تاریخ انتشار: 1398/03/07 17:10
مدیرعامل موقت ملوان بندانزلی:
کد خبر: 98530

حضور افرادی که صلاحیت ورزشی نداشتند باعث ناهنجاری در این تیم شد/ به دیدار فرماندهان نیروی دریایی برای تیمداری می‌رویم

قوی سپید انزلی سال به سال دریغش از پارسال است. تیمی که زمانی لقب پرافتخارترین تیم شهرستانی را یدک می کشید کم کم عرصه را به تیم های سپاهان و فولاد باخت اما همچنان سومین تیم پرافتخار شهرستانی به شمار می رود.
حضور افرادی که صلاحیت ورزشی نداشتند باعث ناهنجاری در این تیم شد/ به دیدار فرماندهان نیروی دریایی برای تیمداری می‌رویم

 به نقل از خبرگزاری فارس، قوی سپید انزلی سال به سال دریغش از پارسال است. تیمی که زمانی لقب پرافتخارترین تیم شهرستانی را یدک می کشید کم کم عرصه را به تیم های سپاهان و فولاد باخت اما همچنان سومین تیم پرافتخار شهرستانی به شمار می رود با این حال با این رویه ای که در این باشگاه در نظر گرفته شده شاید کمک کم نامی از آن باقی بماند و بس.

باشگاهی که به واسطه هواداران متعصب و پرشورش می تواند در انزلی و ‌آن ورزشگاه پیر شهر هر حریفی را زمین گیر کند اکنون خودش زمین گیر باتلاقی شده که یک نیروی قوی می خواهد تا آنها را از مرداب رها کند. وضعیت مالکیت این باشگاه مشخص شد و بهمن صالح نیا شاخص ترین چهره ای است که این روزها باید در کنار ملوان باشد. اتفاقا او در کنار ملوان هست اما خودش می گوید زمانی آستین بالا می زند که این تیم دوباره به نیروی دریایی بازگردانده شود. با بهمن صالح نیا که همه زندگی خود را برای این تیم گذاشته گفت و گویی داشتیم تا از آخرین وضعیت این تیم و چرایی رسیدن قوی سپید به این مرداب مطلع شویم.

این روزها در انزلی اوضاع چطور می‌گذرد؟

اصلا اوضاع و احوال خوبی نداریم. وضعیت ملوان همه ما را دچار تألم روحی کرده است و مالکینی که تیم را در دست گرفتند به نحوی ملوان را دچار گرفتاری کردند.

به نظر می‌رسد بحث خصوصی‌سازی در فوتبال ایران شعاری بیش نیست و هر تیمی به سمت خصوصی‌سازی رفته سرنوشتش جز شومی چیزی نبوده است.شما این روزها ظاهراً به عنوان مدیر موقت کنار تیم هستید.

من این سمت را نپذیرفتم و قرار است هفته‌ آینده جلسه‌ای با فرماندهان نیروی دریایی داشته باشم تا بلکه بتوانیم آنها را مجاب کنیم تا خودشان مالکیت و مدیریت تیم را بر عهده بگیرند. البته این ایده شخصی من است که قصد دارم به اتفاق برخی هواداران به دیدار آنها بروم. ما هر چه افتخار کسب کرده‌ایم مدیون فرماندهان نیروی دریایی هستیم و باز از آنها انتظار داریم با توجه به راهکارهایی که داریم مالکیت و مدیریت این تیم را خودشان بر عهده بگیرند. البته ملوان کمک‌های مردمی هم خواهد داشت.

یک زمانی ملوان برای خودش برو و بیایی داشت اما شرایط این تیم به گونه‌ای شده که حتی در لیگ دسته اول هم دیگر مدعی نیست.

