تاریخ انتشار: 1397/12/04 21:44
کد خبر: 108880

عزت‌اللهی: سیستم کی‌روش دفاعی نبود

هافبک تیم ملی فوتبال ایران گفت: اگر تیم ملی تدافعی بازی می‌کرد چگونه تیم های خوب آسیا را بردیم و سال‌ها در رنکینگ تیم اول بودیم.
عزت‌اللهی: سیستم کی‌روش دفاعی نبود

سعید عزت‌اللهی که در برنامه فرمول یک شبکه اول سیما شرکت کرده بود در خصوص اینکه آیا زبان اسپانیایی بلد است گفت: من یک سال و چند ماه در اسپانیا زندگی کردم و به صورتی که بتوانم ارتباط برقرار کنم صحبت می‌کنم ولی اینکه کارهای اداری انجام بدهم را نمی‌توانم.

وی در خصوص اینکه گفته می‌شود اگر عزت اللهی در جام ملت‌ها بود شرایط تیم ملی تغییر می‌کرد، گفت: هم جام جهانی و هم جام ملت‌ها تورنمنت‌های مهمی محسوب می‌شوند. البته در جام جهانی شما بهترین تیم های دنیا را می‌بینید و در جام ملت‌های آسیا بهترین های جام ملت‌ها را. از آنجا که 5-6 سال در تیم ملی در کنار بچه ها سختی‌ها زیادی کشیدیم همیشه هم و غم ما این بود که تیم ملی برنده شود.  چه زمانی که بازی می‌کردیم و چه کسانی که حتی یک دقیقه بازی نکردند مثل دژاگه یا قوچان نژاد حتی یک کلمه هم برای تیم ملی حاشیه ایجاد نکردند. آنها فداکارانه کار کردند و دیدید که دژاگه در جام ملت‌های آسیا چقدر خوب بود.

وی در خصوص اینکه مهدی طارمی در جام ملت‌های آسیا بعد از گلزنی عدد 6 را نشان داد گفت: من حتی می‌توانم پیام‌های طارمی را به شما نشان بدهم. ساعت 7 صبح به وقت انگلیس از خواب بیدار شدم و دیدم مهدی پیام داد گل امشب تقدیم به تو! با خودم گفتم مگر تیم ملی بازی کرده که می‌گوید گل تقدیم به تو؟ انگار طارمی می‌دانست گل می‌زند، من به او پیام دادم که دلم روشن است گل می‌زنی ولی 6 در دوربین یادت نرود.من چون تمرین داشتیم بازی را آن زمان ندیدم ولی وقتی متوجه شدم 6 نشان داده عکس گرفتم و در استوری اینستاگرامم گذاشتم.خیلی‌ها برایشان سوء تفاهم پیش آمده بود که بحث استقلال و پرسپولیس وسط است ولی در تیم ملی هرگز از این مسائل نبود.

عزت‌اللهی تاکید کرد: بعضا رسانه‌هایی که می‌خواستند ویدئوهای آنها  بیشتر بازدید بخورد این شیطنت را کردند چون طارمی اصلا بچه ای نیست که آرامش تیم ملی را بر هم بزند. او بازیکن خوبی است و برای پرسپولیس زحمت کشیده ولی دلیلی نمی‌شود در تیم ملی این مسائل مطرح شود.

به گزارش فارس، وی در خصوص اینکه شماره 6 چگونه به بازیکنان می‌رسد گفت: قطعا شخصی که برای شماره ها تصمیم می‌گیرد سرمربی است. من در ۲ سال اول اول شماره 17 را پوشیدم و بعد شماره 19 و بعد برای انتخابی جام جهانی شماره 6 را خود آقای کی‌روش به من داد.

هافبک تیم ملی در خصوص اینکه کی‌روش مخصوصا شماره ها را به برخی ها می‌داد تا رقبا را گول بزند گفت:بعضا در بازی های دوستانه این کار انجام شده، مثلا ممکن بود من شماره 2 بپوشم یا ووریا شماره 6.

عزت‌اللهی در خصوص موسیقی پخش شده از وی در اینستاگرام گفت:این فکر همیشه در ذهن من بود. قبلا دیده بودم کل اعضای تیم ملی ایتالیا برای کشورشان خوانده بودند ولی این فضا پیش نیامده بود. ناخوداگاه خواستم حمایتم از تیم ملی را نشان بدهم. وقتی حس کردم کنار تیم از نظر فیزیکی نیستم تصمیم گرفتم بخوانم که کل کار در عرض یک هفته انجام شد. من که خواننده نیستم و قبلا هم گفتم که ادعایی ندارم که برای بازیکنان تیم ملی بخوانم.

وی در خصوص اینکه نظر بازیکنان تیم ملی چه بود گفت: هم نظرات خوب بود و هم بد!پورعلی گنجی، جهانبخش و ... گفتند خوب است ولی حاج صفی مصاحبه کرد که گفت بد خوانده است. چه اشکالی دارد بعضی مواقع افراد با قلبشان کاری انجام بدهند.

وی در خصوص اینکه به تیم ملی انتقادات زیادی وارد شد و حتی به تاکتیک های تدافعی کی‌روش ایراد گرفته می‌شد گفت:هر مربی یکسری تاکتیکی و نگرش خاص خودش را دارد. مورینیو هم هدف اولش این است که تیمش خوب دفاع کند و بعدا تیمش گل بزند. تیم ملی ایران هم همینطور. شما فکر نکنید این سیستم از روز اول در تیم ما شکل گرفت. این سیستم بارها در اردوهای تیم ملی آزمایش شد. فکر نمی‌کنم صعود تیم ملی بدون باخت دستاورد کمی برای یک کشور باشد. مثلا همه می‌گفتند مقابل اسپانیا و پرتغال ۳ گل حداقل می‌خوریم ولی وقتی به جام جهانی رفتیم متوجه شدیم می‌توانیم حتی به این تیم ها گل هم بزنیم. بخش اعظم کارهایی که ما انجام داده بودیم بیشتر روی کارهای تدافعی بود.

