تاریخ انتشار: 1396/02/18 11:11
کد خبر: 212211

«شیری» که گادوین منشا را شیر کرد

لیگ شانزدهم به پایان رسید و گمانه زنی‌ها برسر انتقال این بازیکن به این تیم و آن تیم در حال گرم‌تر‌شدن است.
«شیری» که گادوین منشا را شیر کرد

در این بین شاه‌مهره‌های نقل و انتقالات لیگ هفدهم به نوعی مشخص هستند که یکی از آنها بی‌تردید گادوین منشا، مهاجم نیجریه‌ای پیکان است که امسال توانست حسابی در تیم مجید جلالی نگاه‌ها را به خود معطوف کند و یک مشتری پروپاقرص مثل پرسپولیس را در مشت داشته باشد که چه بسا اگر قرمزپوشان پایتخت از بابت بدهی‌های خارجی خود خیال شان راحت بود حالا قرارداد او هم مثل شجاع خلیل زاده امضا و او را باید یک پرسپولیسی می‌دانستیم. با این حال نگاهی به آمار گلزنی گادوین منشا و پانزده گلی که در کورس آقای گلی به ثبت رساند باعث شد تا به همراهان این بازیکن در این مسیر موفقیت بپردازیم و از عوامل رستگاری منشا بنویسیم.


تنها 2 پنالتی
در آمار گلزنی منشا تنها دو پنالتی به ثبت رسیده است. نکته جالب در این زمینه به جایی برمی‌گردد که پنالتی زن اول پیکان مهدی شیری، مدافع راست این تیم بود اما وقتی دید گادوین در کورس آقای گلی قرار دارد با از خود گذشتگی دو پنالتی‌اش را مقابل سپاهان (هفته بیستم) و استقلال خوزستان (هفته بیست و دوم) به او داد تا وارد دروازه رقبا کرده و گل آن به حساب منشا واریز شود.


اگر محروم نمی‌شد
همان طور که در مطلب بالا گفتیم مهدی شیری، پنالتی زن اول پیکان در لیگ شانزدهم بود. این بازیکن در بازی آخر مقابل فولاد خوزستان دو پنالتی را به زیبایی وارد دروازه حریف کرد و چه بسا اگر منشا محروم نبود بازهم او این ضربات را به گادوین می‌سپرد تا حسابی طارمی را که هفته آخر لیگ برانکو به وی استراحت داده بود را تهدید کند تا یا هم اندازه و یا بیش از او بتواند گل بزند.


رستگاری با چاشنی واکس کفش
هشت گل از پانزده گل منشا در لیگ روی ارسال یا پاس مستقیم همبازیانش به ثمر رسیده است. در این بین و از میان سازندگان گل برای گادوین سهم شیری و سیامک نعمتی را باید بیش از همه بازیکنان تیم دانست که هریک با دادن دو پاس گل به او سازنده چهار گل این مهاجم نیجریه‌ای هستند. البته نکته جالب در بین این دو بازیکن به پاس‌های مهدی شیری برمی‌گردد که در بازی با سپاهان با دادن ضربه پنالتی به منشا و همچنین یک پاس خوب به گادوین که گل دومش را مقابل شاگردان ویسی به ثمر رساند کار را به جایی رساند که بهترین گلزن پیکانی‌ها مجبور شود در میانه زمین کفش‌های مهدی شیری را برای تشکر از او واکس بزند و یک صحنه زیبا را رقم بزند که حسابی سوژه شد.


چپ و راست قدرتمند
بدون شک گادوین منشا مطرح شدنش در فوتبال ایران را و روزهایی که هیچکش شناختی از این بازیکن نیجریه‌ای نداشت را باید مرهون چپ و راست آتشین پیکان مجید جلالی دانست. جایی که سیامک نعمتی از چپ و مرتضی آقاخان از راست حسابی این بازیکن را در کنار مهدی شیری بابت موقعیت گل شارژ کردند و به این ترتیب 6 گل این بازیکن روی هنرنمایی این بازیکنان گلزن و هجومی به ثمر نشست.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kv7kq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


لیست دوم خرید برانکو؛ یک آبادانی و دو پیکانی