر گلهای تراکتور شود . در روزی که تیم نفت و گاز گچساران تمام نقاط قوت تراکتور را بخوبی به نقاط کور تبدیل نمود و از نقاط ضعف این تیم پلی جهت رسیدن به موفقیت خویش ساخت و بارها تا آستانه گلزنی پیش رفت ، حتی تشویقهای بی شائبه تماشاگران پرشور و پرتعداد نفت و گاز ، نتوانست برگ برنده تیم این استان باشد . هیجان بازی اینقدر بالا بود که شیطنت عده ای تماشاگرنما نیز ، نتوانست حضور پررنگ مردم علاقمند را کمرنگ نمایند .

در این مسابقه بازیکنان کلیدی تیم تبریزی از جمله : فرزاد حاتمی، مهدی کیانی، و ایرانپوریان  تحت تاثیر آنالیزهای تیم مقابل ، کارایی لازم را بجز در چند صحنه نداشتند .

کسانی که بازی را بطور کامل دیده اند حتما به این نکته توجه داشته باشند که خصوصا در نیمه دوم ، این تعداد پاس سالم و مالکیت توپ و برتری نسبی نفت و گاز ، توسط تیمی از دسته 2 مقابل تیم مدعی لیگ برتر که در رده دوم جدول قرار دارد و هفته قبل در ورزشگاه آزادی استقلال کبیر را شکست داده بود حاصل شد .

در این مسابقه که از خیل عظیم  تماشاگران ، جای سوزن انداختن در ورزشگاه نبود ، تیم داریوش یزدی از روی مسائل تاکتیکی و کار شده تراکتور گلی دریافت نکرد و اشتباهات فردی بازیکنان کم تجربه و ارزان قیمت این تیم مقابل تیم با تجربه تراکتور  سبب رقم خوردن چنین نتیجه ای شد . نفت و گاز در این مصاف ، لحظه ای پا پس نکشید و همانگونه که عشایر پرشور کهگیلویه و بویراحمد در قرنهای اخیر و حتی در جنگ تحمیلی رشادتهایی ستودنی از خویش به نمایش گذاشتند ، پنجه در پنجه حریفی قدرتمند و شایسته انداخت که حاصل آن چیزی جز برتری تیم پرمهره تراکتور نبود .

البته تراکتور نیز با توجه به میهمان بودن و آگاهی کافی از سطح بالای بازی نفت و گاز ، هوشمندانه پای به میدان نهاد و در شان نام خویش بازی کرد و با این پیروزی ، بر عملکرد خوب خویش در لیگ برتر و پیروزی های پیاپی مقابل تیمهای بزرگ مهر تایید زد تا نشان دهد لیاقتش بیش از اینهاست و میتواند روی حضور در آسیا حساب کند . اما امیر قلعه نوعی نیز ، بار دیگر ثابت نمود که از سطح تفکر و دانش بالایی در فوتبال برخوردار است و مستحق نام ژنرال است . در این میان از شایستگی های تراکتور به هیچ وجه نمیتوان چشمپوشی نمود ، اما شاگردان داریوش یزدی نیز کاری کردند کارستان .

درود بر تراکتورسازی تبریز و امیر قلعه نوعی. آفرین بر تیم دوست داشتنی نفت و گاز گچساران و داریوش یزدی .

در این بازی هرچند که نتیجه بنفع تیم قرمزپوش به پایان رسید ، اما تیم گچساران نیز بنوعی برنده بازی بود . برنده اخلاق و تلاش و مبارزه ای پایاپای . البته بهتر است بگوییم  برنده اصلی مسابقه مردم این شهر بودند که با حضوری حداکثری و تشویقهای مکرر و همراه با اخلاق حرفه ای فوتبال ، فرهنگ غنی مردم کهگیلویه و بویراحمد را بار دیگر به کل ایران صادر نمودند .

مردم کهگیلویه و بویراحمد صد آفرین بر غیرت و حمایت هایتان . هزاران آفرین بر مهمان نوازی و اخلاق ورزشی تان .

نشان دادید که حرفه ای به ورزش و فوتبال می نگرید و به همگان ثابت نمودید مستحق این حضور پر قدرت در این سطح فوتبال کشور هستید .

مردم عزیز و شریف تبریز به شما نیز بابت این پیروزی ارزشمند تبریک میگویم . شما شایسته این جایگاه در لیگ برتر هستید .

شورای تامین و مسولان برگزار کننده این مسابقه از شما که با زحمات فراوان خویش بستر مناسبی را جهت برگزاری مسابقه ای باشکوه ترتیب دادید ، صمیمانه سپاسگذاری مینمایم  .

و اما صحبتی با مربیان و بازیکنان نفت و گاز گچساران: با همین عملکرد چشمگیر به روند رو به رشد خویش ادامه دهید تا مقاله بعدی من هنگام جشن صعود شما به لیگ 1 نگاشته شود . پس تا آن روز که زمان زیادی هم باقی نمانده، تلاشی بیشتر و بهتر از جانب شما و ساق پاهای شما این موضوع را عملی خواهد کرد .

نویسنده: محسن بابادی/ کارشناس و تحلیلگر فوتبال کشور

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3eodg9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نفت و گاز گچساران بدنبال شگفتی دیگر در جام حذفی/ نقشه هایی برای شکست تراکتورسازی