تاریخ انتشار: 1397/06/15 10:45
کد خبر: 131478

4 غول بزرگ فوتبال اروپا سودای بازگشت در سر دارند

آلمان، ایتالیا، هلند و اسپانیا 4 قدرت سنتی فوتبال اروپا در سودای بازگشت به روزهای اوج هستند.
4 غول بزرگ فوتبال اروپا سودای بازگشت در سر دارند

بزرگان و قدرت های سنتی فوتبال اروپا در ماه های اخیر شرایط مساعدی را تجربه نکرده اند و حالا و با شروع لیگ ملت های اروپا، امیدوار به ساختن تیمی جدید برای موفقیت در رقابت های مهم آتی از جمله یورو 2020 هستند.

ایتالیا و هلند حتی قادر به راهیابی به جام جهانی نیز نبودند و تیم ملی آلمان نیز در مرحله گروهی و لاروخا در یک هشتم با روسیه 2018 وداع کردند. در ادامه شرایط این 4 قدرت سنتی فوتبال اروپا را بررسی خواهیم کرد؛

 

تیم ملی آلمان:

عملکرد در جام جهانی: حذف در مرحله گروهی

رتبه رده بندی فیفا: 15

برنامه بازی ها: روز پنج شنبه مقابل فرانسه (لیگ ملت های اروپا گروه A1، مونیخ)؛ یکشنبه مقابل پرو (دوستانه، سینشیم)

 

چرا شرایط بد پیش رفت؟

به نظر می رسید آلمان تحت هدایت یوواخیم لوو به سنت سقوط قهرمان های جام جهانی مانند ایتالیای 2010 و اسپانیای 2014 پایدار نباشد. بنابراین نویر پس از یک مصدومیت بسیار طولانی به ترکیب بازگشت و رفتن اوزیل به جام جهانی نیز به قیمت حذف لروی سانه از لیست ژرمن ها منجر شد. اما نشست بین اوزیل و ایلکای گندوگان با ریشه ای آلمانی ترکی و رجب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، باعث 2 دستگی طرفداران شده و روحیه تیم را تحت تأثیر قرار داد.

 

چه اتفاقی برای سرمربی آلمان رخ داد؟

یواخیم لوو را باید یک استثنا در بین سیاست های چرخشی معمول در فدراسیون فوتبال آلمان دانست. او از سال 2006 سرمربی تیم ملی آلمان بوده و هر چند پیشنهادات وسوسه انگیزی از سوی باشگاه های بزرگ داشته، اما لوو هیچ تمایلی به جدایی نشان نداده و از آن سو هیچ اشتیاقی برای پایان قرارداد با او نیز از سوی فدراسیون فوتبال آلمان وجود نداشته است. تا پیش از جام جهانی روسیه 2018، تیم یوواخیم لوو در 5 نیمه نهایی متوالی در تورنمنت های بزرگ حضور پیدا کرده بود.

 

 

کدام ستاره در ترکیب جدید آلمان حضور ندارد؟

مسوت اوزیل بعد از اتفاقاتی که در پی ملاقات با رئیس جمهور ترکیه رخ داد، از تیم ملی خداحافظی کرده و مدعی شد احساس می کند دیگر کسی خواهان او نیست و فدراسیون نیز به خوبی از او حمایت نکرده است. اوزیل در این خصوص گفت: تا زمانی که قهرمان می شویم من آلمانی هستم و وقتی می بازیم تبدیل به یک مهاجر می شوم.

 

سرمایه آلمان برای بازسازی تیم ملی چیست؟

لروی سانه وینگر جوان منچسترسیتی پیش از آغاز جام جهانی از لیست خارج شد اما حالا برای بازی در برابر فرانسه در مونیخ دوباره به اردو فراخوانده شده است. در سن 22 سالگی او می تواند بازیکن مهمی برای آینده تیم ملی باشد اما با توجه به شروع ضعیف در این فصل لیگ برتر، پپ گواردیولا نام لروی سانه را از فهرست بازیکنان سیتی برای دیدار برابر نیوکاسل خط زد. بر خلاف اوزیل، ایلکای گوندوغان برای تیم ملی به میدان خواهد رفت و آلمان در کنار او به تونی کروس برای سبک سنتی کنترل میانه میدان نیاز دارد.

