تاریخ انتشار: 1395/09/24 20:18
کد خبر: 243016

خواهرخوانده‌ها روی سکوهای ورزشگاه اختصاصی/ تراکتور- سپاهان بازی حساس هفته

تراکتورسازی و سپاهان بار دیگر رودر روی یکدیگر قرار می‌گیرند؛ دیداری که دارای سابقه حساسی است و می تواند جذابیت های زیادی داشته باشد
خواهرخوانده‌ها روی سکوهای ورزشگاه اختصاصی/ تراکتور- سپاهان بازی حساس هفته

به گزارش فرتاک ورزشی،سپاهان و تراکتورسازی به عنوان دو باشگاهی که بعد از سال ها دوقطبی در فوتبال را از بین بردند و به سلطه تمام عیار استقلال و پرسپولیس پایان دادند در سال های اخیر روزهای تلخ و شیرین زیادی را سپری کردند. هواداران دو تیم اول اصفهان و تبریز هم به واسطه اینکه در بعضی مواقع حق دو باشگاه خورده شده، روابط خوبی پیدا کردند و اگرچه یک اتفاق حاشیه هایی را به وجود آورد اما همچنان آنها به تفاهم نامه خواهرخوانندگی شان پایبندند. از همین رو بازی تراکتورسازی و سپاهان در روز جمعه حساسیت های زیادی خواهد داشت.

 

تفاهم نامه خواهرخواندگی

 

اوایل لیگ برتر چهاردهم و در روزهایی که اشتباه های داوری زیادی علیه دو باشگاه تراکتور و سپاهان رخ داد، مدیران این دو باشگاه در جلسه ای مشترک شرکت کردند و قرارداد خواهرخواندگی به امضا رسید. در تاریخ 4 مهرماه 1393 بود که جمشید نظمی، مدیرعامل وقت تراکتورسازی به اصفهان رفت و با مدیران سپاهان دیدار کرد. از آن زمان به بعد روابط دو باشگاه گسترده تر شد و هواداران دو تیم نیز رابطه خوبی داشتند. حتی زمانی که تراکتورسازی به خاطر تخلفات هوادارانش به انجام یک بازی خانگی بدون هوادار محکوم شد، مدیران باشگاه سپاهان به حمایت از نماینده تبریز پرداختند و با فشارهای جمعی آن محرومیت در لیگ چهاردهم تعلیق و تراکتور با حضور هوادارانش در تاریخ 16 آبان 93 از استقلال میزبانی کرد. این مساله باعث تشویق سپاهان در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز از سوی تراکتوری شد. چنین اتفاقی در شرایطی رخ داد که سپاهانی‌ها در شرایطی مشابه از حضور تماشاگران خود در ورزشگاه محروم بودند و براساس همین محرومیت ناچار شدند بازی حساس مقابل استقلال خوزستان را در ورزشگاه فولادشهر با سکوهای خالی برگزار کنند.

 

اتحاد زرد و قرمز

 

اتحاد سپاهان و تراکتورسازی در آن روزها به اوج خود رسیده بود. مصاحبه هایی که مدیران وقت دو باشگاه انجام می دادند، گواهی بر این ادعا است. مهرزاد خلیلیان، مدیرعامل وقت سپاهان در تاریخ 17 آبانماه گفته بود: «ما به هیچ عنوان اجازه نمی دهیم حقمان را بگیرند و به تیم هایی بدهند که دولتی هستند و صرفا به دلیل نامشان اتفاقات خاصی برایشان رقم می‌خورد.» در همان روز جمشید نظمی، مدیرعامل سابق تراکتور نیز موافقتش با اظهارات خلیلیان را اعلام کرد: «تراکتورسازی و سپاهان نان بازوی خود را می‌خورند و برای رسیدن به موفقیت تلاش خود را به کار خواهند گرفت.»

 

رابطه خراب شد

 

روابط خوب سپاهان و تراکتورسازی تا 6 هفته مانده به پایان لیگ چهاردهم ادامه داشت. زمانی که تراکتورسازی مدعی شماره یک قهرمانی بود و سپاهان امید زیادی نداشت. بازی رودر روی دو تیم اما خیلی چیزها را خراب کرد. مسابقه ای که تراکتور یک بر صفر در آن پیش بود اما علیرضا فغانی با اعلام یک پنالتی باعث جنجال شد. در دقایق پایانی آن مسابقه لوسیانو پریرا دومین گل خود و سپاهان را به ثمر رساند تا همه روابط خوب گذشته تغییر کند. آن اتفاق نه تنها باعث باخت تراکتورسازی شد که آخر فصل جام قهرمانی را نیز از تبریز به اصفهان برد. شعارهایی که هواداران دو تیم علیه یکدیگر در ورزشگاه سر می دادند، به خوبی نشان داد روابط آنها دیگر مانند گذشته نیست.

 

تقابل بعد از دو سال

 

حالا با گذشت حدود دو سال از آن اتفاقات هواداران تراکتورسازی و سپاهان خیلی مسائل را فراموش کرده اند؛ آنها  اتفاقات روز آخر لیگ چهاردهم را به یاد نمی آورند و البته حرفی از تفاهم نامه خواهرخواندگی نمی زنند. روز جمعه سپاهان و تراکتورسازی بار دیگر روبه روی هم قرار می گیرند. دیداری حیثیتی که فارغ از حساسیت های روی سکوهای ورزشگاه اختصاصی تراکتور، از نظر شرایط جدول برای دو تیم اهمیت زیادی دارد. تراکتور برای صدرنشینی برد می خواهد و سپاهان برای فرار از میانه های جدول و خارج شدن ویسی از زیر انتقادها.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4pgn7o

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بمب نقل و انتقالات مشتری جدید پیدا کرد/ این روزها همه سروش را میخواهند