تاریخ انتشار: 1396/10/02 00:25
کد خبر: 168115

مدافع غول‌ پیکری که همچنان زیر ذره بین کی روش قرار دارد

مدافع غول‌ پیکری که همچنان زیر ذره بین کی روش قرار دارد

 رایان تفضلی را از یاد برده بودیم اما انگار ‌کی‌روش هنوز او را زیر نظر دارد. مدافعی که دومین فصل حضور در پتربورو را سپری می‌کند. تیمی کوچک در لندن که مثل فصل قبل، این روزها هم در میانه‌های جدول لیگ یک انگلیس روزگار می‌گذراند. البته پتربورو برای صعود به چمپیونشیپ، آنقدرها هم کم امید نیست.

پتربورو همین یکی دو روز قبل موفق شد در یک بازی سخت و خارج از خانه، فلیت تاون را با نتیجه 3 بر 2 شکست دهد. جالب اینکه 2 گل تساوی و برتری پتربورو در دقایق 88 و 90 به ثمر رسید. پتربورو که بعد از نتایج شگفت‌انگیز و درخشان در ابتدای فصل، چند هفته‌ای را در بحران به‌سر می‌برد با این برد 32 امتیازی شد تا در رده هشتم جدول رده‌بندی قرار بگیرد. رده‌ای که تفضلی و هم‌تیمی‌هایش را همچنان امیدوار نگه داشته است.

از لیگ یک انگلیس، تیم‌های اول و دوم به طور مستقیم مجوز بازی در چمپیونشیپ را به دست می‌آورند. تیم‌های سوم تا ششم هم در مرحله حذفی مقابل هم قرار می‌گیرند تا دو تیم جواز صعود به یک سطح بالاتر را کسب کنند. پتربورو بعد از برد ارزشمندی که مقابل فلیت تاون به دست آورد، تنها 3 امتیاز با تیم ششم جدول که چارلتون اتلتیک است فاصله دارد. البته چارلتون یک بازی کمتر از پتربورو انجام داده است.

همین مساله تفضلی را نیز مثل کادر فنی و سایر بازیکنان پتربورو به ادامه فصل امیدوار کرده. به 24 بازی آینده که می‌تواند سند صعود این تیم لندنی را به چمپیونشیپ امضا کند. رایان تفضلی اما در این تیم میانه جدولی و البته امیدوار، یک بازیکن کلیدی است. مدافعی غول‌پیکر با قد 196 سانتیمتر که چند ماه قبل شایعه حضورش در تیم ملی ایران بیشتر از همیشه به گوش می‌رسید.

تفضلی البته هرگز توسط ‌کی‌روش به تیم ملی ایران دعوت نشد. او حتی به فهرست سرمربی تیم ملی هم راه پیدا نکرد اما حالا و در فاصله 6 ماه تا جام جهانی شنیده می‌شود ‌کی‌روش هنوز روی توانایی‌های این مدافع چشم نبسته است. تمام اطلاعات بازی تفضلی در لیگ یک انگلیس در دفترچه ‌کی‌روش وجود دارد و این یعنی سرمربی تیم ملی هنوز پیگیر حضور این مدافع است.

‌کی‌روش برای هر بازیکن، یک پرونده کامل تهیه کرده و هفته به هفته اطلاعات جدیدی وارد آن می‌کند. تفضلی هم از این قاعده مستثنی نیست. نام او هم در دفتر ‌کی‌روش به چشم می‌خورد و این یعنی یک پیغام ویژه از تهران به لندن. برای رایان تفضلی که شاید خودش فکر می‌کرد از دایره بازیکنان مورد نظر ‌کی‌روش خارج شده.

رایان این فصل 19 بازی برای پتربورو انجام داده و یک گل نیز به ثمر رسانده. او 1616 دقیقه در زمین حضور داشته و با پیراهن شماره 5 برای پتربورو بازی کرده. تفضلی البته در بازی آخر و از دقیقه 84 جای خود را به ریکی میلر داد. مهاجمی که جای رایان به زمین رفت تا پتربورو گل‌های خورده را جبران کند که همین اتفاق هم رخ داد.

تفضلی برای حضور در فهرست نهایی تیم ملی و سفر به روسیه باید رقبای سرسختی را کنار بزند. در مرکز خط دفاع، فعلا حضور جلال حسینی و مرتضی پورعلی گنجی در فهرست ‌کی‌روش قطعی شده اما بازیکنانی هستند که همچنان تلاش می‌کنند در فهرست تیم ملی باشند. بازیکنانی نظیر پژمان منتظری، محمد انصاری و البته روزبه چشمی که می‌تواند جزو هافبک‌های دفاعی تیم ملی هم باشد.

رایان باید در این چند ماه، منتظری، محمد انصاری و حتی روزبه چشمی را کنار بزند و از آنها سبقت بگیرد. ‌کی‌روش در سال‌های اخیر نشان داده حساب ویژه‌ای روی لژیونرها باز کرده. از نظر ‌کی‌روش، تمرین در تیم‌های اروپایی حتی بهتر از بازی در لیگ ایران است. با همین پیش زمینه، تفضلی هم امیدوار می‌ماند. او باید مورد توجه مردی قرار بگیرد که در انگلیس کار کرده و با شرایط سخت بازی در این کشور آشناست. پس اگر دیدید برای اردوهای بعدی تیم ملی، تفضلی هم در فهرست ‌کی‌روش قرار گرفت چندان تعجب نکنید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2o9qkg

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


این بازیکن دورگه نظر کی‌روش را جلب نکرد