 

موقعیت تیم ملی آلمان در بین مردم چگونه است؟

آلمان معمولا عادت به شکست ندارد و در روسیه 2018 آنها برای اولین بار بعد از جام جهانی 1966 پایین تر از انگلیس قرار گرفته اند. نمی توان ماجرای اوزیل و گوندوغان را نادیده گرفت زیرا آلمان به شدت به قومیت های مختلف متوسل است و میروسلاو کلوزه و لوکاس پودولسکی نیز خواستگاهی لهستانی داشته اند پس هر گونه تفکیک قومی در آلمان نتیجه خوبی نخواهد داشت.

 

تیم ملی ایتالیا:

عملکرد در جام جهانی: عدم راهیابی

رتبه رده بندی فیفا: 21

برنامه بازی ها: جمعه برابر لهستان (لیگ ملت های اروپا A3، بولونیا)؛ دوشنبه مقابل پرتغال (لیگ ملت های اروپا A3؛ لیسبون)

 

چرا شرایط بد پیش رفت؟

شکست برابر سوئد باعث شد فاجعه ای برای تیمی که بعد از برزیل و به همراه آلمان بیشترین تعداد قهرمانی در جهان را داشت رخ دهد. همانند لیگ جزیره، هجوم ستاره های خارجی باعث افت نسل جوان فوتبال ایتالیا شده است.

 

چه اتفاقی برای سرمربی ایتالیا رخ داد؟

اخراج جانپیرو ونتورا بعد از ناکامی در رسیدن به جام جهانی عجیب نبود و روبرتو مانچینی منضبط که تجربه کار در ایتالیا، انگلستان، ترکیه و روسیه را دارد حالا باید آتزوری را بازسازی کند.

 

کدام ستاره در ترکیب جدید ایتالیا حضور ندارد؟

بزرگ ترین بازیکنی که از ترکیب لاجوردی پوشان کنار رفت، جان لوییجی بوفون آخرین بازمانده از تیم قهرمان 2006 بود که دیگر برای ایتالیا بازی نخواهد کرد.

 

سرمایه ایتالیا برای بازسازی تیم ملی چیست؟

جان لوییجی دوناروما سنگربان جوان میلان یکی از استعدادهای مهم فوتبال ایتالیاست و ماریو بالوتلی که همیشه مورد علاقه مانچو بوده و با نظر مستقیم او راهی منچسترسیتی شد نیز می تواند زیر نظر وی دوباره احیا شود.

 

موقعیت تیم ملی ایتالیا در بین مردم چگونه است؟

مزیت شرایط مانچینی، انتظارهای پایین تر از همیشه در ایتالیاست. آنها از جام جهانی 2006 تاکنون حتی از مرحله گروهی جام جهانی نیز صعود نکرده اند و هواداران می دانند دیگر ستاره هایی مانند توتی و ویری در ترکیب آتزوری حضور ندارند.

 

تیم ملی هلند:

عملکرد در جام جهانی: عدم راهیابی

رتبه رده بندی فیفا: 17

برنامه بازی ها: پنجشنبه مقابل پرو (دوستانه، آمستردام)؛ یکشنبه مقابل فرانسه (لیگ ملت های اروپا A1، پاریس)

 

چرا شرایط بد پیش رفت؟

نسل فوق العاده با بازیکنانی چون روبن، فان پرسی و اسنایدر جای خود را به امثال ممفیس دیپای دادند که نتوانستند ارزش های خود را ثابت کنند و ضعف در خط حمله باعث شد لاله های نارنجی غایب 2 تورنمنت مهم متوالی باشند.

 

چه اتفاقی برای سرمربی هلند رخ داد؟

دنی بلیند و دیک اددوکات نتوانستند هلند را به جام جهانی روسیه 2018 برسانند و حالا رونالدو کومان با تجربه ای خوب در لیگ برتر امیدوار است کاری کند دوباره هلند سبک بازی دهه 80 و 90 میلادی خود را ارائه دهد.

