تاریخ انتشار: 1396/10/21 19:40
کد خبر: 165208

لیگ یک/ تحلیلی بر عملکرد بازیکنان مس کرمان مقابل شهرداری تبریز

بازیکنان مس بدون تردید با نمایش ضعیف خود بیشترین نقش را در ثبت شکست عجیب مقابل شهرداری تبریز داشتند.
لیگ یک/ تحلیلی بر عملکرد بازیکنان مس کرمان مقابل شهرداری تبریز

 در بازی ای که کمتر بازیکنی در حد و اندازه های خود ظاهر شود، مسلما تیم به کلی کنترل بازی را از دست می دهد و این بدترین اتفاق ممکن برای احمد نخعی بود که البته صحبت های او نیز در بین دو نیمه برای ایجاد انگیزه و نظم دهی به نمایش تیمش در نیمه دوم تاثیر مثبتی نداشت.

بد نیست عملکرد تک تک بازیکنان مس در این بازی به صورت مختصر مورد تحلیل قرار گیرد.

حمید عرفانی

بعد از پنج بازی درون چارچوب قرار گرفت. به نظر می رسد در تعطیلات نیم فصل آمادگی بیشتری نسبت به رضا حیدری داشته که نخعی ترجیح داد از عرفانی برای حفاظت از دروازه تیمش مقابل شهرداری استفاده کند. در نیمه اول دو واکنش خوب روی موقعیت های حریف داشت و در خروج ها هم موفق بود. عرفانی اما روی گل ها می توانست واکنش مطمئنی نشان دهد؛ به خصوص در صحنه گل دوم که توپ به راحتی از کنار دستان او عبور کرد و وارد دروازه شد. در بابل بعید نیست حیدری درون دروازه قرار گیرد.

میلاد باقری

حالا بیشتر مشخص می شود که چرا پارس جم تمایلی به حفظ این مدافع در ابتدای فصل نشان نداد! باقری خوش شانس بود که مس مدافع ضعیف تری مثل احمد حیات منش برای رد کردن در لیستش داشت، وگرنه هیچ بعید نبود که در لیست مازاد نخعی قرار گیرد. یک جایگیری اشتباه و غفلت از مهاجمی که درست از پشت سر او برای ضربه زدن حرکت می کرد، موجب ثبت اولین گل شد. در نبردهای نفر به نفر هم به پیروزی نرسید.

رامیتن سلیمان زاده

شناسایی نوع حرکات مهاجمان حریف در زمین، امتیاز مثبتی است که سلیمان زاده در سبک بازی خود دارد. مدافع مس باهوش بازی می کند و نیاز به یک زوج مطمئن دارد که با او هماهنگ باشد و شاید با قرار گرفتن آهی در ترکیب، نمایش سلیمان زاده نیز بیشتر به چشم بیاید. اشتباه او در بازی مقابل شهرداری کارت زرد مفتی بود که به دلیل کشیدن دست داور دریافت کرد. به عنوان یک مدافع باید در این زمینه هوشیار باشد.

فرهاد سالاری

مدافعان کناری مس به خصوص کاپیتان این تیم در ردیف شماره یک مقصران شکست تلخ قرار می گیرند. قابل درک نبود که حملات شهرداری بارها از فضای خالی پشت سر سالاری تدارک دیده شد اما او عملکردش را اصلاح نکرد، نکرد و نکرد تا جایی که گل اول شهرداری درست از سمتی که کاپیتان مس حضور داشت طراحی شد. سالاری در طول بازی تحرک بالا اما بی اثری لب خط داشت. بهتر است که محمد خلیلی هم در این قسمت از زمین بیشتر محک بخورد.

نعمت بخشی پور

این مدافع راست ریز جثه در رفت ها خوب اما در برگشت ها بدون شُش اضافه بود و بسیار ضعیف عمل کرد. از فضای تحت وظیفه بخشی پور چندین حمله طراحی شد. البته در نیمه اول روی یکی از نفوذهای خود درون محوطه برخوردی با دروازه بان حریف داشت که داور تصمیمی برای اعلام پنالتی نگرفت. در دقیقه 70 جای خود را به حسن زاده داد.

