تاریخ انتشار: 1398/03/30 09:39
کد خبر: 96254

ناصر نوربخش: هنوز کسی برای پیکارهای جهانی کشتی فرنگی انتخاب نشده است

مربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: هنوز حضور هیچ فرنگی کاری در پیکارهای جهانی قزاقستان مشخص و قطعی نشده چرا که تا ۳ ماه آینده معلوم نیست چه اتفاقی می افتد.
ناصر نوربخش: هنوز کسی برای پیکارهای جهانی کشتی فرنگی انتخاب نشده است

«ناصر نوربخش» روز پنجشنبه افزود: کادر فنی حضور در ۲ تورنمنت بین المللی پیت لازینسکی لهستان و اولگ کارایف بلاروس را در دستور کار دارد و نفراتی که کادر فنی صلاح بداند که در راستای انتخابی تیم ملی محک بخورند به این مسابقات اعزام می‌شوند. از سوی دیگر در این شرایط، تمرین بهتر از تورنمنت‌های بین المللی است چرا که برای حضور در یک تورنمنت شاید یک ماه زمان را از دست بدهیم.
وی با اشاره به اینکه تاکنون حضور هیچ فرنگی کاری در ترکیب تیم ملی در پیکارهای جهانی قطعی نشده است، تصریح کرد: شاید از نظر کادر فنی برخی ملی پوشان شرایط بهتری نسبت به سایر نفرات داشته باشند اما تا ۳ ماه دیگر مشخص نیست چه اتفاقی می‌افتد و به همین دلیل اکنون نمی‌توانیم بگوییم که ترکیب تیم مشخص شده است یا خیر.
نوربخش یادآور شد: کادر فنی فعلی تیم ملی به دلیل آنکه دیر تیم را تحویل گرفت و چنانچه سیکل کامل زمانی یک ساله را داشتیم بهتر می‌توانستیم برنامه‌های آماده سازی را دنبال کنیم اما به دلیل محدودیت زمانی به طور مستقیم و بدون آنکه برنامه‌های آماده سازی را طی کنیم در برخی مسابقات و تورنمنت‌ها حضور پیدا کردیم در حالی که ملی پوشان به اوج آمادگی نرسیده بودند با این حال نتایج خوبی را کسب کردند.
مربی تیم ملی کشتی ادامه داد: در رقابت‌های بین المللی وهبی امره ترکیه، تورلیخانوف قزاقستان و جایزه بزرگ مجارستان تیم منتخب ایران نایب قهرمان شد و در مسابقات قهرمانی آسیا در چین قهرمان شدیم و این نشان دهنده آن است که کشتی ایران ظرفیت و استعدادهای لازم را دارد و چنانچه شرایط به گونه‌ای باشد که خوب تمرین کنند می‌توانند روزهای اوجی که کشتی فرنگی ایران قهرمان جهان و المپیک داشت را تکرار کنند.
وی ادامه داد: کادر فنی در این مدت از ملی پوشان تست آمادگی جسمانی گرفت و در مقایسه‌ای که با تست آغاز اردوهای تیم ملی انجام شد، نشان می‌دهد که نفرات دعوت شده به اردو رشد قابل قبولی داشتند. از سوی دیگر کشتی ورزش بدون رکوردی است و نمی‌توان دلخوش این آمار بود چرا که سایر فاکتورها همچون هوش تاکتیکی، تمرکز، تصمیم گیری آنی در زمان مسابقات نیز دخیل هستند.
نوربخش با تاکید بر اینکه حریفان نیز به طور حتم با آمادگی کامل پای به رقابت‌های جهانی می‌گذارند، یادآور شد: فکر می‌کنم که ملی پوشان امسال نتایج بهتری نسبت به سال گذشته بگیرند. با توجه به تغییر قوانین و تغییر امتیاز دارندگان مدال طلا، نقره و برنز، دیگر مانند گذشته نیست که یک تیم با چند مقام پنجمی از نظر تیمی روی سکو برود در حالی که با شرایط جدید برای موفقیت ملی پوشان باید مدال بگیرند.
قابت‌های جهانی کشتی و گزینشی المپیک روزهای ۲۳ تا ۳۱ شهریورماه در شهر نورسلطان کشور قزاقستان برگزار می‌شود و ۱۰۸ کشتی گیر (آزاد، فرنگی و زنان) در ۶ وزن المپیکی، سهمیه حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را بدست می‌آورند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4b5lev

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کشتی قهرمانی امیدهای جهان؛ ابراهیمی بر سکوی سوم جهان