تاریخ انتشار: 1396/01/30 15:01
اختصاصی/ پیش بازی بارسلونا و ‏یوونتوس؛
کد خبر: 216043

جهان درانتظار کامبکی دیگر؛ آیا الگری اشتباه اونای امری را تکرار می کند؟

دیدار امشب بارسلونا و یونتوس از مرحله برگشت نیمه نهای لیگ قهرمانان اروپا را باید یکی از مهیج ترین بازی های این مرحله دانست که می تواند جذابیت های خاص خود را داشته باشد.
جهان درانتظار کامبکی دیگر؛ آیا الگری اشتباه اونای امری را تکرار می کند؟

 امشب واز ساعت 23:15 به وقت ایران، شاگردان لوئیز انریکه در یکی ازمهم ترین، مهیج ترین و حساس ترین دیدار های این فصل چمپیونزلیگ، در ورزشگاه بزرگ و جهنم گونه ی کمپ نو به مصاف شاگردان ماسیملیانو الگری، مربی خوش فکر و صاحب سبک و نوگرای یوونتوس که بازی رفت این مرحله را در ورزشگاه خانگی خود، یوونتوس آره نای تورین،توانسته بود، با ۲گل دیبالا ویک گل کیه لینی،۳-۰ ،بارسا را شکست دهد، خواهد رفت .مصاف وجدالی خاص ازنوعی ویژه، به شکلی که همه درانتظارسوت آغازینش، لحظه شماری می کنند.

 

آبی اناری ها،بسیار امیدوارند که همانند دیدار رویایی مقابل پی اس جی که درهمین ورزشگاه برگزار شده بود و برگشتی تاریخی داشتند. انتقام شکست ۳-۰ در تورین را اینبار از بانوی پیرفونبال ایتالیا بگیرند و کامبکی دیگر از نوعی دیگر با مثلث طلایی اش، رقم بزند.آیا معجزه ی دیگری ازMSN خواهیم دید؟همه چیز درفوتبال ممکن است ،رخ دهد.واین راز زیبایی فوتبال است، بارها وبارها، نتایجی در مستطیل سبز اتفاق افتاده است که که کمتر کسی انتظار آن را می کشید.اساسا جذابیت فوتبال درچنین دیدارهایی نهفته است تا میلیون ها بیننده تلویزیونی را پای گیرنده های خود تا آخرین ثانیه های بازی میخکوب کند.

 

درآن سوی زمین، یوونتوسی قرار دارد که بعنوان دومین تیم برتر قرن بیستم ویکی از تیم های قدرتمند اروپا عزم خودرا جزم کرده است که با قدرت و صلابت از این مرحله خود را به عنوان یکی از قدرت های برتر فوتبال اروپا راهی مرحله نیمه نهایی کند.

یووه درحالی امشب در نیوکمپ به مصاف بارسا می رود که با۸۰ امتیاز وفاصله ۸ امتیازی با آ اس رم، تا پایان هفته سی و دوم درصدر جدول سری آ تکیه زده است.آنها درطی این فصل تاکنون بیشترین برد وکمترین شکست را داشته اند و با ۲۰گل خورده مستحکم ترین خط دفاعی سری آ و همچنین سومین خط تهاجمی سری آ را با۶۴گل زده، در اختیار دارند.

 

یووه برای ششمین بارمتوالی، در آستانه ی فتح اسکودتو قرار دارند تا رکوردی تاریخی را رقم زنند.گورخرها پس از حذف ناپولی،راهی بازی نهایی کوپا ایتالیا شدند.آنها همچنین  در مرحله یک هشتم نهایی نیز ، پورتو را حذف کرده بودند.و برای رسیدن به نیمه نهایی لیگ قهرمانان باید بارسا را قربانی کنند و تاکنون  نیمی ازاین مسیر سخت و دشوار را طی کرده اند.

 

یووه ازثبات وتوازن وتعادل منطقی دراین فصل برخوردار بود، فاکتوری که در بارسا دراین فصل، دیده نمی شود.الگری با تغییر سیستم پایه یووه، توانست از کلیه ی عناصر تهاجمی تیمش به بهترین شکل ممکن بازی بگیرد واینجز نبوغ و خلاقیت یک مربی ،چیز دیگری نمی باشد.او دارای فلسفه کاری مشخصی است. در جریان بازی به موقع واکنش نشان می دهد.او گاهی آرام است و زمانی پرجنب وجوش و انرژیک وهمین امر از او یک مربی صاحب سبک ومدرن ساخته است.