رضا ستاری

در روزی که علیرضا علیزاده از همراهی مس محروم بود، سرمربی مس به ستاری این فرصت را داد تا در خط میانی ایفای نقش کند اما چه نقش کم رنگ و کسل کننده ای! در میانه زمین کاملا سردرگم و ناآماده به نظر می رسید و فقط بدون هدف خاصی به توپ ضربه زد. یک کارت زرد گرفت تا برای جلوگیری از تکرار اتفاقات بازی فصل قبل با خونه به خونه بین دو نیمه تعویض شود.

محمد علیزاده

بهترین پاسور لیگ یک در نیم فصل اول موفق به ارسال پاس های طلایی برای تغذیه مهاجمان مس نشد. خط هافبک مس به رهبری علیزاده که از نقاط قوت این تیم محسوب می شود، در مقابل شهرداری خالی از لطف بود و پرس تیم حریف عملا خط هافبک مس را از تحرک و تغییر شرایط بازی بازداشت. علیزاده یکی از ضعیف ترین بازی های فصل خود را انجام داد.

محمود مطلق زاده

هافبک تازه وارد مس در ترکیب اصلی گرفت و دو نیمه متفاوت را سپری کرد. در نیمه اول با پاس های کوتاه و بلند خود چندین بار هم تیمی هایش را در فضای مناسب قرار داد و البته تا مرز گلزنی هم پیش رفت اما در نیمه دوم با توجه به تعویض ستاری و تغییر سبک بازی مس مجبور شد کمی عقب تر بازی کند و عملا فضای حرکتی از او گرفته شد. نیمه دوم پُر اشتباهی را پشت سر گذاشت.

کیانوش میرزایی

بازیکنی که می بایست نقش محوری و طراحی حملات را در جریان بازی ایفا کند اما از نقش خود فاصله زیادی داشت و چند سانتر و پرتاب اوت بی اثر حاصل نمایش 80 دقیقه ای این بازیکن تکنیکی بود.  قبلا نشان داده که به عنوان بازیکن تعویضی تاثیر بهتری در جریان بازی ایجاد خواهد کرد. 

احسان پورشیخعلی

بیشتر به عنوان یک وینگر راست بازی کرد تا اینکه نقش یک مهاجم دوم را داشته باشد. در فاز تهاجمی اتفاق بزرگی را برای تیمش رقم نزد و بعد از خروج بخشی پور از زمین به عقب زمین رفت تا در سمت راست خط دفاع به بازی ادامه دهد. پورشیخعلی در فاز تدافعی به تبریزی ها خوش خدمتی کرد و گل دوم روی پاس اشتباه او و در ادامه فرار بازیکن حریف از پشت سرش به ثمر رسید.

یاسر فیضی

در فرصت گلزنی قرار نگرفت و دور از دروازه بازی می کرد. 90 دقیقه در زمین حاضر بود اما تنها یک کارت زرد بی مورد دریافت کرد.

علی غلامرضاپور

به زمین آمد تا مس را در فاز تهاجمی تقویت کند. بدشانس بود که برگردان زیبای او به تیرک خورد و منجر به گل تساوی نشد. شاید با گل شدن این توپ روند بازی هم به کلی عوض می شد.

احمد حسن زاده

بعد از چهار سال دوباره با پیراهن مس از دقیقه 70 وارد زمین شد تا به یاد دوران طلایی اش ناجی مس شود. اتفاقا ورود حسن زاده شکل بازی مس را عوض کرد و تحرک بیشتری به حملات کم زهر مس بخشید. او در صورت رسیدن به آمادگی بیشتر قطعا در ادامه فصل برای مس بازی های تاثیرگذاری انجام خواهد داد.

محمدعلی اکبرخواه

فرصت کمی برای بازی داشت و نمی توان او را قضاوت کرد.

نویسنده: میلاد بحرینی


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3eejz9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


لیگ یک/ شکست مس کرمان مقابل شهرداری تبریز؛ افتضاح برای تیم نخعی/ سربلندی شهرداری بادرخشش بومی‌ها!