تاریخ انتشار: 1395/10/26 11:19
کد خبر: 235811

منچستریونایتد- لیورپول؛ یک جنگ تمام عیار در اولدترافورد

امروز (یکشنبه) همه نگاه‌ها به تئاتر رویاها خواهد بود. جایی که یکی از حساس‌ترین رقابت های باشگاهی جهان بین دو تیم منچستریونایتد و لیورپول در ورزشگاه اولدترافورد برگزار می‌شود.
منچستریونایتد- لیورپول؛ یک جنگ تمام عیار در اولدترافورد

بزرگترین بازی امشب فوتبال اروپا در ورزشگاه اولدترافورد بین دو رقیب قدیمی فوتبال انگلیس یعنی منچستریونایتد و لیورپول برگزار می‌شود در شرایطی متفاوت برای دو تیم؛ یونایتد 9 بازی قبلی خود در رقابت‌های مختلف را با پیروزی به پایان رسانده (بهترین رکوردش بعد از 11 برد متوالی سال 2009) اما لیورپول هنوز در سال 2017 بردی به دست نیاورده.
مردان ژوزه مورینیو در رویارویی قبلی شان با لیورپول که سه ماه پیش برگزار شد، با یک بازی کاملا دفاعی توانستند بدون گل مساوی کنند و یک امتیاز از آنفیلد بگیرند اما حالا وضع کاملا فرق می‌کند.
سفر یونایتد به بندر لیورپول در بحبوحه دردسرهای آقای خاص بود که تیمش در 11 بازی لیگ تنها دو برد به دست آورد اما اگرچه دو ماه است که رتبه‌ای بهتر از ششم نداشته‌اند ولی فقط سه امتیاز با سهمیه لیگ قهرمانان و پنج امتیاز با لیورپول رده دومی فاصله دارند.
یک عامل کلیدی در این تحول شگفت، پیشرفت گران‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال یعنی پل پوگبا است که با آمدن مایکل کریک به خط میانی، آزادی عمل بیشتری به دست آورده. هافبک تیم ملی فرانسه که در 10 بازی آخر سه گل زده و سه پاس گل داده، مورینیو را شایسته تحسین می‌داند به خاطر اینکه به او آزادی داده تا بازی طبیعی‌اش را بکند: «او گفت خودت می‌دانی چطور بازی کنی، هر کاری می‌خواهی بکن. من را در زمین آزاد گذاشت، اجازه داد از بازی لذت ببرم، همین. این دقیقا چیزی بود که باید از مربی می‌شنیدم.»
وین رونی خیلی دوست دارد که در این بازی بتواند تعداد گل‌های زده‌اش برای منچستریونایتد را به 250 برساند تا از بابی چارلتون عبور کند و به تنهایی رکورددار تاریخ شیاطین سرخ شود اما با توجه به اینکه در دو بازی اخیر در جام حذفی و اتحادیه در ترکیب اصلی بوده، احتمالا این بازی را از روی نیمکت شروع کند.
مورینیو امیدوار است زلاتان ابراهیموویچ که با زدن 18 گل در رقابت‌های مختلف بهترین گلزن تیمش در این فصل بوده به این بازی برسد بعد از آنکه دیدار با هال سیتی را از دست داد.
وضعیت مارکوس روخو هم باید بررسی شود اما دیگر مدافع تیم، اریک بیلی تیم ملی ساحل عاج را در جام ملت‌های آفریقا همراهی می‌کند.
لیورپول با پیروزی برابر منچسترسیتی در شب سال نو جایگاه خود به‌عنوان جدی‌ترین رقیب چلسی را تثبیت کرد اما بعد برابر تیم در منطقه سقوط ساندرلند 2 بر 2 متوقف شد.
بعد در جام حذفی برابر تیم دسته چهارمی پلیموث نتوانست نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل بگیرد و در دیدار رفت مرحله نیمه‌نهایی جام اتحادیه با یک گل به ساوتهمپتون باخت.
بازگشت بازیساز برزیلی لیورپول، فیلیپه کوتینیو بعد از مدت‌ها دوری به دلیل مصدومیت مچ پا خبری خوب برای یورگن کلوپ مربی آلمانی قرمزها در این بازی بود.
کاپیتان جوردن هندرسون و مدافع میانی، ژوئل ماتیپ که جای خالی هر دو در بازی‌های اخیر به شدت احساس شده نیز ممکن است مقابل منچستریونایتد بازی کنند.
 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3k9ey8

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آمار بازی با آقایان معمولی و خاص قبل از دوشنبه موعود