 

کدام ستاره در ترکیب جدید هلند حضور ندارد؟

ستاره های درخشانی چون آرین روبن، وسلی اسنایدر و رابین فان پرسی که معمار موفقیت های این تیم در هزاره جدید بودند، دیگر در تیم رونالدو کومان و نسل جدید جایی نخواهند داشت.

 

سرمایه هلند برای بازسازی تیم ملی چیست؟

ویرجیل فن دایک و واینالدوم، 2 ستاره هلندی لیورپول را می توان در کنار جاستین کلایورت فرزند پاتریک، مهم ترین امیدهای نسل جدید فوتبال این کشور دانست و کومان امیدوار است فرزند ستاره سابق هلند گره گشای مشکلات آنها در بخش هجومی لقب گیرد.

 

موقعیت تیم ملی هلند در بین مردم چگونه است؟

با توجه به ناکامی های تاریخی در فوتبال هلند علیرغم داشتن ستاره های بزرگ در گذشته، انتظار زیادی از رونالد کومان حداقل تا یورو 2020 وجود ندارد و این بهترین فرصت برای اثابت توانایی های اوست.

 

تیم ملی اسپانیا:

عملکرد در جام جهانی: حذف در یک هشتم

رتبه رده بندی فیفا: 9

برنامه بازی ها: شنبه مقابل انگلستان (لیگ ملت های اروپا A4، ومبلی)؛ سه شنبه مقابل کرواسی (لیگ ملت های اروپا A4، الچه)

 

چرا شرایط بد پیش رفت؟

اتفاقات عجیبی که بین فدراسیون و خولن لوپتگی در جریان پذیرش هدایت رئال مادرید و اخراج از لاروخا رخ داد، تاثیر فراوانی در عملکرد تیم ملی در جام جهانی گذاشت و در زمین هم ثابت شد زوج ژاوی- اینیستا که سالها در میانه میدان درخشان بود غیرقابل جانشین است.

 

چه اتفاقی برای سرمربی اسپانیا رخ داد؟

بعد از جدایی خولن لوپتگی، گزینه ای به جز فرناندو هیه رو برای جانشینی او وجود نداشت اما نتایج حاصل شده در جام جهانی باعث جدایی اسطوره رئال مادرید و انتصاب لوییس انریکه به عنوان سرمربی جدید تیم ملی اسپانیا شد.

 

کدام ستاره در ترکیب جدید اسپانیا حضور ندارد؟

آندرس اینیستا، جرارد پیکه و داوید سیلوا، 3 بازیکن درخشانی که در افتخارات دهه اخیر لاروخا نقش مهمی را ایفا کردند دیگر در ترکیب تیم ملی اسپانیا بازی نخواهند کرد.

 

سرمایه اسپانیا برای بازسازی تیم ملی چیست؟

مارکو آسنسیو، ستاره جوان رئال مادرید از نظر بسیاری می تواند حتی جانشین کریستیانو رونالدو در رئال مادرید باشد و ایسکو نیز در موقعیتی مشابه قرار دارد. مارکوس آلونسو مدافع درخشان و جوان چلسی در لیست جدید حضور دارد و سرخیو راموس همچنان رهبر غیرقابل جانشین لاروخاست.

 

موقعیت تیم ملی اسپانیا در بین مردم چگونه است؟

بعد از سپری شدن درخشان ترین دهه تاریخ فوتبال اسپانیا، رقابت بین بارسلونا و رئال مادرید احتمالا توجه بیشتری را نسبت به صعود به یورو 2020 به خود جلب خواهد کرد. بعد از اتفاقاتی که در مورد لوپتگی رخ داد و البته جنبش استقلال طلبانه کاتالونیا، احتمالا دیگر خیلی تیم ملی مورد توجه هواداران نخواهد بود.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bqw55

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مایلی کهن:متعجبم از حرف هایی که می شنوم