ZPVGN0XOSS6N

الگری در بازی امشب احتمالا باهمان مدل 4-2-3-1بازی می کند و از بوفون ،کیه لینی،بونوچی،دنی آلوز، و ساندرو ، در خط دفاعی استفاده خواهد کرد.خدیرا و پیانیچ درمیانه زمین قرار خواهند گرفت و کوادرادو و مانژوکیچ به عنوان دوبال راست وچپ به بازی گرفته می شوند و دیبالای خوشفکر ، خلاق و ریزنقش را که در پسا مسی و رونالدو، آینده فوتبال جهان بشمار می رود، به عنوان طراح و بازیساز و هافبک -مهاجم پشت هموطنش، گونزالو ایگواین که بخوبی نیوکمپ را می شناسد ،بکار گرفته می شود.سرعت تصمیم گیری دیبالا فوق العاده است وهمین ویژگی اورا ازسایر همبازیانش ،متمایز می کند.البته قرار گرفتن مارکیزیو درترکیب اولیه نیز محتمل است. 

 

اما دراین سوی زمین، آبی اناری هایی قرار دارند که بازی رفت را باسه گل از حریف شکست خوردند وبرای جبران دومین نتیجه ی فاجعه بار این فصل چمپیونزلیگ، باید با۴گل یوونتوسی را شکست دهند که مستحکم ترین خط دفاعی لیگ قهرمانان و سری آ را دراختیار دارد، آن هم بدون این که گلی ازحریف دریافت کند.کاری بسیار سخت ودشوار ،اما غیرممکن نیست. آنها تا هفته سی و یکم لالیگا، با کسب ۷۲ امتیاز و یک بازی بیشتر نسبت به رقیب سنتی اش رئال مادرید،وفاصله سه امتیازی با کهکشانی ها، در رده دوم جدول جای دارند.تیم اول کاتالونیا،با۲۲پیروزی و ۴شکست، ازاین حیث ،در رده دوم لالیگا قرار دارد .آنها بهترین خط هجومی لالیگا را با۹۱گل ، دراختیار دارند و با دریافت۳۰ گل ،سومین خط دفاعی برتر لالیگا محسوب میشوند.

 

دراین فصل انریکه کاملا تاکتیک بارسلونا را نسبت به سه فصل گذشته، تغییر داد و به نوعی تیکی تاکای پپ را به کلی دگرگون کرد و بیشتر ،روی به بازی مستقیم آورده،وخط خلاق میانی او با جذب چند بازیکن بی کیفیت، که ویژگی ها فنی وفردی آنها به سبک بارسا نمی خورد،کارایی گذشته اش را از دست داده واز بازی به نوعی خارج کرده است. انریکه ازطرفی، وظایف اضافی که به مسی واگذار کرده، باعث شده، مسولیتش را بیش از پیش سنگین کند و همین وظایف سنگین سبب شده است که او را دربسیاری از دیدارهای بعدی به علت دوندگی بیش ازحد وخستگی مفرط ناشی ازآن وظایف اضافی، سوپراستار آرژانتینی را  به یک بیکاره محض در زمین، مبدل کند وکارایی او را پایین آورد.خط استراتژیک میانی که همواره اولویت گواردولا دربارسا بوده است،درتفکرات انریکه اولویت ندارد و به نوعی جایی ندارد. او بیشتر به خط تهاجمی بارسا دل بسته است و اولویت اوست.بارسا که ۶ مرتبه، عنوان قهرمانی درطی۸ سال گذشته لالیگا را درکارنامه دارد،

 

