تاریخ انتشار: 1402/05/01 07:00
کد خبر: 2208

سوالات جنسی کودکان و چگونگی به وجود آمدن نوزاد

در رابطه با سوالات جنسی کودکان لازم است بدانید اگر کودک شما از شما بپرسد یک نوزاد چگونه باید پاسخ بدهید.
سوالات جنسی کودکان و چگونگی به وجود آمدن نوزاد

در رابطه با سوالات جنسی کودکان لازم است بدانید اگر کودک شما از شما بپرسد یک نوزاد چگونه باید پاسخ بدهید؟ در این حالت بهتر است به شکم خود اشاره کنید و بگویید ابتدا در اینجا قرار می‌گیرد و سپس از واژن خارج می‌شود. نیازی به توضیح عمل عشق ورزیدن نیست زیرا بچه های بسیار کوچک این مفهوم را درک نخواهند کرد. با این حال می توانید بگویید وقتی زن و مردی یکدیگر را دوست دارند، دوست دارند به هم نزدیک باشند و یک بچه داشته باشند. به آن‌ها بگویید اسپرم مرد به تخمک زن پیوسته و سپس کودک شروع به رشد می‌کند. بیشتر بچه‌های زیر ۶ سال این پاسخ را می‌پذیرند. کتاب‌های مناسب سن نیز در این زمینه مفید هستند. به سوالات جنسی کودکان به صورت مستقیم پاسخ دهید، و احتمالا خواهید دید که کودک شما هر بار فقط با اندکی اطلاعات راضی می‌شود.

حال اگر بچه ها اندام جنسی خود را به یکدیگر نشان دهند، چه کاری باید انجام دهید؟ کودکان ۳ تا ۶ سال به احتمال زیاد “دکتر بازی می‌کنند”. بسیاری از والدین هنگام مشاهده یا شنیدن چنین رفتاری واکنش بیش از حد نشان می‌دهند. اما لازم است بدانید سرزنش کردن کودک در چنین شرایطی اصلا صحیح نیست. شما نباید احساس کنید که این رفتار بی بند و باری است. بهتر است ابتدا در آن مکان حضور پیدا کنید تا کودکان بازی را قطع کنند. سپس بدون ایجاد سر و صدا و دعوا یا سرزنش، توجه کودک را به چیز دیگری معطوف کنید. بعدا برای صحبت با فرزند خود زمان مناسبی را پیدا کرده و با او صحبت کنید. به او توضیح دهید که اگر چه علاقه به بدن دوست وی را درک می کنید، اما به طور کلی از مردم انتظار نمی‌رود که بدن خود را در معرض دید عموم قرار دهند. به این ترتیب بدون ایجاد احساس گناه در فرزندتان محدودیت‌هایی تعیین کرده اید.

در رابطه با سوالات جنسی کودکان لازم است بدانید این سن نیز برای شروع صحبت در مورد لمس کردن به صورت خوب و بد مناسب است. به بچه‌ها بگویید بدن آن‌ها بدن خودشان است و آن ها از حق حریم شخصی برخوردار هستند. هیچ کس حتی یک دوست و یا یکی از اعضای خانواده، حق ندارد مناطق خصوصی کودک را لمس کند. با این حال AAP خاطرنشان می‌کند یک استثنا در این قانون زمانی است که ناحیه ی تناسلی کودک درد دارد. در این زمان والدین اجازه دارند اندام تناسلی کودک را لمس کنند تا متوجه شوند منشا درد از کجاست. به کودکان خود آموزش دهید که اگر کسی بدن و اندام تناسلی آن‌ها را لمس کرد، ابتدا به آن شخص بگویند دست از این کار بکشند. سپس به او یاد بدهید چنین مسائلی را حتما با شما در میان بگذارد. این امر سبب می‌شود از بسیاری از خطرات و مشکلات کودک خود را حفظ نمایید.

  • بیشتر بخوانید:
علت جابجا شدن غضروف بینی بعد از عمل چیست؟
مهم‌ترین دلایل مرگ جراحی بینی چیست؟
راینوپلاستی و تغییر چهره بعد عمل بینی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3em6y2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


علت بی خوابی کودکان چیست؟