تاریخ انتشار: 1400/11/27 12:30
کد خبر: 25779

سپاهان و هوادار؛ حق اشتباه ندارید!

تیم فوتبال سپاهان اصفهان در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر به مصاف تیم فوتبال هوادار می‌رود.
سپاهان و هوادار؛ حق اشتباه ندارید!

هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس، روز جمعه 29 بهمن ماه با انجام 8 دیدار برگزار می‌شود که در یکی از این رقابت‌ها، سپاهان اصفهان در ورزشگاه پاس قوامین به مصاف تیم هوادار تهران می‌رود.

 

لیگ بیست ویکم با سپری شدن تعطیلی 20 روزه میان فصل، از هفته گذشته مجدداً پیگیری شده و سپاهان در هفته هجدهم باید آماده مصاف با هوادار شود، دیداری سخت و جذاب که کسب 3 امتیاز آن برای هر 2 تیم از اهمیت بالایی برخوردار بوده و می‌تواند تبدیل به یکی از جذاب‌ترین دیدارهای هفته شود.

سپاهان در شرایطی به مصاف هوادار می‌رود که هفته گذشته نفت مسجدسلیمان را با نتیجه 4 بر یک درهم کوبید تا بازگشت پرشکوهی به لیگ داشته باشد. سپاهان از 17 بازی قبلی خود 10 برد، 2 تساوی و 5 شکست به دست آورده و با اندوختن 32 در رده سوم جدول ایستاده است. در آن سو هوادار هفته گذشته پیکان را با کامبک رویایی با نتیجه 2 بر یک شکست داد و 3 امتیاز ارزشمند را به دست آورد. هوادار در 17 هفته گذشته 4 برد، 5 تساوی و 8 شکست کسب کرده و با اندوختن 17 امتیاز در رده دوازدهم جدول قرار گرفته است.

سپاهان پس از سپری کردن چند هفته کابوس‌وار، شروع رویایی در نیم‌فصل دوم داشت و حال باید آماده مصاف با هوادار شود، دیداری که نتیجه آن در معادلات قهرمانی نقش بسزایی داشته و می‌تواند سرنوشت نویدکیا و تیمش را در کورس قهرمانی مشخص کند. زردپوشان اصفهانی 9 امتیاز با صدر جدول فاصله دارند و برای ماندن در کورس قهرمانی نباید امتیاز از دست دهند.شاگردان نویدکیا به خوبی می‌دانند که در صورت کسب پیروزی مقابل هوادار، با توجه به نتیجه بازی‌های پرسپولیس_آلومینیوم و تراکتور_استقلال شانس این را دارند که فاصله‌شان را کاهش دهند و اگر امتیاز از دست دهند، از کورس قهرمانی خارج خواهند شد و همین امر انگیزه مضاعفی را برای آنان به وجود آورده است.

سپاهان اگرچه طی هفته پایانی نیم‌فصل در فاز تهاجمی عملکرد درخشانی سابق را نداشته و با افت نسبی مواجه شده بود، اما هفته گذشته در فاز هجومی طوفانی ظاهر شد و همین نکته دوست‌داران این تیم را به قهرمانی امیدوار کرده است. سپاهان در خط میانی با حضور بازیکنانی مانند ریگی، کریمی، رفیعی، احمدزاده و سلمانی شرایط خوبی دارد و دست نویدکیا برای چیدن ترکیب دلخواهش باز است. زردپوشان اصفهانی در فاز دفاعی نیز شرایط زردپوشان خوب بوده و حضور مظاهری در درون دروازه سپاهان خیال نویدکیا را راحت کرده است.

با این حال سپاهان کار سختی مقابل هوادار در پیش دارد؛ شاگردان عنایتی در هفته‌های پیانی نیم‌فصل نخست عملکرد ضعیفی داشتند و در فاصله هفته دهم تا شانزدهم تنها یک برد، 2 تساوی و 3 شکست پیاپی به دست آوردند اما هفته گذشته مقابل پیکان برد مهمی به دست آوردند و از نظر روحی در شرایط خوبی به سر می‌برند. هوادار در نقل و انتقالات نیم‌فصل مهره‌های خوبی جذب کرد و با گرفتن بابک مرادی، میری و عبدالله‌زاده تقویت شده است.

بزرگ‌ترین مزیت شاگردان عنایتی دوندگی بالای آنها است؛ بازیکنان هوادار با ارائه یک بازی متمرکز و نزدیک به هم، پرس سنگینی را روی بازیکنان حریف انجام داده و با بستن کانال‌های نفوذی تیم مقابل، اجازه خلق موقعیت چندانی به آنها نمی‌دهند و این همان نقطه ضعف اصلی سپاهان در چند بازی اخیر است. از طرف دیگر تیم‌های قعرنشین در نیم‌فصل دوم برای فرار از سقوط بسیار با انگیزه ظاهر شده و به راحتی امتیاز از دست نمی‌دهند و همین نکته می‌تواند کار را برای سپاهانی‌ها سخت کند. با این حال تیم عنایتی در فاز هجومی با ضعف روبه‌رو است؛ هوادار در 17 بازی خود تنها 14 گل به ثمر رسانده که آمار ضعیفی به شمار می‌رود و این ضعف به سود نویدکیا و تیمش خواهد بود.

بزرگترین چالش نویدکیا در بازی روز جمعه مقابله با کیفیت پایین چمن ورزشگاه پاس قوامین است که باتوجه به سبک بازی سپاهان دردسرساز خواهد بود. تقابل سپاهان و هوادار توانایی تبدیل شدن به یکی از بازی‌های جذاب لیگ را دارد و باید منتظر ماند و دید حوادث فوتبالی به سود کدام مربی رقم خواهد خورد.

برترین گلزنان:

در تیم سپاهان مغانلو با 5 گل برترین گلزن این بازی است.

محرومان و مصدومان:

هر 2 تیم با ترکیب کامل در این دیدار حاضر شده و بازیکن محرومی ندارند.

ترکیب احتمالی هوادار:

مهرداد بشاگردی، مهدی عبدی، محمد حسینی، محمد ستاری، محمد میری، نیما انتظاری، حسین صادقی، داریوش شجاعیان، معین عباسیان، روح الله باقری و محمد جواد محمدی

سرمربی: عنایتی

ترکیب احتمالی سپاهان:

رشید مظاهری،عزت‌الله پورقاز، محمد نژادمهدی، دانیال اسماعیلی‌فر، امید نورافکن، مسعود ریگی، محمد کریمی، سروش رفیعی، سجاد شهباززاده، فرشاد احمدزاده و شهریار مغانلو.

برنامه سایر بازی‌های هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال به این شرح است:

جمعه 29 بهمن ماه

پرسپولیس_آلومینیوم اراک

هوادار_سپاهان

مس رفسنجان_فولاد

نساجی مازندران_گل‌گهر سیرجان

فجرسپاسی_صنعت نفت آبادان

نفت مسجدسلیمان_پدیده مشهد

تراکتور_استقلال

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4dx5aj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


جنگ در میانه های جدول