تاریخ انتشار: 1396/07/18 23:49
یادداشت سردبیر؛
کد خبر: 178822

یک زوج رویایی در لیگ یک، نکونام- حسن زاده؛ به شرط کنترل هیجان!

جوادنکونام سرمربی و قاسم حسن زاده مالک باشگاه را باید یک زوج ایده آل فوتبالی برای رسیدن به اهداف بزرگ دانست.
یک زوج رویایی در لیگ یک، نکونام- حسن زاده؛ به شرط کنترل هیجان!

چند فصلی است که دیگر نباید به رقابت های لیگ یک، نگاهی سطحی و گذرا داشت، حضور بازیکنان طراز اول و مربیان کارکشته و مطرح فوتبال، همراه با سرمایه گذاری بسیار از سوی باشگاه ها، بیانگر این امر می باشد که لیگ دسته اول جذابیت های خاص خود را پیدا کرده است.

یکی از مهم ترین جذابیت ها در فوتبال لیگ یک، حضور مربیان بزرگ و نامدار می باشد که در این بین باید به حضور جوادنکونام، کاپیتان دوست داشتنی تیم ملی ایران اشاره نمود، کسی که کارلوس کی او را بهترین کاپیتان دوران مربی گری اش نامید.

جواد با 131 بازی ملی و 39 گل زده، دارای تجربه ای گرانبها در فوتبال می باشد. او گنجینه ای با ارزش ومیراثی ماندگار در ورزش کشور است و به همین دلیل باید روی نام او، رفتار او، هیجانات حضورش در مستطیل سبز ، حساس باشیم.

او به درستی مسیر مربی گری را از نقطه ای شروع کرده که می تواند او را به مرز پحتگی رسانده تا به آرامی به آن چه که دوست داریم او را ببینیم دست یابد. جواد نکونام به خونه به خونه رفته است، تیمی که  در طی چند سال گذشته با حمایت های حاج قاسم حسن زاده هزینه های بسیاری را متحمل شده است. مدیری که امسال خسته از عدم نتیجه گیری در طی چند سال گذشته، حضورش با اگر و اماهای فراوانی روبرو بود که در نهایت این اتفاق افتاد تا در این مسابقات خونه به حونه نیز حضور داشته باشد و می خواهد با جواد به سطح اول فوتبال  کشور راه یابد.

اما رسیدن به این امر مهم نیازمند یک سری اتفاقات خوب همراه با برنامه ریزی و هدف گذاری درست و منطقی می باشد و این را باید، جوادنکونام بداند که قبل از این که مالک باشگاه اسیر هیجانات فوتبالی شود، او وظیفه دارد حسن زاده را کنترل نماید نه این که خود نیز همراه  و هم صدا با او شود.

این مربی دوست داشتنی باید بداند که اصول مربیگری با دنیای بازیکنی بسیار متفاوت می باشد و باید مسیر و روند رو به رشد از نظر فردی به گروهی تبدیل شود و این یعنی رمز موفقیت درگرو هدف ها و برنامه های بزرگ که یک مربی به تنهایی قادر به اجرای آن نخواهد بود.

این که نکونام قول می دهد که در دو سال خونه به خونه را به لیگ برتر برساند و با اطمینان هم از این موضوع سخن می گوید، هم می تواند خوب باشد هم می تواند یک جمله خام باشد که نباید از دهان این مربی نام آشنای فوتبال بر زبان جاری شود.

باشگاهی که همین امسال هم با اگر واما حضور پیدا کرد و هنوز هم نتوانسته مطالبات بازیکنان را پرداخت نماید، یعنی هنوز اصول حرفه ای را رعایت نمی کند و تصمیم های خلق الساعه می گیرد که می تواند هدف های بزرگ را نابود کند.

ای کاش  قبل از این که نکونام از روی هیجانات قولی می داد، با مالک باشگاه صحبت می کرد و هدف های بزرگ را با او در میان می گذاشت و او را همراه با خود می کرد بدون این که قولی در رسانه ها داده باشد، چرا که نام جواد بسیار بزرگ بوده و نباید در اثرهیجانات فوتبالی، خدای ناکرده بر او خدشه ای وارد شود.

حاج قاسم حسن زاده هم که بسیار در این راه هزینه نموده تا به آرزوهایش دست یابد، این را بداند که مسیر خوشبختی در گرو کار تیمی و رعایت اصول حرفه ای می باشد و در این که تا همین جای کار هم میلیاردها هزینه نموده و هنوز نتوانسته به خواسته هایش دست یابد، شکی نیست و این را هم می دانیم هزینه هایی بر او تحمیل شده که شاید نباید می شد و همین نشانگر مسیری بوده که طی این مدت بدرستی دنبال نشده است.

جان کلان این که ترکیب نکونام و حسن زاده می تواند روزهای خوبی را بدنبال داشته باشد اما بهتر  است این موفقیت ها بدور از هیجانات و بر مسیر درستی دنبال شود، چرا دوست نداریم تحت هیچ شرایطی نکونام و حسن زاده را پشیمان از همکاری با یکدیگر ببینیم.

نویسنده: نادردارستانی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4y7eme

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نیما انتظاری: خانواده حسن زاده نباشند روزهای بدی در انتظار فوتبال بابل خواهد بود/ نکونام همیشه به دنبال موفقیت است
هافبک خونه به خونه در گفتگو با فرتاک ورزشی؛

نکونام، ربیعی را کیش و مات کرد/ جستجوی خوشبختی در تاریکی!
اختصاصی| ایستگاه هشتم؛ توقف مدعی در خانه؛

مدافعی که مشکل اما شیرین گلزنی می‌کند (عکس)
اختصاصی| احیای مشکل‌پور در خونه به خونه؛