تاریخ انتشار: 1396/09/18 18:56
اختصاصی| طلسم فجر مقابل صبا شکسته می‌شود؟!
کد خبر: 170160

پیش بازی صبای قم-فجرسپاسی؛ استارت صبا برای فرار از قعر یا پایان خوش برای کلانتر لیگ یک!

از سری مسابقات لیگ دسته اول فوتبال کشور، دو تیم صبای قم و فجرسپاسی از ساعت 14 در ورزشگاه یادگار امام تبریز به مصاف هم خواهند رفت.
پیش بازی صبای قم-فجرسپاسی؛ استارت صبا برای فرار از قعر یا پایان خوش برای کلانتر لیگ یک!

 دو تیم صبای قم و فجرسپاسی هفته قبل با شرایط یکسانی به کار خود پایان دادند. صبا در تبریز و مقابل ماشین سازی دست به کار بزرگی زد و یک امتیاز ارزشمند گرفت و در آن سو نیز فجرسپاسی درحالی که می‌توانست با گل از روی نقطه پنالتی از سد نساجی بگذرد، مقابل این تیم خوب شمالی به تساوی بدون گل رضایت داد.

آخرین تقابل دو تیم:

آخرین تقابل دو تیم فجرسپاسی و صبای قم به سال 92 برمی‌گردد؛ جایی که دو تیم در لیگ برتر حضور داشتند. صبای قم در آن بازی موفق شد 2-1 از سد فجر عبور کند. فجر و صبا مجموعا 6 بار به مصاف هم رفته‌اند که سهم صبا 2 پیروزی بوده است و 4 تلاش دو تیم نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده و فجرسپاسی هنوز موفق به شکست صبا نشده است.

وضعیت مربیان دو تیم:

صبا گرچه از اول فصل تاکنون مربیان زیادی را روی نیمکت خود دیده است اما این هفته‌ها با علی فلاح‌دار به کار خود در لیگ ادامه می‌دهد و فلاح‌دار نیز از زمان حضورش روی نیمکت صبا، عملکرد نسبتا خوبی داشته است و بازی با فجر، محک جدی برای مشخص کردن عیار وی خواهد بود. در آن سو اما مربی محبوب شیرازی یعنی علی اصغر کلانتری قرار دارد که هفته‌های خوبی را با فجر سپری کرده است و اگر بتواند در این بازی پیروز شود، رتبه تیم خود را در بالای جدول نگه خواهد داشت و به نیم فصل دوم، بسیار امیدوارتر خواهند شد.

جایگاه دو تیم در جدول:

صبای قم از 16 بازی خود در لیگ، 1 برد، 7 تساوی و 8 باخت آورده است. آنها در این 16 بازی 10 گل زده‌اند و 22 گل دریافت کرده‌اند. صبا با 10 امتیاز در رده هفدهم جدول قرار دارد. فجرسپاسی از 16 بازی خود در لیگ، 7 پیروزی، 4 تساوی و 5 شکست را تجربه کرده است و با 14 گل زده و 12 گل و کسب 25 امتیاز، در جایگاه هفتم جدول قرار دارد.

آمار و ارقام دو تیم:

* فجرسپاسی در بازیهای خارج از خانه 2 برد آورده 7 گل دریافت کرده است. آنها از 8 دیداری که در خارج از خانه برگزار کرده‌اند، 9 امتیاز کسب کرده‌اند.

* صبای قم در بازیهای داخل خانه، هنوز بردی را تجربه نکرده است و با دریافت 12 گل در بازیهای خانگی، پس از راه‌آهن ضعیف‌ترین خط دفاعی را از این حیث در اختیار دارد. آنها از 8 دیداری که در خانه انجام داده‌اند، فقط 4 امتیاز کسب کرده‌اند.

* صبای قم پس از راه‌آهن با 22 گل خورده، ضعیف‌تری خط دفاع لیگ را در اختیار دارد.

* آخرین باخت فجر در یک بازی خارج از خانه و مقابل اکسین بانتیجه 1-0 شکل گرفته است.

* آخرین پیروزی صبا به هشت هفته قبل و در دیداری خارج از خانه مقابل راه‌آهن بانتیجه 1-0 رقم خورد.

* صبا در هفت هفته گذشته، فقط دو امتیاز کسب کرده است.

* فجرسپاسی در دو بازی گذشته خود در لیگ، گل نخورده است.

* صبای قم در تقابل با دیگر تیم شیرازی یعنی برق جدید 2-1 باخته است.

نویسنده: حسین پنبه‌کار


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2l6lp7

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


احتمال اخراج ستاره اسبق استقلال از باشگاه لیگ یکی!
اختصاصی/

حسرت پیروزی نساجی مقابل فجر 3 ساله شد!
اختصاصی| ادامه روند خوب فجر مقابل نساجی؛

تصاویر/ دیدار فجرسپاسی و نساجی مازندران
از نگاه دوربین علیرضا شمس؛