تاریخ انتشار: 1397/10/04 17:30
کد خبر: 116348

پوچتینو نباید با پیشنهاد منچستریونایتد وسوسه شود

یک هفته اخیر همه حواس‌ها به منچستریونایتد و ژوزه مورینیو بود. به محض اخراج مربی پرتغالی از کارینگتون گمانه‌زنی درباره جانشین او شروع شد و یکی از نخستین نام‌ها موریسیو پوچتینو بود.
پوچتینو نباید با پیشنهاد منچستریونایتد وسوسه شود

دو مدعی اصلی قهرمانی لیگ برتر، لیورپول و منچسترسیتی هستند که مربی‌هایشان، یورگن کلوپ و پپ گواردیولا برای یکه‌تازی در کورس رقابت خرج سنگینی روی دست باشگاه گذاشته‌اند اما چیزی که نمی‌توان از آن به آسانی عبور کرد، کار فوق‌العاده‌ای است که پوچتینو در تاتنهام کرده و تیمش را تا این حد به دو تیم بالای جدول نزدیک کرده. برای همین است که می‌گویند مربی تاتنهام همان کسی است که یونایتد در این برهه حساس نیاز دارد. او در این چهار سال توانایی فوق‌العاده خود را نشان داده اما این لزوما به معنای آن نیست که پوچتینو باید به وسیله پروژه منچستریونایتد وسوسه شود. یونایتد پول و اعتبار دارد اما در حال حاضر باشگاهی متعلق به گذشته به نظر می‌رسد و در عوض، اسپرز است که در مسیر پیشرفت قرار دارد. هیاهوی رسانه‌ای هفته اخیر درباره منچستریونایتد به‌عنوان جذاب‌ترین تیم جهان که به خوبی اداره نمی‌شود، در تقابل آشکار با تاتنهام است که با پوچتینو موفقیت‌هایش معجزه تلقی نمی‌شود و او تیم را به جایگاهی رسانده که انتظار موفقیت از آن کاملا منطقی است.
تاتنهام با او تیم ثابت لیگ قهرمانان شده، بیش از هر تیم دیگری به لیورپول و سیتی نزدیک شده و با وجود آنکه در دربی شمال لندن به آرسنال باخت، بهتر از همسایه است. ارزش کار او در اسپرز بیشتر به این دلیل است که با تیم‌هایی رقابت می‌کند که بودجه بالاتر و در بسیاری موارد بازیکنان بهتری دارند اما پوچتینو توانسته کاری کند که جوانان آینده‌دار را به یکی از بهترین و باثبات‌ترین تیم‌های لیگ تبدیل کند.
همه اینها در برد 6 بر 2 یکشنبه شب در گودیسون پارک مقابل اورتون به چشم آمد. اگرچه میزبان دو گل زد اما همواره این حس وجود داشت که کنترل بازی دست تاتنهام است و آنها کامل‌ترین بازی هجومی تیم در لیگ برتر زیر نظر پوچتینو را ارائه کردند. هر بار که صاحب توپ شدند، به نظر می‌رسید می‌توانند گل بزنند و ورزشگاه نیمه خالی شده بود وقتی تاتنهام گل ششم را زد.
برای نخستین بار در یک بازی لیگ برتر، سون هئونگ مین، دله آلی، هری کین و کریستین اریکسن گل زدند، هری وینکس و موسی سیسوکو هم پیشرفت خیره‌کننده‌ای داشتند و این هنر پوچتینو در ساختن تیمی است که شایستگی جایگاه‌های بالاتری را دارد. این بازی در تفاضل گلشان موثر بود و از آن مهم‌تر نشانه بارزی بود برای اینکه می‌توانند در کورس قهرمانی باشند. اگر سیتی هست چرا اسپرز نباشد، تنها دو امتیاز فاصله‌شان است.
حتی هواداران تاتنهام نیز وارد بحث شدند و آوازهایشان در پنج تا ده دقیقه پایانی بازی یادآور جایگاه مربی‌شان بود: «موریسیو پوچتینو، او در تاتنهام است، خودتان می‌دانید» و این یعنی مربی آرژانتینی به شمال لندن تعلق دارد و آینده‌اش آنجا است.
پوچتینو با باشگاه برخوردهایی هم داشته، آخرین نمونه‌اش در مورد نخریدن بازیکنان مورد نظرش اما اینها هیچ شباهتی به وضعیت بغرنج اولدترافورد ندارد. از او انتظار می‌رود تیم را به جایی برگرداند که سرالکس فرگوسن مربی تیم بود و بهای ناتوانی، بیکار شدن و رفتن همان راهی است که دیوید مویس، لوییس فان‌خال و مورینیو رفتند.
بله صحبت از این است که یونایتد باید صبور باشد و از اهمیت ثبات سخن می‌رود اما پوچتینو همین حالا در تیمی است که به او همه تضمین‌های لازم را داده است. یونایتد همیشه پیشنهاد اغواگری برای هر مربی است اما این روزها نقاط منفی‌اش می‌چربد.
به او وقت می‌دهند؟ جواب این سوال در یونایتد با اما و اگر همراه است و در اسپرز نه. پوچتینو به خاطر کیفیت کارش هر چقدر وقت بخواهد، دارد. او تیمی سختکوش و بااستعداد دارد که می‌تواند فوتبالش را به شکلی مستمر ارائه کند. خیلی از آنها جای پایشان را سفت کرده‌اند و همراه با مربی منتظر ورزشگاه جدید در سال 2019 هستند.
مشخصا پوچتینو آماده بالانشینی است اما این فرصت در تاتنهام برایش خیلی مهیاتر از منچستریونایتد است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45o8nm

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


صلاح در اوج آمادگی نیست ولی ناآماده هم نیست