تاریخ انتشار: 1402/05/01 17:00
کد خبر: 2194

علل افسردگی فصلی چیست و چه کسانی بیشتر دچار این اختلال می‌شوند؟

علت انواع افسردگی فصلی هنوز به طور دقیق مشخص نشده است.
علل افسردگی فصلی چیست و چه کسانی بیشتر دچار این اختلال می‌شوند؟

علت انواع افسردگی فصلی هنوز به طور دقیق مشخص نشده است. اصولا دلایل آن در افراد مختلف متفاوت است. افرادی‌که اعضای خانواده‌شان سابقه بیماری روانی دارند، بیشتر در معرض خطر افسردگی فصلی هستند. از دیگر دلایل افسردگی فصلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تغییر ساعت بیولوژیکی بدن (ریتم شبانه‌روزی): کاهش سطح نور خورشید در پاییز و زمستان ممکن است باعث شروع افسردگی فصلی شود. این کاهش نور خورشید ممکن است ساعت داخلی بدن شما را مختل کرده و منجر به احساس افسردگی شود. به‌همین‌دلیل، افرادی‌که در مناطقی از جهان زندگی می‌کنند که در فصل زمستان شب‌های طولانی‌تری دارند (به‌دلیل عرض جغرافیایی بالاتر) و نور خورشید در منطقه آن‌ها کمتر است، احتمالاً این اختلال را بیشتر تجربه می‌کنند. به عنوان مثال، شیوع افسردگی فصلی در کانادا و آلاسکا بیشتر از فلوریدا است.
  • سطح سروتونین مغز: افت سروتونین، نوعی ماده شیمیایی مغز (انتقال‌دهنده عصبی) که بر خلق‌وخوی تأثیر می‌گذارد، ممکن است در بروز افسردگی فصلی نقش داشته باشد. کاهش نور خورشید می‌تواند باعث افت سروتونین شود که ممکن است باعث افسردگی شود.
  • سطح ملاتونین مغز. تغییر فصل می‌تواند تعادل سطح هورمون ملاتونین بدن را که در الگوهای خواب و خلق‌وخو نقش دارد، مختل کند.
  • بیشتر بخوانید:
علت جابجا شدن غضروف بینی بعد از عمل چیست؟
مهم‌ترین دلایل مرگ جراحی بینی چیست؟
راینوپلاستی و تغییر چهره بعد عمل بینی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4yo5m3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


افسردگی بعد از زایمان چه اشخاصی را تحت تأثیر قرار می‌دهد؟