هافبک تیم ملی در خصوص اینکه آیا تیم ملی پلن B داشت یا خیر گفت: قطعا اینگونه بوده است. اصلا اینگونه نبود که فقط دفاع کنیم. اگر قرار به این موضوع بود اصلا نمی‌شد در آسیا تیم های مختلف را ببریم و تیم اول آسیا باشیم. ما کره را بردیم، قطر را رفت و برگشت بردیم. همین ضد حمله هم یک پلن است. ما هیچوقت فکر نمی‌کردیم که اگر گل بخوریم کار خیلی سخت می‌شود. مثلا در بازی با پرتغال و اسپانیا با این شرایط مواجه شدیم. در جام ملت‌ها چیزی که فشار روی تیم را بیشتر کرد انتظار از تیم ملی بود. این انتظار از بچه ها بود که ما حداقل پای فینال باشیم.

وی در خصوص اینکه تکلیف سرمربی تیم ملی چه می‌شود گفت: من هیچ خبری ندارم و مسئولان فدراسیون باید تصمیم بگیرند. امیدوارم کسی که انتخاب می‌کنند مسیری که تیم ملی به پیشرفت رسیده را ادامه بدهد. کی‌روش بزرگترین دستاوردش این بود که همدلی خوبی ایجاد کرد. قبل از حضور کی‌روش اینقدر مردم به تیم ملی نزدیک و با تیم ملی همدل نبودند. تیم ملی ما شخصیت بزرگی در دنیا پیدا کرد. شاید دستاورد، اسمش مقام و جام باشد ولی باید ببینید که کی‌روش یک نسل فوتبال ایران را تغییر داد. وقتی نسل عوض شد ما ساکن باقی نماندیم و پیشرفت کردیم.

عزت اللهی در خصوص اینکه بداخلاق ترین بازیکن تیم ملی چه کسی است گفت: واقعا نمی‌توانم بگویم چه کسی بداخلاق است چون ما اصلا چنین کسی نداریم.بزرگترهای تیم ما هم هستند که هیچوقت با آنها شوخی نمی‌کردیم.

هافبک تیم ملی در خصوص اینکه پرسپولیسی ترین بازیکن تیم ملی چه کسی است گفت: بازیکنان پرسپولیس دیگر!به نظرم بیرانوند.

وی در خصوص اینکه استقلالی‌ترین بازیکن ایران چه کسی است، گفت: پژمان منتظری.

عزت‌اللهی در خصوص اینکه کی‌روش با چه بازیکنی از همه بهتر رفتار می‌کرد گفت: به نظرم اشکان دژاگه.

هافبک تیم ملی در پاسخ به این سوال که تیم ملی چه زمانی می‌تواند قهرمان جام ملت‌های آسیا شود گفت:زمانی که وقت بگذاریم، اشکالات را برطرف کنیم و هزینه کنیم نه اینکه فقط با زبان بگوییم قهرمان می‌شویم.

وی در خصوص اینکه فکر می‌کند کدام بازیکن سرود ملی را اشتباه خواند گفت: واقعا میلاد نبود، رامین رضاییان بود. من تحقیق کردم و چون دوربین نزدیک میلاد محمدی بود همه فکر کردند کار او است.

عزت اللهی در خصوص اینکه وی بعضی مواقع وارد حاشیه شده و حتی در مورد زندگی شخصی اش در رسانه ها حرف زده است گفت: من یک روز از همین مردم بودم و نباید گذشته‌ام را فراموش کنم.دلیلی ندارد برای مردم فیلم بازی کنم. اگر با کسی بد باشم در روی او بد هستم. شاید دوست نداشتم هیچ زمانی به مردم دروغ بگویم و یکسری مواقع ضربه خوردم و قضاوت شدم.البته اینها برای من تجربه خوبی شد.بعضی مواقع باید یکسری مسائل شفاف سازی شود و به همین دلیل باید برخی چیزها به مردم گفته شود.

به گزارش فارس، هافبک تیم ملی در خصوص اینکه در تیم دسته اولی انگلیس بازی می‌کند و انتظار از وی بیشتر بوده گفت:در وهله اول اولین چیزی که برای یک فوتبالیست مهم است حضورش در اروپا است. مثلا من، جهانبخش، میلاد محمدی و سردار و سامان قدوس در این چند سال تنها در اروپا بودیم. همه ما به درجه و سطحی که خودمان انتظار داشتیم نرسیدیم. جهانبخش آقای گل و راهی انگلیس شد ولی الان به او هم برای انتخابش نقد می‌کنند. من اگر الان در انگلیس هستم پیشنهادات دیگری هم داشتم. بعد از جام جهانی 3 پیشنهاد برای من به روسیه رسید ولی باشگاهم فقط پیشنهاد انگلیس را قبول کرد. حتی روز آخر با جدایی من موافقت کردند و من با مسئولان باشگاهم کلی دعوا کردم که به پیشنهادم جواب مثبت بدهند. تازه من به صورت قرضی به این تیم رفتم. آرزوی قلبی من این است که در رئال بازی کنم ولی برای انجام یک کار همه چیز باید جفت و جور باشد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3ewly9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


عزت اللهی باز هم غایب است!