تاریخ انتشار: 1396/09/11 20:27
اختصاصی| وقتی که محبوب‌ترین تیم لیگ یک، اسیر حواشی می‌شود؛
کد خبر: 171173

از دعوای قدرت میان پرهام و صنیعی‌فر تا علاقه پاشازاده به بازگشت تمرینات نساجی به قائمشهر

مدیران تیم فوتبال نساجی مازندران بعد از کسب دو نتیجه ضعیف این تیم در لیگ دسته اول بازیکنان و کادرفنی این تیم را 10 تا 15 درصد جریمه کردند.
از دعوای قدرت میان پرهام و صنیعی‌فر تا علاقه پاشازاده به بازگشت تمرینات نساجی به قائمشهر

 دو شکست پیاپی تیم نساجی در هفته های چهاردهم و پانزدهم لیگ دسته اول مقابل ماشین سازی و نفت مسجد سلیمان باعث به وجود آمدن حواشی تازه ای برای این تیم قدیمی و ریشه دار شده است.

 شاگردان آقای خاص در هفته چهاردهم با نتیجه یک بر صفر مغلوب ماشین سازی شد و در هفته پانزدهم بازی شش امتیازی را به نفت مسجد سلیمان باختند. بعد از شکست در بازی حساس مقابل نفت مسجد سلیمان مالک(یا مالکین)! باشگاه نساجی بازیکنان و کادرفنی این تیم را 10تا 15 درصد جریمه کرد.

با آمدن پاشا نساجی مدعی شد

نساجی مازندران بعد از دو دهه رخوت باردیگر امسال  یکی از تیم های مهم لیگ دسته اول و یکی از شانس های صعود به لیگ برتر شده است. اتفاقی که فصل قبل با وجود اتفاقات فراوان و داشتن بازیکنانی ارزشمند چون محمد عباس زاده محقق نشد و با جداشدن پی در پی سرمربی و تغییراتی که در تیم اعمال شد در نهایت نتوانستند به لیگ برتر صعود کنند.

اما شرایط این فصل قائمشهری ها متفاوت است،با آمدن مهدی پاشازاده مربی موفق فصول اخیر لیگ یک نساجی از همان ابتدای فصل یکی از مدعیان اصلی لیگ یک محسوب می شد و اکنون حتی با وجود دو شکست پیاپی در رده سوم قرار دارد. 

اما آنچه شاید شکست های اخیر نساجی را کمی سنگین جلوه می دهد این است که شکست برابر نفت مسجد سلیمان فاصله دوتیم در صدر جدول را به ده امتیاز رساند. هرچند که هنوز بیش از یک نیم فصل دیگر باقی مانده و تیمی چون نساجی که هواداران بی شماری دارد که عاشقانه تیمشان را تشویق میکنند و شخصی چون پاشازاده که بحران های زیادی را پشت سر گذاشته می تواند چنین فواصل امتیازی را جبران کند.

پاشازاده موفق تر از فکری فصل گذشته

نساجی قائمشهر یکی از تیم های ریشه دار و پرطرفدار فوتبال ایران است. یکی از آن تیم هایی که به واسطه ریشه و قدمت و هواداران متعصبش جای خالی آن در لیگ برتر احساس می شود. اما این تیم در دودهه گذشته هیچگاه آن قدرت مورد انتظار هوادارانش را نداشته و حتی یک بار هم موفق به حضور در لیگ برتر نشده است.

 در دوسال اخیر اوج مشکلات مدیریتی نساجی بوده است. محمودفکری فصل گذشته و تا چنین هفته هایی نتایج مطلوبی گرفته بود و با ۲۱ امتیاز در رتبه چهارم قرار داشت اما مشکلات او و مدیران باعث شد تا او از تیم کنار گذاشته شود و تغییرات بعدی و مربیان بعد از او نیز موفق ظاهر نشدند تا تیم راهی به لیگ برتر پیدا نکند. امسال هم مهدی پاشازاده تا هفته پانزدهم نتایج نسبتا خوبی برای نساجی به دست آورده است و با کسب ۲۴ امتیاز پس از نفت و بادران تهران در رتبه سوم جدول بازی ها قرار گرفته است. گرچه ذکر این نکته ضروری است که هر دو فصل محمود فکری و پاشازاده به یک اندازه دریافتی داشته اند و به لحاظ مالی شرایط برابری را تجربه کردند.

شوک عجیب مالکین در آستانه بازی با فجر

نساجی در هفته شانزدهم روز یکشنبه در شیراز میهمان فجرسپاسی است. این در حالی است که بادران تیم دوم جدول باید در مسجد سلیمان با نفت این شهر به نوعی فینال نیم فصل اول را انجام بدهند و نتیجه این بازی می تواند در سرنوشت تیم نساجی نقش داشته باشد. اما اینکه چرا مسئولان نساجی قبل از بازی حساس این تیم برابر فجرسپاسی دست به این اقدام زده اند کمی عجیب به نظر می رسد چرا که آنچه مشخص است این است که بازیکنان و کادرفنی نساجی از این اتفاق راضی نیستند. این در حالی است که نساجی هنوز وضعیت مالی خیلی خوبی ندارد و اختلافات مدیریتی نیز در این تیم به چشم می خورد.

