تاریخ انتشار: 1397/01/15 08:13
کد خبر: 153614

دوچرخه سواری ایران جایگاه خوبی در رنکینگ آسیا ندارد!

دوچرخه‌سواری جاده ایران این روزها به دلیل غیبت تیم‌های مطرحش در مسابقات، روند نزولی را در رنکینگ آسیا در پیش گرفته است.
دوچرخه سواری ایران جایگاه خوبی در رنکینگ آسیا ندارد!

 با وجود اینکه مسابقات دوچرخه‌سواری جاده در اکثر قاره ها آغاز شده و شاهد رقابت تیم‌های مختلف هستیم اما تیم‌ها و رکابزنان مطرح ایرانی از کورس رقابت عقب مانده‌اند و هنوز خبری از بازگشتشان به مسابقات نیست.

 

این اتفاق در حالی رخ داده که دوچرخه‌سواری جاده ایران قبلا به دلیل حضور تیم های باشگاهی‌اش در تورهای آسیایی در اکثر مواقع صدر رنکینگ آسیا را در هر سه بخش رده‌بندی کشورها، تیم‌ها و انفرادی در اختیار داشت و حتی به همین دلیل هم توانست سهمیه کامل المپیک۲۰۱۶ را بگیرد اما در سال ۲۰۱۷ دو تیم باشگاهی شهرداری تبریز و پیشگامان جسته و گریخته در تورها در شرکت کردند و اکنون هم که چهارماه از سال ۲۰۱۸ می گذرد هنوز خبری از حضورشان در تورهای آسیایی نیست.

 

همین موضوع باعث شده ایران جایگاه خوبی در رنکینگ آسیا نداشته باشد به طوری که در رنکینگ ماه آپریل بعد از قزاقستان و ژاپن سوم است. در رده بندی تیم ها هم شهرداری تبریز بیست و ششم و پیشگامان پنجاه و ششم است.

 

البته دو تیم تاز ه وارد امید نیا مشهد و DFT هم از ایران به جمع تیم های کنتینانتال اضافه شده‌اند با این حال هنوز خیلی راه دارند تا بتوانند در آسیا همچون شهرداری تبریز  و پیشگامان مدعی باشند.

 

اصلی‌ترین دلیلی که باعث شده این روزها شاهد افت جایگاه ایران در آسیا باشیم این بوده که تکلیف این دو تیم که بهترین رکابزنان جاده ایران را در خود جای داده بودند برای حضور در مسابقات مشخص نبود. البته مسئولان باشگاه پیشگامان پس از جلسات متعددی که برگزار شد در نهایت دوباره به حضور در تورهای آسیایی رضایت دادند.

 

سیدرضایی مربی تیم پیشگامان گفت:  این تیم قرار است در  ۸-۹ تور آسیایی شرکت کند و در شش مسابقات خارجی پیست هم شرکت کند.

 

با وجود اینکه تکلیف پیشگامان تا حدود زیادی مشخص شده اما از آن طرف شهرداری تبریز همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برد. قادر میزبانی از رکابزنان اصلی این تیم درمورد وضعیت تیم حضور شهرداری تبریز  در مسابقات به ایسنا گفت: من هم اطلاعات آنچنانی ندارم البته هزینه ثبت نام در اتحادیه جهانی دوچرخه سواری را خودمان پرداخت کردیم با وجود اینکه یک ریال از مبلغ قرارداد سال ۲۰۱۷ را دریافت نکرده ایم، به ما اعلام کردند شورای شهر تصویب کرده که تیم دوچرخه سواری حفظ شود اما اینکه چه زمانی بودجه می دهند را نمی دانم. ما برای حضور در  مسابقاتی دعوتنامه دریافت کرده ایم اما مجبور شدیم مسابقات را کنسل کنیم چون بلاتکلیف هستیم. هرچقدر هم در رنکینگ سقوط کنیم در دعوت ما به تورها  تاثیر دارد چراکه تیم هایی به  تورهای خوب دعوت می شوند که جایگاه خوبی در رنکینگ داشته باشند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3nbrzg

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 متوقف شدن توردوچرخه سواری بین المللی خزر  به دلایلی نامعلوم!