تاریخ انتشار: 1402/04/31 07:00
کد خبر: 2274

آیا امکان پیشگیری از سندرم آسپرگر وجود دارد؟

اصولا هر راهکاری که برای پیشگیری از اوتیسم مطرح می‌شود، در زمینه پیشگیری از سندرم آسپرگر نیز کارایی دارد.
آیا امکان پیشگیری از سندرم آسپرگر وجود دارد؟

بله امکان آن وجود دارد. زیرا اصولا هر راهکاری که برای پیشگیری از اوتیسم مطرح می‌شود، در زمینه پیشگیری از سندرم آسپرگر نیز کارایی دارد. در حال حاضر ۴ راهکار در این زمینه وجود دارد:

  1. طبق تحقیقات دانشگاه هاروارد، در معرض قرار گرفتن مادران با آلودگی‌ها و آلاینده‌های هوا خطر ابتلای جنین به اوتیسم را افزایش می‌دهد. پس سعی کنید در دوران بارداری کمتر در محیط‌های آلوده قرار بگیرید. به‌خصوص در روزهایی که میزان آلاینده‎های هوا به حداکثر میزان می‌رسد.
  2. تحقیقات جدید نشان داده‌اند که مصرف اسید فولیک در دوران بارداری بخصوص ۲۸ روز اول، خطر ابتلای نوزاد به اوتیسم را ۷۳ درصد کاهش می‌دهد. پس علاوه بر مصرف مکمل‌های آهن و اسید فولیک یا ویتامین B9 در دوران بارداری و قبل از آن، در مورد نوع تغذیه خود نیز تجدید نظر کنید. به‌خصوص در مورد مصرف غذاهای فرآوری‌شده‌ مثل سوسیس و کالباس!
  3. کمبود ماده معدنی ید در دوران بارداری می‌تواند باعث معلولیت ذهنی و جسمی جنین شود. پس برای پیشگیری از اختلالات مغزی مانند اوتیسم در دوران بارداری به میزان کافی ید مصرف کنید.
  4. مشخص شده که فراوانی ابتلا به اوتیسم در کودکانی که مادران آن‌ها هنگام بارداری سن کمتر از ۲۰ و بیشتر از ۳۵ داشتند، بیشتر است. از طرفی بر اساس مطالعات صورت‌گرفته، هرچه فاصله بین بارداری‌ها کوتاه‌تر باشد، می‌تواند شرایط رحم مادر برای پذیرایی مناسب از جنین را به خطر بیاندازد و ریسک ابتلای جنین به اوتیسم را افزایش دهد.
  • بیشتر بخوانید:
علت جابجا شدن غضروف بینی بعد از عمل چیست؟
مهم‌ترین دلایل مرگ جراحی بینی چیست؟
راینوپلاستی و تغییر چهره بعد عمل بینی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/277en2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


علائم سندرم آسپرگر در کودکان