تاریخ انتشار: 1402/04/25 08:00
کد خبر: 2624

راه‌های پیشگیری از کشیدگی و پارگی سوراخ لاله گوش با گوشواره

متاسفانه در اکثر موارد کشیدگی یا پارگی سوراخ لاله گوش، تنها جراحی است که می‌تواند جذابیت سابق را به فرد بازگرداند.
راه‌های پیشگیری از کشیدگی و پارگی سوراخ لاله گوش با گوشواره

متاسفانه در اکثر موارد کشیدگی یا پارگی سوراخ لاله گوش، تنها جراحی است که می‌تواند جذابیت سابق را به فرد بازگرداند. بنابراین بهتر است تعدادی از راه‌های پیشگیری را در ادامه با دقت مطالعه کنید تا کار به مرحله جراحی نکشد.

  • به گوشواره‌های سبک یا رشته‌ای بسنده کنید. طبیعتا گوشواره‌های کم وزن یا رشته‌ای به اندازه گوشواره‌های سنگین به سوراخ لاله گوش فشار نمی‌آورند. در نتیجه اندازه سوراخ گوش ثابت باقی می‌ماند.
  • از گوشواره‌های سنگین کوتاه مدت استفاده کنید. گوشواره‌های با وزن بالا را برای جشن‌ها یا مراسم‌های خاص نگه دارید و بلافاصله بعد از اتمام هر رویداد آن‌ها را از گوش خود خارج کنید.
  • از آویختن گوشواره‌هایی که احتمالا گیر کردنشان زیاد است خودداری کنید. کاملا واضح است که چه نوع از گوشواره یا قطعات تزیینی دیگر هستند که ممکن است به مانعی گیر کنند و باعث پارگی شوند. هنگام باز و بسته کردن گوشواره‌ها دقت کنید.

دقت کنید استفاده از ترکیب گوشواره‌های رشته‌ای و موهای بافته شده (بافت ریز) یا توری نیز ممکن است به پارگی منجر شود.

  • قبل از خوابیدن گوشواره‌هایتان را از سوراخ گوش خارج کنید. افراد زیادی هستند که هیچ مشکلی با خوابیدن بدون خارج کردن گوشواره از گوش خود ندارند. با این حال خارج کردن گوشواره‌ها قبل از رفتن به رخت خواب هیچ زحمتی ندارد و به راحتی می‌تواند ریسک پاره شدن لاله گوش را به صفر برساند.
  • بیشتر بخوانید:
علت جابجا شدن غضروف بینی بعد از عمل چیست؟
مهم‌ترین دلایل مرگ جراحی بینی چیست؟
راینوپلاستی و تغییر چهره بعد عمل بینی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45dpo3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


درمان غدد بزاقی با طب سنتی