تاریخ انتشار: 1396/03/25 02:32
کد خبر: 203547

بررسی رقبای ایران و گروهی که آسان نبود!

بررسی رقبای ایران و گروهی که آسان نبود!

دوشنبه شب با پیروزی 2-0 بر ازبکستان صعود تیم ملی به جام جهانی قطعی شد و با نتایجی که دیشب در گروه A انتخابی جام جهانی در قاره آسیا به دست آمد، صدرنشینی ایران هم در فاصله دو هفته تا پایان رقابت هم قطعی شد.

این صعود مقتدرانه و بی حرف و حدیث و البته باخت دیشب کره جنوبی به قطر باعث شد تا در محافل ورزشی و میان هواداران فوتبال بحثی درباره قدرت نامتوازن دو گروه A و B آسیا شکل بگیرد. حضور ژاپن و استرالیا و عربستان در بالای جدول گروه B و فاصله زیاد آنها با 3 تیم دیگر گروه این ذهنیت را در میان بعضی‌ها به وجود آورده که آن گروه بسیار سخت‌تر از گروه ایران است و اگر تیم ملی در گروه B قرار می‌گرفت به این راحتی صعود نمی‌کرد.

نتایج ضعیف کره جنوبی هم مزید بر علت شده و عده‌ای از هواداران که به نظر می‌رسد بیشتر با شخص کارلوس کی‌‎روش مشکل دارند، او و تیم ملی ایران را به دلیل قرار گرفتن در این گروه آسان، خوش‌شانس بدانند. اما آیا واقعا گروه ایران این قدر آسان بود که شاگردان کی‌روش دو هفته قبل از پایان مسابقات صدرنشینی خود را در آن قطعی کنند؟ شاید بشود با منطق همین دوستان پاسخی به این ادعا داد و صحت و سقم آن را تا حدودی مشخص کرد.

سوریه تیم چهارم گروه A بعد از ایران با 5 گل خورده دومین خط دفاع برتر را در میان 12 تیم حاضر در این رقابت‌ها دارد. این تیم که دیروز چین را با تساوی 2-2 متوقف کرد، هفته گذشته در یک بازی دوستانه در ژاپن، تیم ملی این کشور را با تساوی 1-1 متوقف کرده بود. ژاپنی که همین حالا بالاتر از استرالیا و عربستان صدرنشین گروه B است. کره جنوبی در حال حاضر در رنکینگ فیفا دو رده از ژاپن بالاتر قرار دارد. همین ژاپن صدرنشین، در بازی اول خود در انتخابی جام جهانی به میهمانش امارات 2-1 باخت و با توجه به منطق منتقدان کی‌روش، شاید ژاپن هم دیگر آن تیم قدرتمند چند سال گذشته نیست! همین طور استرالیایی که با تایلند و عراق مساوی کرده و الان در گروه خود سوم است. باور کنید اگر ایران در گروه B حضور داشت امروز این منتقدان باز هم معتقد بودند که ایران در گروه آسانی قرار گرفته و اگر در گروه سوریه و کره جنوبی و قطر قرار داشت هرگز به این سادگی به جام جهانی صعود نمی‌کرد!

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3zdw5b

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پرسپولیس شانس اول قهرمانی لیگ است/ بیرانوند قدر خودش را بداند