تاریخ انتشار: 1399/03/22 16:36
کد خبر: 61455

صعود کوهنوردان پویا کوه کرمانشاه به قله دماوند+تصاویر

تیم پنج نفره باشگاه پویاکوه کرمانشاه به قله دماوند صعود کردند.
صعود کوهنوردان پویا کوه کرمانشاه به قله دماوند+تصاویر

به گزارش فرتاک ورزشی، باشگاه کوهنوردی پویاکوه که متشکل از یک تیم پنج نفره شامل آقایان:ارش لطف الهی( سرپرست برنامه)، علی پیری، اشکان کاویانی،سجاد ورمزیار و حسین شاه آبادی و همچنین دو کوهنورد تهرانی، سعید سلطانی فر ومریم توکلی بود طی دو روز از جبهه شمالی به قله دماوند صعود کردند.

این گروه و بر اساس هماهنگی‌هایی انجام شده، سه شنبه شب ساعت ١٢ از کرمانشاه با ماشین شخصی به سمت تهران و سپس به سمت جاده هراز حرکت کردند و ساعت ٥/٣٠ دقیقه پس از رسیدن به تهران و به جاده هراز ر و طی یک ترافیک تقریبا سنگین ساعت١٠ صبح به روستای زیبای ناندل رسیدند.

آنها طی هماهنگی های قبلی با آقای صالحی مورد استقبال ومهمان نوازی ایشان قرار گرفتند و مکان مناسبی برای استراحت چند ساعته در اختیار تیم ما گذاشتند. ( روستای ناندل که در اصل نانده بوده به دلیل وجود چندین روستای کوچیک در منطقه در قدیم و تامین نان تمامی روستاهای اطراف ان به نانده نامگذاری شده و بعدها این اسم به نام ناندل معروف گردیده )

در ادامه و با ملحق شدن دوستان تهرانی و استراحت کوتاه به جمع کردن کوله و وسایل مورد نیاز جهت شروع برنامه شدند و ساعت ١/٣٠ ظهر  با ماشین شخصی که جناب صالحی تهیه کرده بود و از مسیر جاده خاکی وناهموار از روستای ناندل تا اول پاکوب ( سنگ بزرگ) و حدود ٤٠ دقیقه کمی اذیت کننده بود،بالاخره ساعت ٢/١٥ دقیقه پس از پیاده شده از ماشین کوله های خیلی سنگین را به دوش انداخته و با نام خداوند برنامه آغاز شد

مسیر ابتدا باشیب خیلی کم و ملایم شروع شد که تقریبا بعد از یک ساعت پیمایش به یال غربی منتهی به جان پناه ٤٠٠٠ رسیدیم و تیم با روحیه و آمادگی خوبی که داشت ساعت٦/٣٠ دقیقه به جان پناه رسیدند.

تماشای صحنه‌ایی که این روزا همه ما رو در بسیاری از پناهگاه‌ها و جان پناه‌ها ازرده خاطر میکنه وجود اشغال و زباله‌های زیاده که واقعا جای تاسف بسیاری داره که جان پناه ٤٠٠٠ دماوند نیز از این قاعده مستثنی نبود.

آنها شب بسیار خوب و دلنشینی را در جانپناه و در ارتفاع ٤٠٠٠ متری گذراندند و در نهایت صبح روز بعد ساعت ٨ صبح بعد از جمع کردن وسایل و خوردن صبحانه به سمت جانپناه ٥٠٠٠ حرکت کردند.

اشکان کاویانی با سرقدمی خوبی که داشت و همت همه بچه‌ها ساعت١١  در یک هوای بسیار عالی و دلنشین قدم در ارتفاع ٥٠٠٠ متری دماوند نهادند و طبق برنامه تا فردا صبح در آنجا جهت هم هوایی بیشتر که واقعا خیلی هم موثر واقع شد که روز خوبی در جان پناه ٥٠٠٠ سپری شد.

بالاخره روز صعود فرا رسید و همنوردان یکدل ساعت ٣ از خواب بیدار شده و آماده حرکت شدند و راس ساعت ٤/١٥ صبح جمعه همگی سرحال و شاداب حرکت خود را به سمت بام خاورمیانه استارت زدند.

کوهنوردان پایه کوه کرمانشاه

در زمان حرکت ، آسمانی آرام و مهتابی، بی‌نهایت مسیر را زیبا کرده بود

متاسفانه بعد از حدود نیم ساعت پیمایش یکی از کوهنوردان با وجود مشکلی که داشت طی یک حرکت حرفه‌ایی و به خاطر اینکه برنامه دچار مشکل نشود با صحبتی که با سرپرست و بقیه اعضا داشتند از تیم جدا شدند و به جانپناه ٥٠٠٠ برگشتند.

بعد از روشن شدن هوا و عبور از مسیر سنگلاخی و بعضا دست به سنگهای زیاد پا به یال بین یخچال دوبیسل و یخچال عروسکها نهادند، حرکت آنها به خاطر برف زیاد و شیب تند مسیر به آرامی ادامه یافت به طوری که در ارتفاع ٥٥٠٠ متری شیب بسیار تند که می توان گفت بیشتر ٧٠  درجه می شد و مسیر را کاملا یخ  بود،  مجبور به بستن کرامپون شدند.

در ادامه به خاطر فشاری که در طول مسسیر روی کوهنوردان آمده بود، توان بچه ها کمی کاسته شده بود ولی انگیزه و روحیه آنها بالا بود و به گفته اعضای تیم کوهنوردی صعود کننده، تیکه آخر صعود درس‌های زیادی برای همه آنها به همراه داشت است(مقاومت- غیرت-صبر و تحمل- یکدلی)

آنها در نهایت ساعت١٠/١٥ صبح قدمهای خسته اما استوار بر بام ایران کوبیده شد و اشک شوق را در چشمان آنها سرازیر شد و خدا روشاکر شدند که بار دیگر صعودی دیگر بر دماوند ( قله عشق) داشته اند.

کوهنوردان پایه کوه کرمانشاه

اعضای گروه بعد از گرفتن عکس و فیلم ساعت ١١ به سمت جانپناه فرود آمدند و مسیر فرود را تا حدود زیادی به یخچال دوبیسل بردند که راحت تر بود. ساعت٢/١٥ دقیقهبه جانپناه رسیدندو وسایل رو جمع کرده و به سمت جانپناه ٤٠٠٠ و سپس ابتدای پاکوب( سنگ بزرگ) راه افتادند.

خوشبختانه همگی افراد تیم صحیح و سلامت در ساعت ٦ بعد ازظهر سوار بر ماشین شده و به روستای ناندل بازگشتند.

 

باشگاه کوهنوردی پویا کوه

گزارش برنامه: ارش لطف الهی

۱۶ /۰۳/ ۹۹

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4dyb8m

آخرین اخبار