تاریخ انتشار: 1396/02/25 14:30
چهارمین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی؛
کد خبر: 210638

رقابت نزدیک نمایندگان ایران در دسته 94 کیلوگرم با رقبا

در دسته 94 کیلوگرم رقابت های وزنه برداری 13 وزنه بردار حضور دارند اما رقابت برای کسب مدال بین 7 وزنه بردار است.
 رقابت نزدیک نمایندگان ایران در دسته 94 کیلوگرم با رقبا

در دسته 94 کیلوگرم 13 وزنه بردار حضور دارند اما رقابت برای کسب مدال بین 7 وزنه برداری است که با رکوردهای ورودی 360 کیلوگرم و بیشتر پا به عرصه رقابت ها گذاشته اند. یکی از این نفرات محمد زارعی است که بعد از 8 سال بار دیگر فرصت پوشیدن دوبنده تیم ملی را پیدا کرده است. زارعی که آخرین بار در مسابقات وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان در سال 2009 حضور داشت و بعد از آن به دلیل مصدومیت و همینطور سانحه تصادف مدتها از میادین دور بود، حالا این فرصت را دارد تا بتواند حقش را از وزنه برداری بگیرد. او البته در این مسابقات هم با آسیب دیدگی هایی روبروست و تلاش زیادی کرده تا بتواند به رکوردهای اصلی اش نزدیک شود. زارعی در تمرینات به رکورد مجموع 368 کیلوگرم رسیده و این دقیقاً همان رکوردیست که او دی ماه سال گذشته با دوبنده تیم رعد پدافند در رقابت های لیگ برتر وزنه برداری به ثبت رساند.

دیگر نماینده کشورمان در دسته 94 کیلوگرم سید ایوب موسوی است. این وزنه بردار 22 ساله را باید یکی از چهره های آینده دار وزنه برداری ایران دانست. موسوی که در رقابت های امسال قهرمانی آسیا نایب قهرمان شد با وجود سن و سال کم، مدال برنز تورنمنت بین المللی جام فجر، مدال نقره قهرمانی آسیا در سال 2016 و همینطور یک عنوان چهارمی جوانان جهان را نیز در کارنامه دارد. او ماه گذشته و در عشق آباد با مهار وزنه های 166 کیلوگرم در یکضرب و 206 کیلوگرم در دوضرب، به رکورد مجموع 372 کیلوگرم رسید و بهترین رکوردهای شخصی اش را در عرصه رقابت های بین المللی به ثبت رساند. با این حال موسوی در رقابت های لیگ به رکورد مجموع 375 کیلوگرم هم رسیده است و می تواند با تکرار همین رکوردها یکی از شانس های کسب مدال در باکو باشد.

مدعیان وزن 94 کیلوگرم

نفر اول استارت لیست دسته 94 کیلوگرم "فرخودبک سوبیروف" از بکستانی است که ماه گذشته با رکورد مجموع 380 کیلوگرم قهرمان آسیا شد. سوبیروف 20 ساله با این سن کم، تجربه حضور در مسابقات جهانی بزرگسالان را هم دارد و سال 2016 هم توانست مدال طلای رقابت های جوانان جهان را به دست بیاورد.

با این حال باید وزنه بردار مصری را به عنوان مدعی اصلی کسب مدال طلای دسته 94 کیلوگرم بازی های همبستگی کشورهای اسلامی معرفی کرد. "سعد عبدالله راغب" یکی از با سابقه ترین نفرات این وزن است و در دو المپیک 2012 لندن و 2016 ریو حضور داشت. کسب دو عنوان پنجمی در المپیک، در کنار یک عنوان پنجمی رقابت های جهانی 2013 و البته چند قهرمانی در سطح رقابت های آفریقایی، کارنامه نسبتاً درخشانی برای وزنه بردار مصری رقم زده است. عبدالله راغب در رقابت های المپیک ریو به رکورد مجموع 387 کیلوگرم رسید که بیشترین حدنصاب شخصی در میان وزنه بردار دسته 94 کیلوگرم است.

"روشن فتولایف" از آذربایجان، دیگر مدعی کسب مدال است. او اگرچه عنوان قابل توجهی در کارنامه اش ندارد اما دو بار در سال های 2009 و 2015 در مسابقات جهانی حضور داشته و هر دو بار هم توانسته جز 7 وزنه بردار برتر وزن خود باشد. او دو سال پیش در مسابقات جهانی هیوستون به رکورد مجموع 373 کیلوگرم رسید. "ابراهیم آرات" از ترکیه و "نایلخان نبیف" از آذربایجان دیگر وزنه بردارانی هستند که برای کسب مدال با محمد زارعی و سید ایوب موسوی و دیگر مدعیان این وزن رقابت می کنند.

رقابت دسته 94 کیلوگرم، فردا(سه شنبه 26 اردیبهشت) ساعت 16:30 به وقت تهران خواهد بود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3ny6zg

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


با 30 روز تمرین قهرمان آسیا شدم

 چراغی: وقتی وزنه افتاد، فقط خندیدم
فکر نمی‌کنم با ۲۵ سال پیر باشم

مدال نقره مجموع ۸۵ کیلوگرم به چراغی رسید
وزنه‌برداری قهرمانی آسیا- ترکمنستان؛