تاریخ انتشار: 1395/05/27 03:38
کد خبر: 267300

سلیمی و رقیبی بنام هیات ژوری/ افسوس و صد افسوس از این ناداوری

رقابت های قهرمانی المپیک در فوق سنگین وزنه برداری با نادواری بر علیه بهداد سلیمی به پایان رسید.
سلیمی و رقیبی بنام هیات ژوری/ افسوس و صد افسوس از این ناداوری

به گزارش سرویس وزنه برداری فرتاک ورزشی، بهداد سلیمی قویترین مرد جهان در حالی پای در رقابت های المپیک 2016 گذاشته بود که دوران سخت مصدومیت و عمل جراحی را پشت سرگذاشته و برای رسیدن به مسابقات المپیک زجرهای فراوانی را متحمل شده بود.

 

حرکت یکضرب: بهدا سلیمی 216 کیلوگرم مقام اول

این وزنه بردار شایسته کشورمان در حرکت یکضرب و برای اولین حرکت خود وزنه 206 کیلو گرمی را انتخاب کرد و توانست به راحتی هر چه تمام تر آن را بالای سر ببرد تا قدرت خود را به رخ حریفان بکشد.

بهداد در دومین حرکت خود در حالی که حریفش وزنه 210 کیلو گرمی را بالای سر برده بود، وزنه 211 کیلوگرمی را انتخاب کرد و بالای سر برد تا رقابت را به اوج خود برساند.

لاشا تالاخادزه از گرجستانی در سومین حرکت خود با زدن وزنه 215 کیلو گرم رکورد جهان و المپیک را زد تا رقابت به نهایت خود برسد.

بهداد برای سومین حرکت 216 را انتخاب کرد تا علاوه بر پیش افتادن از حریف گرجستانی خود، رکورد المپیک و جهان را هم بشکند که همین طور هم شد و توانست به راحتی این وزنه را مهار کند و در حرکت یکضرب به از تمامی رقبای خود پیش بیفتد.

در این وزن، لاشا تالاخادزه از گرجستان با ثبت وزنه 215 کیلوگرمی در یک‌ضرب در جایگاه دوم ایستاد. گور میناسیان از ارمنستان با مهار وزنه 210 کیلوگرمی سوم شد .

.

حرکت دو ضرب: 

بهداد برای اولین حرکت خود در دو ضرب، وزنه 245 کیلوگرمی را انتخاب کرده بود که در حالی که او را بالای سر برده بود ولی مورد قبول داوران قرار نگرفتتا رقابت بیشرت از گذشته به اوج خود برسد و نفس در سینه  تمامی ایرانیان حبس شود.

در حرکت اول حریف ارمنی توانسته بود وزنه 245 را بزند ولی حریف گرجستانی نیز در برابر این وزنه تسلیم شده بود.

بهداد سلیمی در دومین حرکت خود وزنه 245 کیلو را بالای سر برد تا کمی خیال ایرانیان را راحت کند و در جدول هم چنان امیدوار به قهرمانی در این وزن باشیم ولی در حالی که سه چراغ سفید را هم گرفته بود ولی هیات ژوری قبول نکرد و باز نگرانی به اردوی ایران آمد.

دل در دل ایرانیان نبود و باید بهداد دوباره برای بار سوم بر روی سکو می آمد تا همین وزنه را بزند که در نهایت نتوانست آن را بالای سر ببرد و متاسفانه از گردونه رقابت ها حذف شد!

واقعا معلوم نبود چرا دو حرکت اول را که وزنه ها را بالای سر برده بود آن را قبول نکردند ولی هیچ چیز از ارزش های او کم نکرد.

 

 

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45eoax

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سلیمی وزنه‌هایش را انتخاب کرد