از اردوی نساجی خبر رسیده که اغلب بازیکنان بیست درصد دریافتی داشته اند و طی صحبت های مالکین باشگاه قرار بوده قبل از بازی با ماشین سازی ۱۰ درصد دیگر نیز پرداخت شود که این امر تحقق پیدا نکرده است که اولین استارت بحران از آنجا آغاز شده است،بعد از بازی که پول تزریق نمی شود بازیکنان و کادر فنی پیگیر موضوع می شوند اما در اقدامی بسیار عجیب و حاشیه ساز برای چند نفر از بازیکنان ده درصد واریز می شود و برای برخی ها هیچ پولی پرداخت نمی شود.

این جا بیشترین ضربه به پیکره باشگاه وارد می شود چرا که دو دستگی میان بازیکنان رواج پیدا می کند و اغلب آنها گمان می کنند پرداختی ها به دستور سرمربی بوده است به همین خاطر از مهدی پاشازاده درخواست پیگیری موضوع را می کنند،گویا مس از کش و قوس های فراوان برای آن چند نفر نیز ۵ درصد واریز می‌گردد که گفتی است بیشترشان بازیکنان اصلی هستند.

دعوای قدرت میان پرهام و صنیعی فر

شنیده ها حاکی از آن است که رابطه مهدی پرهام و فرهاد صنیعی فر تیره و تار است و اختلافاتی بعضا بزرگ با هم دارند. گفته می شود قرار بوده که صنیعی فر مخارج باشگاه را تقبل کند و در عوض بیش از ۷۰ درصد سهام‌ تیم به نام وی شود، به همین خاطر تا این لحظه مخارج تیم را پرداخت کرده است اما مهدی پرهام هنوز به صورت رسمی و دفتری این کار را صورت نداده است و موجبات دلخوری شریکش را فراهم آورده است.

شاید همین بهانه ای شود تا صنیعی فر نیز رمقی برای باشگاه داری نداشته باشد و جنگ قدرت میان دو دوست و مالک باشگاه صدماتی را به پیکره تیم و کادر فنی وارد آورد. اگر نگاهی به رقیبان اصلی نساجی که برای لیگ برتری شدن تلاش میکنند کنیم، متوجه می شویم که از لحاظ مالی و امکاناتی جلوتر از نساجی هستند و تنها دلخوشی و مهره برتر قائمشهری ها تماشاگران پرشورش است.

تیم هایی چون نفت مسجدسلیمان، بادران، مس، خونه به خونه و ... بسیار منظم تر از نساجی عمل می‌کنند. شاید همین بد قولی ها و پایبند نبودن به تعهد ها سبب شده است بسیاری از بازیکنان لیگ در تصمیم گیری برای پیوستن به نساجی عقب نشینی کنند و دستان مربی تیم برای جذب بهترین ها بسته باشد.

به طور مثال بدون اینکه نامی از کسی بیاوریم در تیم هایی چون ماشین سازی، مس کرمان، خونه به خونه و گل گهر بازیکنانی هستند که ابتدا با پاشازاده مذاکره کردند اما به خاطر پرداختی های نامنظم نساجی قید این تیم و تماشاگران فراوانش را زدند و اکنون از بهترین های تیمشان هستند.

بازگشت تمرینات به قائمشهر همراه با تغییر رنگ پیراهن

قبل از پیوستن مهدی پاشازاده به نساجی، از سوی مالکین باشگاه اعلام شد که تمرینات به طور منظم در تهران برگزار خواهد شد و یک روز قبل از بازی، تیم به قائمشهر خواهد آمد و تمرین می‌کند و بعد از بازی نیز به تهران برمی‌گردند. اقدام دوم مالکین باشگاه، تغییر رنگ پیراهن نساجی بود که موجب دلخوری هواداران دو آتیشه این تیم شده بود. درحالی که پیراهن نساجی قرمز بوده و اکنون به آبی و اناری تغییر یافته، حتی سبب دلخوری پاشازاده نیز شده است و در یک جمع دوستانه عنوان کرده که دوست دارد تمرینات به قائمشهر بازگردد تا رابطه بسیار خوبی بین تیم و هواداران شکل گیرد. 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36x9oj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


از مدافعانی که از گل زدن خسته شدند تا مهاجمین بی‌بُخار/ پاشازاده راست می‌گفت!
اختصاصی| تحلیل وضعیت نساجی در 4 دیدار گذشته؛