تاریخ انتشار: 1396/05/24 10:53
کد خبر: 188837

شوک جدید به باشگاه استقلال اهواز

باشگاه استقلال اهواز در آستانه فصل جدید لیگ دسته دوم تهدید به کسر امتیاز و سقوط به دسته پایین‌تر شد.
شوک جدید به باشگاه استقلال اهواز

در شرایطی که جذب بازیکنان جدید و برپایی اردوی آماده‌سازی در کنار انتخاب یک سرمربی خارجی برای هدایت استقلال اهواز باعث امیدواری هواداران تیم آبی‌پوش دیار کارون به موفقیت در لیگ دسته دوم شده بود، خبری نگران کننده از اردوی این تیم به گوش می‌رسد.

موضوع از این قرار است که به دنبال شکایت لوئیز فرناندو دروازه‌بان سابق استقلال اهواز، کمیته انضباطی فیفا رأی به محکومیت باشگاه استقلال و پرداخت مطالبات این دروازه‌بان برزیلی می‌دهد. فدراسون بین‌المللی فوتبال جهان تهدید می‌کند که در صورت عدم جلب رضایت شاکی، تنبیهاتی نظیر محرومیت از نقل‌وانتقال بازیکن، کسر امتیاز و سپس سقوط به دسته پایین‌تر برای استقلال اهواز در نظر گرفته خواهد شد.

قرارداد رسمی بین لوئیز فرناندو و باشگاه استقلال اهواز در فصل ورزشی 94-95 لیگ برتر به مبلغ 165 میلیون تومان در سازمان لیگ به ثبت رسیده بود، اما ظاهرا به‌دلیل دیرکرد در پرداخت مابقی طلب این بازیکن و پس از محاسبه جریمه دیرکرد، این رقم به حدود 200 میلیون تومان افزایش می یابد که باید از سوی باشگاه استقلال به فرناندو پرداخت گردد.

در عین حال، براساس قرارداد واگذاری موقت امتیاز استقلال اهواز از سوی ارسطو جهانداری مالک این باشگاه به اسپانسر بخش خصوصی، طرفین قرارداد توافق کرده بودند که تمامی بدهی‌های قبلی توسط مالک باشگاه و تمام هزینه‌های فصل جاری شامل حضور در مسابقات و مبالغ قراردادهای بازیکنان و مربیان توسط اسپانسر جدید باشگاه پرداخت شود. این در حالیست که مالک باشگاه در حال حاضر قادر به پرداخت مبلغ مطالبه شده از سوی لوئیز فرناندو نبوده و خواستار تفاهم در این زمینه و دریافت مهلت شده، اما دروازه‌بان برزیلی اصرار به دریافت طلبش ظرف چند روز آینده دارد.

در همین رابطه خبر می‌رسد که اسپانسر جدید باشگاه استقلال اهواز از مالک این باشگاه درخواست کرده تا هرچه زودتر درخصوص برطرف شدن این مشکل اقدام نماید. اسپانسر جدید اعلام کرده است که اگر قرار به کسر امتیاز یا سقوط اجباری تیم استقلال اهواز به دسته پایین‌تر باشد، حاضر به پرداخت هزینه‌ها و خسارت‌های وارده نخواهد بود، چرا که براساس قرارداد رسمی امضا شده، پرداخت تمامی بدهی‌های قبلی به‌عهده مالک باشگاه است.

به گزارش خوزستان اسپورت، مراسم قرعه‌کشی لیگ دسته دوم فردا (چهارشنبه) انجام می‌شود، اما تیم ریشه‌دار استقلال اهواز که در حال حاضر قدیمی‌ترین تیم فعال در فوتبال خوزستان محسوب می‌شود، با یک مشکل بزرگ روبرو شده است که امور نقل‌وانتقالات و آماده‌سازی این تیم را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و باید برای رفع این مشکل چاره‌اندیشی لازم انجام شود تا از ایجاد یک مشکل بزرگ‌تر جلوگیری گردد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4myvg5

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کاوه رضایی از استقلال به فیفا شکایت کرد