تاریخ انتشار: 1395/06/06 19:37
اختصاصی/
کد خبر: 265078

قضاوتی که شیشه ی اتحاد بین هواداران شمالی را شکست

اشتباهات داوری در سراسر جهان وجود دارد. در لیگ ها و یا جام های معتبر اروپا و جهان نیز اشتباهات داوری بارها اتفاقات مهم و سرنوشت سازی را رقم زده.
قضاوتی که شیشه ی اتحاد بین هواداران شمالی را شکست

به گزارش سرویس لیگ یک فرتاک ورزشی، در کشور ما نیز داوری همیشه در معرض اتهام و اعتراض بوده و مربیان و بازیکنان گاه به حق و گاه به ناحق داور را مورد حمله قرار می دهند. در فوتبال حرفه ای نظر داور محترم و لازم الاجرا و بازیکنان موظف به تمکین  می باشند.

اتفاقات دربی گیلان و مشکلات فنی داوری را کارشناسان مربوطه باید بررسی و نقد کنند و هدف از این یادداشت نیز مسئول دانستن داور در باخت تیم سپیدرود نیست.

اما نکته ای که در این بین  از دید داور به ظاهر با تجربه این بازی پنهان مانده، این است که دربی گیلان فراتر از مستطیل سبز است. اصل ماجرا در سکو هاست. جایی که سالها کینه و دشمنی را در خود پرورانده و همیشه هم حوادث تلخ را رقم زده. علی رقم همه ی تلاش ها برای کم کردن حاشیه توسط تماشاگران که تا دقایق ابتدایی بازی نیز انصافا هر دو گروه از ایجاد این امر پرهیز کردند، اما قضاوت سخت و تند این داور دوباره حاشیه را به جان سکو ها انداخت.

داوری که به جای مدیریت بازی و آرام کردن جو درون زمین با اخطار ها و اخراج های پی در پی درون و بیرون زمین جو را متشنج کرد تا نتیجه ی زحمات تشکل های هواداری دو تیم بی نتیجه بماند و باز آن اتفاقات تلخ تکرار شود و کار تا آن جا پیش رود که عده ای از هواداران میزبان مانند پرندگان ابابیل بر سر هواداران مهمان سنگ ببارند و شیشه ها و سر ها شکسته شوند. 

بازنده ی اصلی این بازی بدون شک ترکی بود که این فرصت تاریخی برای کم کردن دشمنی ها  را از مردم دو شهر گرفت و بار دیگر بر آتش این دشمنی ها افزود.

نویسنده: "سینا صالحی"

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4boxxd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



ترکیب ملوان-سپیدرود اعلام شد
اختصاصی/