تاریخ انتشار: 1402/04/15 10:00
کد خبر: 3194

مزایا و معایب تامپون

هر وسیله‌ای مزایا و معایب خاص خودش را دارد. تامپون نسبت به نوار بهداشتی مزایای بیشتری دارد.
مزایا و معایب تامپون

هر وسیله‌ای مزایا و معایب خاص خودش را دارد. تامپون نسبت به نوار بهداشتی مزایای بیشتری دارد. اول اینکه حمل و نقل آن راحت‌تر است و جای کمی می‌گیرد. مزیت دیگر آن این است که در هنگام ورزش به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد. آیا می‌توان با تامپون استخر رفت؟ بله. به دلیل آسانی استفاده از تامپون در استخر این محصول مورد علاقه ورزشکاران است.

علاوه بر تامپون قاعدگی و استخر، مزیت دیگر استفاده از تامپون برای لیزر است. اگر نمی‌خواهید جلسات لیزر را جابه‌جا کنید با استفاده از تامپون قاعدگی، جلسات خود را کامل کنید. اما در مورد استفاده از تامپون در بارداری می‌توانید  با پزشک زنان آنلاین مشورت کنید.

نکته‌‌ای که به عنوان یکی از معایب تامپون می‌توان گفت این است که چیزی به اسم تامپون دخترانه نداریم.  تامپون‌ها ممکن است به پرده بکارت آسیب برسانند. بنابراین استفاده از تامپون برای دخترها توصیه نمی‌شود. البته این موضوع با توجه به فرهنگ کشورها و جوامع مختلف متفاوت است. اما در کشور ما استفاده از تامپون برای باکره‌ها و استفاده از تامپون برای مجردها توصیه نمی‌شود.

از طرف دیگر تامپون می‌تواند در بعضی افراد ایجاد سندرم شوک عفونتی یا TTS کند. این مشکل زمانی ایجاد می‌شود که فرد تامپون را برای ساعت‌های طولانی استفاده کرده و آن را عوض نکند. در این صورت حمله باکتری‌های جمع شده در تامپون می‌تواند ایجاد یک شوک سمی کند. البته این موضوع خیلی نادر است.

بعضی از افراد از گم شدن تامپون در بدن هراس دارند. ممکن است در هنگام استفاده از تامپون نخ انتهای آن جدا شود. در این صورت البته می‌توان به آرامی دو انگشت را وارد واژن کرده و تامپون را بیرون بکشید اما بسیاری از افراد این کار را دوست ندارند و اذیت می‌شوند.

تامپون ممکن است باعث خشکی واژن شود. این موضوع زمانی اتفاق میوفتد که از تامپون با قدرت جذب بالا در مواقعی که خونریزی زیاد نیست استفاده شود. تامپون هم مانند نوار بهداشتی می‌تواند ایجاد خارش یا سوزش یا حساسیت کند. این موضوع را بیشتر در تامپون‌های عطردار می‌توان دید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4yzdj2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


برفک واژن چیست؟