تاریخ انتشار: 1396/04/02 14:39
کد خبر: 201470

هادی‌پور: طلا می‌خواهم و کاری به قرعه‌ها ندارم

اولین نماینده ایران در رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان گفت: بعد از اولین طلای ایران در این وزن در رقابتهای قهرمانی آسیا، حالا نوبت کسب نخستین طلای جهان است.
هادی‌پور: طلا می‌خواهم و کاری به قرعه‌ها ندارم

به گزارش فرتاک ورزشی ،بیست و سومین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان از فردا شنبه سوم تیرماه با حضور ۹۶۶ تکواندوکار از ۱۸۷ کشور جهان به میزبانی کره جنوبی در سالن «تی وان» شهر موجو آغاز می شود. در روز نخست از ساعت ۵ بامداد به وقت تهران تکواندوکاران دو وزن ۵۴- کیلوگرم مردان و ۴۶- کیلوگرم زنان به روی «شی هاپ چانگ» می روند.

تیم کشورمان در بخش بانوان در روز نخست نماینده ای ندارد و آرمین هادی پور اولین تکواندوکاری است که به دیدار رقبای خود می رود. وی با رنکنیگ ۳ جهان در قسمت پائین جدول در دور نخست باید با «آنشومن پاراشار» از هند پیکار کند و در ادامه به مصاف برنده مبارزه سنگاپور و اتیوپی برود.

نماینده وزن اول کشورمان تقریبا با قرعه مناسبی مواجه شده و دور سوم باید به مصاف یکی از تکواندوکاران اندونزی، چین، کلمبیا یا روسیه برود. نماینده روسیه «ولادمیرگردسنکو» با رنکینگ ۱۴ به احتمال زیاد رقیب نماینده کشورمان خواهد بود که بعید است بتواند مشکلی برای هادی پور ایجاد کند.

هادی پور در مورد رقبای خود گفت: هدف من کسب طلای جهان است و به همین منظور زیاد به قرعه ها توجهی ندارم. بازی به بازی پیش رفته و برای هر حریفی برنامه خاص دارم. من از همه رقبا شناخت دارم و با بهترین های آنها در مسابقات مختلف مبارزه کرده ام و راه پیروزی بر آنها را می دانم. البته مهمترین رقیب من از کره جنوبی با دو طلای جهان ، قهرمانی آسیا، بازیهای آسیایی و گرندپری از کره جنوبی است که تا فینال با او برخورد نمی کنم.

وی در مورد میزان آمادگی خود برای حضور در رقابتهای جهانی هم گفت: بعد از نزدیک به سه سال عضویت در تیم ملی جواز حضور در رقابتهای جهانی را کسب کردم و با پشت سر گذاشتن تمرینات بسیار خوب زیر نظر کادر فنی با بهترین شرایط، رقابتهای خود را برای کسب اولین طلای وزن اول جهان آغاز می کنم.

نماینده وزن اول ایران در مسابقات قهرمانی جهان ادامه داد: تکواندو ایران در وزن اول مسابقات آسیایی هم مدال طلا نداشت که سال گذشته خودم موفق شدم این مدال را کسب کنم. حالا نوبت به رقابتهای جهانی است و همه تلاش خودم را بکار می گیرم تا بهترین مبارزات را در این دوره از رقابتها به نمایش بگذارم. امیدوارم مردم ایران در روزهای مبارک رمضان مرا با دعای خیر خود همراهی کنند تا بتوانم سربلند به ایران بازگردم.

هادی پور در پایان به نقش کادر فنی هم اشاره کرد و افزود:حضور سه مربی که خود سابقه مبارزه و از همه مهمتر کسب مدال جهانی دارند کنار اعضای تیم خیلی مهم و تاثیرگذار بود. این نقش در زمان های حساس که تکواندوکار نیاز به روحیه و تجربه یک مربی با دانش دارد، بیشتر مشخص می شود.

رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان از بامداد فردا شنبه به وقت تهران آغاز می شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4ybdyb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تکواندو حرفه ای با جوایز ۱۰۰ هزاردلاری