متأسفانه همین طور است، ما در لیگ دسته اول شرایط خیلی سختی را پشت سر گذاشتیم. قبل از انقلاب در مسابقات مختلف حضور داشتیم و یادم می‌آید در آخرین بازی که در دسته پایین‌تر بودیم در شهر اهواز به میدان رفتیم و سپس به جام تخت‌جمشید صعود کردیم و بهترین تیم شهرستانی لقب گرفتیم. ملوان همیشه بازیکنان خوبی داشته و همیشه ملی‌پوش معرفی کرده است. امیدوارم بعد از چند سال ناکامی نیروی دریایی بزرگی کنند و اجازه دهند این تیم دوباره به مالکیت خودشان برگردد. من این قول را می‌دهم که اگر این اتفاق بیفتد ملوان دوباره افتخارآفرینی کند.

آقای صالح‌نیا به نظر می‌رسد به جز بحث مدیریت، مسائل حاشیه‌ای و فنی هم گریبان ملوان را گرفته است.

متأسفانه یکسری از افراد هستند که ایجاد مشکل می‌کنند من به عنوان پیشکسوت و بزرگ این تیم نمی‌خواهم اسمی از کسی بیاورم اما ورود افرادی که صلاحیت ورزشی نداشتند به این مجموعه سبب ناهنجاری‌های زیادی شد.

اما بحث بازیکن و هوادارسالاری خیلی فراتر از بحث مدیریت است.

بله، من هم قبول دارم که همه این مسائل در ملوان وجود دارد اما باز هم می‌گویم اگر امتیاز این تیم کامل به خود نیروی دریایی برگردد، خیلی از مشکلات تیم رفع می‌شود.

چرا اسامی آنهایی که به ملوان ضربه زده‌اند را نمی‌گویید؟

مصلحت نیست اسم کسی را بیاورم هواداران ما کاملاً نگاه خوبی به قضایا دارند و آنها این افراد را شناخته‌اند و می‌دانند که چه کسانی هستند و حتی برخوردهایی هم با آنها انجام داده‌اند.

اگر نیروی دریایی قبول کند که مالکیت ملوان را کامل به عهده بگیرد شما در باشگاه به فعالیت خود ادامه می‌دهید؟

اگر نیروی دریایی برگردد من هم آستین‌ها را بالا می‌زنم و در کنار تیم خواهم بود، اما اگر مسئولان نپذیرند باید تصمیم دیگری برای تیم بگیرند.

چه توصیه‌ای برای آنهایی که خود را کنار کشیده‌اند دارید؟

انزلی‌چی‌ها به ملوان عشق می‌ورزند و این تیم قلبشان است آنهایی که دلسوز تیم هستند انتظار می‌رود که گذشت داشته باشند و به تعهدات اخلاقی پایبند باشند.

جدا از بحث مالکیت ملوان در انزلی مدت‌هاست که بازیکن‌سازی نمی‌شود یک زمانی ستاره‌های نامداری از ملوان به فوتبال ایران معرفی شدند اما حالا این تیم در همان لیگ دست‌اول دست و پا می‌زند.

همه این مسائل به مدیریت برمی‌گردند من هنوز هم معتقد هستم که فوتبال انزلی بازیکنان خوبی دارد اما کسانی هستند که بحث مدیریتی و سیاسی شهر را در دست گرفتندو در برخی مسائل دخالت می‌کنند همین‌ها باعث شده که فوتبال انزلی نتواند خودش را نشان دهد.

ستاره‌های گذشته ملوان مثل سیدجلال حسینی، مازیار زارع و پژمان نوری با شما بابت مسائل ملوان در تماس هستند؟

بله، ما با هم در تماس هستیم سیدجلال که همیشه از لحاظ  عاطفی و اخلاقی عشق خود را به ملوان نشان داده، پژمان و مازیار زارع هم همین طور. مازیار زارع که از مشکلات ملوان جز ناراحتی قلبی چیزی عایدش نشد. در مورد پژمان نوری هم باید بگویم من واسطه شدم تا او به این تیم بیاید اما یکسری شرایط پیش آمد و ناراحتی‌هایی رخ داد اما اگر شرایط ملوان درست شود باز هم حاضرم که واسطه شوم تا پژمان برگردد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bnby9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ویسی: هفته آخر کنار ساحل جشن صعود می‌گیریم
از ملوان خیلی ترسیده بودیم؛