تاریخ انتشار: 1396/06/29 20:22
ایرانجوان گلزنی بلد نیست حتی از روی نقطه پنالتی؛
کد خبر: 181996

ایرانجوان بوشهر؛ ناتوان در گلزنی، ضعفی که می تواند دردسر ساز شود

ایرانجوان بوشهر بعد از گذشت 5 هفته تنها دو گل به ثمر رسانده که می تواند آماری نگران کننده باشد.
ایرانجوان بوشهر؛ ناتوان در گلزنی، ضعفی که می تواند دردسر ساز شود

 بعد از گذشت 5 هفته از لیگ دسته اول فوتبال کشور، تا حدودی تیم ها شکل تیمی خود را پیدا کرده و به یک هماهنگی نسبی رسیده اند و می توانند از این پس براساس داشته های خود و اطلاعاتی که از حریفان به دست آورده اند، در میدان حاضر شده و نتیجه گیری نمایند.

تیم مورد اشاره ما در این مطلب، ایرانجوان بوشهر می باشد، تیمی که دارای قدمت بوده و علی رغم تمامی مشکلات موجود بر سر راه آن در طی سالیان گذشته، بازهم بعنوان نماینده این استان فوتبالخیز در مسابقات حضور دارد. برای پرداختن به شرایط این فصل ایرانجوان بوشهر، بد ندیدیم نگاهی گذرا به وضعیت این تیم در فصل گذشته داشته باشیم تا عمق مشکلات را بهتر متوجه شویم.

ایرانجوان در سال گذشته در پایان مسابقات با کسب 38 امتیاز که  حاصل از 9 پیروزی، 11 تساوی و 14 شکست بود، در جایگاه دوازدهم جدول ایستاد تا در لیگ یک باقیمانده و شانس خود را برای فصل جاری بیازماید.

اما آمار این تیم در گل های زده و خورده در فصل قبل کاملا متفاوت بوده و مهم ترین ویژگی ایرانجوان بوشهر زدن 39 گل زده بوده که از این حیث بعد از تیم های گل گهر سیرجان و خونه به خونه بابل بهترین تیم از نظر گل زده قرار گرفت.

این تیم اما در گل های خورده آمار بسیار ضعیفی در فصل قبل درکارنامه خود باقی گذاشت و در پایان فصل شاهد 41 گل خورده از سوی این تیم بودیم که با توجه به زدن گل های زیاد، خیلی به چشم نیامد ولی باید بدانیم که این تیم در فصل قبل از نظر گل خورده بعد از تیم های استقلال اهواز و فولاد یزد سقوط کرده و راه آهن تهران، چهارمین تیم از لحاظ آمار ضعیف در خط دفاع بوده است.

با این مقدمه به این نتیجه می رسیم که ایرانجوان بوشهر اگر در سال قبل توانست ضعف خط دفاعی را با زدن گل های فراوان پوشش دهد ولی این روند در فصل جاری کاملا متفاوت است و از 5 بازی گذشته برابر تیم های نساجی، بادران، نفت مسجدسلیمان، ماشین سازی تبریز و صبای قم، تنها 2 گل زده در کارنامه این تیم دیده می شود که یکی از همین گل ها هم از روی نقطه پنالتی می باشد.

اوج ناکامی در این تیم در امر گلزنی وقتی به چشم میآید که می بینیم نتوانسته اند دو پنالتی خود را هم به گل تبدیل کنند و این یعنی هشداری جدی به ایرانجوان و سرمربی آن که در حال حاضر بعد از تیم های راه آهن و صبای قم دارای بدترین خط حمله تا پایان هفته پنجم می باشد و باید چاره ای برای رفع آن بیندیشد.

ذکر این نکته ضروریست که در برابرل 2 گل زده، 6 گل دریافت نموده اند و عمق فاجعه می تواند در اینجا خود را نشان دهد چرا که عدم گلزنی و خوردن گل های فراوان یعنی از دست رفتن امتیازات فراوان و نزدیک شدن به منطقه خطر و بد نیست بدانید که در زمینه گل خورده، ایرانجوان بوشهر بعد از تیم های راه آهن تهران، آلومینیوم اراک و شهرداری تبریز در رده چهارم بدترین خط دفاعی قرار دارد.

جان کلام این که، مسیر پیش روی ایرانجوان بوشهر نگران کننده است و اگر نتواند تعادلی بین گل های خورده و زده برقرار نماید، چه بسا یکی از مهم ترین گزینه های سقوط به لیگ دسته دوم  باشد اگرچه هنوز برای صحبت کردن در این زمینه خیلی زود می باشد ولی روند این را می گوید مگر این که تغییری حاصل شود و این تیم دوست داشتنی مشکلات خود را در این زمینه بر طرف نماید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45p5nd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


در رختکن ایرانجوان چه گذشت/ استعفای مفتخر!
پس از تساوی ناامیدکننده مقابل صبا؛

تساوی ایرانجوان مقابل صبا؛ نائیجی صبا را نجات داد
یک امتیاز ارزشمند برای افاضلی در جنوب؛

پیش بازی ایرانجوان-صبای قم؛ نبرد قعرنشینان لب ساحل!
عیار مفتخر و افاضلی مشخص خواهد شد؛