تاریخ انتشار: 1395/06/27 16:08
کد خبر: 260958

رکوردی پنجاه ساله که لیونل مسی آن را شکست

رکوردی پنجاه ساله که لیونل مسی آن را شکست

به گزارش سرویس فوتبال خارجی فرتاک ورزشی،  لیونل مسی در اولین دیدار خود در این فصل لیگ قهرمانان اروپا توانست هت تریک کند و علاوه بر ثبت ششمین هت تریک در لیگ قهرمانان اروپا، رکورد برترین گلزن آرژانتینی تاریخ را شکست. توصیف آنچه مسی در زمین فوتبال انجام می دهد خیلی سخت است. حالا این بازیکن با سه گلی که در بازی برابر سلتیک به ثمر رساند، بار دیگر کتاب رکوردهای فوتبال را ورق زد و بار دیگر آن را بازنویسی کرد.

 

مسی اکنون با 515 گل باشگاهی و ملی، بالاتر از آلفردو دی‌استفانو با 514 گل، برترین آرژانتینی تاریخ فوتبال بود. در این بین مسی با 58 گل در تیم ملی کشورش توانسته برترین گلزن تیم ملی آرژانتین باشد و 457 گل نیز برای بارسلونا به ثمر رسانده است که باعث شده این بازیکن برترین گلزن تاریخ بارسلونا نیز باشد. پیش از این آلفردو دی‌استفانو با 514 گل (485 گل در رده باشگاهی، 6 گل با آرژانتین و 23 گل با تیم ملی اسپانیا) را در کارنامه خود داشت. این بازیکن در سال 1966 از فوتبال خداحافظی کرد تا بعد از 50 سال رکوردش شکسته شود. بعد از این دو بازیکن آرژانتینی نفرات بعدی بر طبق آمار گلزنی به شرح زیر است:

3- کارلوس بیانکی 434 گل

4- گابریل باتیستوتا 356 گل

5- دیگو مارادونا 354 گل

 

لیونل مسی با پنج توپ طلا و 29 جام قهرمانی با بارسلونا، یکی از پرافتخارترین بازیکنان تاریخ محسوب می شود که البته همراه تیم ملی کشورش نتوانسته است به عنوان قهرمانی برسد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4jkq5p

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



تتوهای پای چپ مسی/ کاملا خانوادگی!