تاریخ انتشار: 1395/11/27 12:24
کد خبر: 229074

دومینوی وحشت در پرسپولیس

دومینوی وحشت در پرسپولیس

پرسپولیس در حالی به مصاف سپاهان می‌رود که بازی داربی مقابل استقلال و حتی قبل از آن مقابل تراکتورسازی برای این تیم تلفات به همراه داشت! سرخپوشان در شرایطی مقابل آبی پوشان قرار گرفتند که کمال کامیابی‌نیا هافبک دفاعی اصلی خود را به دلیل محرومیت در اختیارنداشتند و برانکو ایوانکوویچ سرمربی قرمزها مجبور شد تا از حسین ماهینی در پست هافبک دفاعی استفاده کند که حضور شماره 13 سرخپوشان در این پست جواب نداد و غیبت کامیابی نیا کاملا محسوس بود.
اما پرسپولیس در شرایطی به مصاف سپاهان می‌رود که در این مسابقه هم کمال را در اختیار ندارد. ضمن این که روز گذشته هم از سوی کمیته انضباطی اعلام شد که این بازیکن به دلیل توهین به داور در بازی با تراکتورسازی، یک جلسه دیگر از همراهی سرخپوشان محروم خواهد بود و نمی‌تواند پرسپولیس را در بازی با نفت تهران همراهی کند.
پرسپولیسی‌ها به غیر از کمال، سید جلال حسینی را هم که با یک جلسه محرومیت از سوی کمیته انضباطی مواجه شده و نیز محمد انصاری دیگر مدافع میانی اصلی خود را به دلیل مصدومیتی که به خاطر پرتاب سنگ از سوی هواداران استقلال در پایان داربی برایش به وجود آمد را در اختیار ندارند تا به این ترتیب برانکو مجبور باشد با ترکیبی دگرگون شده تیم‌اش را به مصاف سپاهان بفرستند.

 

بدون سیدجلال و انصاری مقابل قشقایی
پرسپولیس در شرایطی برای اولین بار در طول این فصل، سیدجلال و انصاری را به طور همزمان در اختیار ندارد که این اتفاق در بازی با قشقایی شیراز در جام حذفی نیز افتاده بود. در آن مسابقه، پرسپولیس این دو بازیکن و دیگر ملی‌پوشان خود را به جهت حضور در اردوی تیم‌ملی به همراه نداشت و برانکو در آن بازی از حسین ماهینی و محسن ربیع خواه در دفاع میانی و محمد امین آرام طبع در دفاع چپ و صادق محرمی در دفاع راست استفاده کرد که این خط دفاعی با دروازه بانی بوژیدار رادوشوویچ، یک گل از تیم دسته دومی قشقایی دریافت کرد!

 

ربیع‌خواه در دفاع میانی؟
حالا و در بازی با سپاهان هم برانکو مجبور است تا از ترکیب دفاعی جدیدی بهره ببرد. در این بازی محرمی که در داربی هم بازی بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشت، سر پست خود در دفاع راست باقی می‌ماند اما ماهینی به خط دفاع برمی‌گردد تا این بار در دفاع وسط انجام وظیفه کند اما بازیکنی که قرار است کنار ماهینی بازی کند مشخص نیست و در این شرایط، چند احتمال داده می‌شود.
ربیع‌خواه یکی از این گزینه‌هاست. بازیکنی که پست اصلی‌اش هافبک دفاعی است اما در پرسپولیس در پست دفاع چپ بازی کرده و در بازی با قشقایی هم به عنوان دفاع میانی سمت چپ به میدان رفته است. او در دقیقه 29 بازی با سایپا در هفته شانزدهم دچار آسیب‌دیدگی شد و در پنج بازی بعدی قرمزها به میدان نرفته است. اما مصدومیت ربیع‌خواه برطرف شده و حالا ممکن است اگر انصاری به بازی با سپاهان نرسد، ربیع‌خواه در کنار ماهینی بازی کند.

 

به آرام‌طبع و آقایی بازی می‌رسد؟
در چند روز اخیر بحث بازی حامد آقایی هم به میان آمده است. مدافع جوان قرمزها که پست اش دفاع چپ است و در این فصل، هنوز فرصت بازی کردن پیدا نکرده است. در این شرایط، آرام‌طبع هم از جمع قرمزها جدا نشد تا در جمع قرمزها ماندنی شود اما او هم هنوز شانسی برای بازی در لیگ پیدا نکرده و باید دید با توجه به رفتن اوکراینی‌ها که یکی از آن‌ها پلی یانسکی مدافع بود، به آرام طبع بالاخره فرصت بازی می‌رسد یا خیر؟

 

کرمی به میدان می‌رود؟
پرسپولیس برای پست هافبک دفاعی به تازگی شهاب کرمی را در اختیار گرفته و ربیع خواه را هم در این پست دارد. به کرمی در بازی با استقلال بازی نرسید و حالا باید دید برانکو از او در بازی با سپاهان استفاده می‌کند یا شاید از ربیع‌خواه در این پست بهره می‌برد؟

 

حسرت رفتن نوراللهی
در این شرایط که کامیابی نیا محروم شده، یک حسرت با پرسپولیسی‌ها همراه شده و آن رفتن احمد نوراللهی از این تیم است. هافبکی که از کم بازی کردن خود شاکی بود و خود را سرباز کرد تا در تراکتورسازی بازی کند اما محرومیت تبریزی‌ها از سوی فیفا باعث شد تا نوراللهی و امید عالیشاه از  بازی برای تراکتورسازی هم محروم شوند. حالا اما اگر نوراللهی در پرسپولیس بود، می‌توانست سه بازی در ترکیب اصلی پرسپولیس بازی کند تا سرخ‌ها دغدغه نبود کمال را نداشته باشند!

 

کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27bpbn

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آنچه پرسپولیسی ها را دست‌ نیافتنی می‌کند