تاریخ انتشار: 1402/03/19 18:53
کد خبر: 4697

وحید کلهر: جوانگرایی جرأت می خواهد/ ایران پر از استعداد است به شرطی که مربی نترسی باشی

مسابقات لیگ دسته دو کشور درحالی به پایان رسید که وحید کلهر یکی از مربیان موفق رقابت به دلیل جوانگرایی و کم هزینه کردن بعثت کرمانشاه بود.
وحید کلهر: جوانگرایی جرأت می خواهد/ ایران پر از استعداد است به شرطی که مربی نترسی باشی

یکی از تیم‌های خوب و جوان لیگ دسته دوم که نتایج قابل و قبولی را در مسابقات به دست آورد و بازیکنان آینده داری را هم به فوتبال معرفی کرد، بعثت کرمانشاه بود. این تیم با مربیگری  وحید کلهر که سالها در تیم‌های لیگ یکی دستیار مربیان بزرگی همچون فرهاد کاظمی و سیروس دین‌محمدی بوده توانست در قامت سرمربی با تیم جوان و کاملا بومی بعثت با تیم‌های پرهزینه و صنعتی مبارزه کند و جایگاه قابل قبولی را بدست بیاورد.

 

فرتاک ورزشی: کیفیت مسابقات چطور بود؟

با توجه به شرایط تیم‌ها و بازیکنان موجود کیفیت مسابقات سال به سال پایین می‌آید. این موضوع در خصوص تیم‌های بالاتر هم صدق می‌ند چون شما کیفیت لیگ برتر را هم می‌بینید که بازی‌ها آنچنان تماشاگر پسند نمی شوند و فقط حواشی است که در اولویت همه چیز قرار می گیرد.

 

فرتاک ورزشی: آیا فساد در لیگ دو هم وجود دارد؟

در همه جا فساد وجود دارد. در لیگ دو هم مشکلات زیاد است بخصوص مشکلات داوری و اشتباهات محرز که گاهی وقت‌ها نتایج را تغییر می‌دهد. البته‌ داوران ما زحمت می‌کشند ولی چون خوب حمایت نمی‌شوند با تمرکز لازم سوت نمی زنند. باید به لیگ‌های پایین‌ر بیشتر نظارت شود که متاسفانه نظارت آنچنانی وجود ندارد و اتفاقات عجیب و غریب زیاد رخ می دهد.

 

فرتاک ورزشی: آیا دو تیم مس سونگون و شهرداری‌ یاسوج شایسته صعود بودند؟

به نظرم شایسته صعود بودند‌.

 

فرتاک ورزشی: به دلیل هزینه‌هایی که کرده بودند یا خوب هم بازی می کردند؟

هر دو مورد در صعود تاثیرگذار بود چون تیمی که هزینه می‌کند بازیکنان خوب و با کیفیت هم به خدمت می‌گیرد. البته‌ من تیم فولاد نوین را هم شایسته صعود می‌دیدم که به پلی اف رسید‌. بازی‌‌های داماش را زیاد توجه نکردم. البته باید گفت که تیمهای صنعتی که از از بخش دولتی حمایت می‌شوند نسبت به تیمهای که از بخش خصوصی حمایت می‌شوند کار آسانتری دارند.

وحید کلهر

فرتاک ورزشی: تیم شما هم توسط بخش خصوصی اداره می‌شود؟

بله، تیم ما هم توسط آقای افشین حسنی که از عاشقان فوتبال است اداره می‌شود.  متاسفانه در  کرمانشاه هیچ مسول و نهادی از تیم بعثت و شخص آقای حسنی حمایتی نمی‌کند و ایشان نزدیک ۱۰ سال است که یک تنه تمامی هزینه های تیم را از جیب خودش پرداخت می‌کند تا حداقل به جوانان استاد کمک کند. اگر بعثت و خود آقای حسنی نباشد فوتبالیست های استان باید کجا کشف و دیده شوند؟ ناگفته نماند تیم هایی مثل اورکی اسلامشهر و چند تیم خصوص دیگری هم بودند که بدون حمایت دولت در مسابقات پرهزینه شرکت کردند.

 

فرتاک ورزشی: از جمله مربیانی بودید که با بازیکنان جوان وارد مسابقات شدید و نتایج بدی هم نگرفتید. شما همین امسال نفرات خوبی را به فوتبال معرفی کردید. آیا جوانگرایی راحت است یا سخت؟

قطعا بازی دادن به بازیکن جوان هم جرأت می خواهد هم جسارت. بازیکن جوان پخته نیست و می تواند هر لحظه اشتباه مرگباری انجام دهد و باعث باخت تیم شود. بازیکن  جوان هر جا نمی تواند دست مربی را بگیرد ‌و فقط می تواند در آینده برای مربیان و تیم های دیگر مفید باشد. امسال تیم ما متشکل از بازیکنان رده جوانان و امید بود. از تیم جوانان علی رضایی، شایان حسنی، کسری همتی، حمید زارعی و محمد رضایی و از تیم امید پارسا زمانی، متین نوری، عباس کهریزی، حامد عسگری، آیدین حاتمی، حسین علی اکبری، هیمن کریمی و احمد عزیزی و از رده زیر ۲۳ سال میلاد بهاروند و مهدی بازوکاران همراه چهار بازیکنان بزرگسال را در مسابقات بازی دادیم که از این بازیکنان علی رضایی و شایان حسنی به تیم ملی جوانان دعوت شدند. خدا را شکر با این بازیکنان جوانان و امید و هزینه هایی که داشتیم، هفتم شدن نمی تواند نتیجه بدی باشد‌.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36k672

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


وحید کلهر در اندیشه اولین پپروزی در لیگ دو