0sHYcvxlLsfC

ممکن است که، برای بار دوم ،در طی سال های گذشته،قهرمانی را به رئال مادرید واگذار کند.آنها نیز مانند حریف امشب خود،با شکست دادن اتلتیکو مادرید،راهی دیدار نهایی کوپا دل ری شده اند و احتمال قهرمانی آن دراین رقابت بسیار بیشتر از رقابت در لیگ قهرمانان و لالیگاست.بارسا که با کامبکی رویایی موفق شد پاری سن ژرمن را ازگردونه چمپیونزلیگ خارج کند،امشب،در دیداری سخت ودشوار باید به دیدار حریفی برود که براحتی تسلیم نمی شود زیرا همواره ایتالیایی ها ،جان سخت هستند.ازطرفی بارسا که پیش از رویارویی با یووه،مقابل سوسیه داد درهمین نیوکمپ بازی کرده بود.گرچه خط حمله اش همانند همیشه عالی کار کرد وسه گل بثمر رساند ،اما خط دفاعی بسیار ضعیف و ناکارآمد کاتالانی ها، باعث شد که دو گل را جلوی چشمان هوادارانشان دریافت کنند ، تا به عینه بالانس و تعادل را در دو فاز دفاعی و هجومی آنها دیده نشود. و این برای تیمی مانند بارسا،یک فاجعه محسوب میشود . زیرا نمایش ضعیف بارسا در فاز تدافعی خیلی جلب توجه می کند . آیا قرار است که آنها با چنین نمایشی در خط دفاعی ، خیل عظیم هوادارانش را به خلق یک معجزه ی دیگر، آن هم برابر تیم منظم و منسجمی،مانند یوونتوس امیدوار کنند؟

 

البته آبی اناری دردیدار مقابل یوونتوس ،بیش از چیز دیگری به نبوغ و درخشش مثلث خط تهاجمی خود وابسته و دلبسته است ، خطی ویرانگر و منسجم که باید بار دفاع شکننده و لرزان و گاها مضحک بارسا را بردوش بکشد.دفاعی که اشتباهات فراوان و تمام نشدنی آنها در فصل جاری می تواند بسیار زود،به رویا پردازی های بهترین تیم یک دهه ی اخر اروپا خاتمه دهد.دربازی امشب انریکه با سیستم مانوس 4-3-3 پای به زمین می گذارد.

DhJAtEinoly7

انریکه از تراشتگن، پیکه، اومتیتی، سرجی روبرتو،و آلبا در خط دفاعی استفاده می کند.  بوسکتس،، راکیتیچ(گومز)،و اینیستا بازیکنان  خط میانی بارسا خواهند بود واز سه تفنگدار آتشین خود که به مثلث مرگبار، MSNمعروف است،که از، مسی، نیمار و سوارز تشکیل شده است ،در خط حمله اش استفاده می کند.تقابل بهترین خط تهاجمی جهان و بهترین خط دفاعی فوتبال جهان ،دیدنی وتماشایی است.تقابل،در دو فاز حمله ودفاع در این دیدار، بسیارآموزشی خواهد بود.مسی با۱۱گل بهترین گلزن بارساست وهموطنش دیبالا در یووه با ۴گل بهترین گلزن بانوی پیر،بشمار می رود.

 

آمار وارقام دوتیم را به اتفاق مرور می کنیم.

دو تیم تاکنون در۱۰ باری که مقابل هم قرار گرفته اند، بارسلونا ۳ بار پیروز شده است، و یوونتوس ۵ بار پیروز زمین بوده است، و ۲ دیدار نیز با نتیجه مساوی خاتمه یافته است. بارسا ۱۲گل وارد دروازه یووه کرده است ،و یوونتوس ۱۴بار دروازه بارسا را روی پاشنه چرخانده است .

 

یوونتوس در۷دیدار از ۹ دیدار اخیر خود درفصل جاری لیگ قهرمانان،گلی درون دروازه اش قرار نگرفته است.آنها بهترین ومستحکم ترین خط دفاعی اروپا را دراختیار دارند.یووه در۵ دیدار اخیر خود، درلیگ قهرمانان اروپا پیروز از زمین خارج شده است.

 

 از طرفی بارسا در ۲۴ بازی از ۳۱ دیدار اخیرشان در لیگ قهرمانان اروپا، حداقل ۲ گل بثمر رسانده است. وهمچنین آنها در ۳۰بازی گذشته به ۲۳ پیروزی دست یافته اند.امیدوارم همانند دیدار دیشب رئال مادرید وبایرن مونیخ ،امشب نیز شاهد دیداری زیبا ،جذاب ،سریع ،توام با گلهایی آموزشی و تماشایی باشیم.اینگونه بازی ها ،مملو از باربالای فنی در سقف فوتبال باشگاهی جهان است.

 

نویسنده:امین یزدانی.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4v665p

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پس لرزه های باخت بارسا،مقابل یووه
اختصاصی/ پیکه، نیمار و ماسکرانو مورد سرزنش قرار گرفتند

پیش بازی یوونتوس بارسلونا/ سه شنبه شب خونین تورین
اختصاصی/مرحله یک چهارم نهایی چمپیونزلیگ؛