تاریخ انتشار: 1402/03/27 09:00
کد خبر: 4344

کورتون چیست؟ تزریق کورتون بعد از عمل بینی را انجام دهیم؟

تزریق کورتون به بینی بعد از عمل به‌عنوان ابزاری مهم برای متخصصان جراحی بینی در نظر گرفته شود.
 کورتون چیست؟ تزریق کورتون بعد از عمل بینی را انجام دهیم؟

تزریق کورتون به بینی بعد از عمل به‌عنوان ابزاری مهم برای متخصصان جراحی بینی در نظر گرفته شود. در حقیقت با مشاهده‌ی عکس قبل و بعد تزریق کورتون به بینی می‌توان این‌گونه بیان کرد که تزریق کورتون بعد از عمل بینی موجب کاهش تورم می‌شود.

کورتون چیست؟

کورتیکواستروئید‌ها (کورتون) دسته‌ای از دارو‌های مصنوعی هستند که با کاهش تولید برخی مواد شیمیایی، التهاب را در بدن کاهش می‌دهند. در دوزهای بالاتر، کورتیکواستروئیدها می‌توانند منجر به کاهش فعالیت سیستم ایمنی نیز شوند.

تزریق آمپول کورتون برای ورم بینی و کاهش ورم بینی

وقتی در دنیای جراحی بینی از اصطلاح استروئید استفاده می‌شود منظور نوع بسیار خاصی از استروئید است. کلمه‌ی «استروئید» به زبان غیرمعمول اغلب تصاویری از افزایش رشد عضلانی در بدن‌سازان را تداعی می‌کند. این نوع از استروئید به‌نام استروئید آنابولیک شناخته و برای ایجاد توده بدن استفاده می‌شود. به نوع دیگری از استروئید که در جراحی بینی مد نظر قرار می‌گیرد، کورتون و گاهی اوقات به آن‌ گلیکوکورتیکوئید گفته می‌شود.

کورتیکواستروئید‌ها دسته‌ی خاصی از استروئید‌ها هستند که اثر ضد التهابی بسیار قوی روی بافت‌های بدن دارند. این نوع از استروئید‌ها را می‌توان تقریباً متضاد استروئیدهای آنابولیک در نظر گرفت، زیرا اثر اصلی کورتیکواستروئید‌ها کاهش حجم بافت نرم است. بسیاری از کورتیکواستروئید‌ها به شکل قرص هستند در حالی‌که برخی دیگر به‌عنوان محلول تزریقی استفاده می‌شوند.

در هر صورت، هدف اصلی هنگام استفاده از این نوع استروئیدها، کاهش التهاب است. در حقیقت تاثیر تزریق کورتون بعد از عمل بینی، به‌صورت کاهش بافت اسکار و تورم نمایان می‌شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wja62

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


این حال و روز بد، از زیادی رقیق بودن خون شماست