تاریخ انتشار: 1396/09/21 10:33
کد خبر: 169762

سردار کجا و صلاح کجا/قابل مقایسه نیستند!

باشگاه های اروپایی ارزش فراوانی برای سهمیه های غیر اروپایی و محدود خودشان قائل هستند و درخشش های مقطعی ایرانی ها برای رقابت با ستاره های آفریقایی و آمریکای جنوبی و حتی شرق آسیا کافی نیست.
سردار کجا و صلاح کجا/قابل مقایسه نیستند!

 سال پیش همین مواقع از فصل بود که رسانه های ایران به نقل از برخی رسانه های اروپا خبر از انتقال غریب الوقوع سردار آزمون به لیورپول می دادند.

 

همه خوشحال بودیم که پس از سالها دوباره در لیگ ها و تیم های برتر جهان نماینده ای خواهیم داشت. اما این انتقال هرگز رخ نداد و حتی پیشنهاد رسمی هم در کار نبود. لیورپولی ها اعلام کردند که در زمستان خرید مهمی نخواهند داشت و بودجه ای را برای تابستان کنار گذاشته اند.

اکنون پس از یک سال از آن زمان بهتر درک میکنیم چرا این این انتقال هرگز رخ نداد. هر چند سردار آزمون برای ما مهاجم فوق العاده ای است اما در این فصل با وجود داشتن دقایق زیاد بازی در اوایل فصل برای روبین کازان توفیقی حاصل نکرد و بیست هفته دوری از گلزنی را تجربه کرد.

 

اما در سمت مقابل لیورپول محمد صلاح مصری را به خدمت گرفت؛ صلاح مانند سردار آزمون در رساندن تیم ملی کشورش به جام جهانی موفق بود و فراتر از آن در سخت ترین لیگ دنیا در صدر جدول گلزنان قرار گرفته. او هم مهاجم است و هم هافبک. سرعت بسیار بالایی دارد و در طراحی حمله مهارت خاص خودش را دارد.

او توانسته تمامی نگاه ها در فوتبال اروپا را جذب خودش کند. روزگار برعکس سردار آزمون و محمد صلاح نشان داد که بازیکنان ایرانی اگر میخواهند در لیگ های معتبر جهان بازی کنند نه تنها باید خوب باشند بلکه باید فوق العاده و با ثبات بازی کنند. باشگاه های اروپایی ارزش فراوانی برای سهمیه های غیر اروپایی و محدود خودشان قائل هستند و درخشش های مقطعی ایرانی ها برای رقابت با ستاره های آفریقایی و آمریکای جنوبی و حتی شرق آسیا کافی نیست.

 

هرچند روسیه در اروپا قرار دارد اما اختلاف سطح زیادی با لیگ های درجه یک اروپایی دارد. همین موضوع برای علیرضا جهانبخش هم صدق می کند. او توانسته هر سال بهتر از سال قبل کار کند و ثبات خوبی در تیم ملی و لیگ هلند داشته است و احتمال انتقال او به تیمی بزرگتر بسیار محتمل تر از دیگر باریکنان ایرانی است.

منبع:ورزش11


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3n8xdk

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مسی ایران و دیبالای ترکیه/ امان از حسرتی که بر دل می ماند