تاریخ انتشار: 1395/06/24 12:50
کد خبر: 261543

مستطیل جادویی

مستطیل جادویی

به گزارش سرویس یادداشت فرتاک ورزشی، شاید اکثر ماها از ریاضیات و مخصوصا اشکال هندسی دل خوشی نداشته باشیم ولی همیشه یک استثنا وجود دارد و این استثنا مستطیلی سبز رنگی است که فقط کافیست به آن خیره شوید تا شمارا به دنیایی بهتر از جهانی که در آن زندگی میکنید ببرد و شما نیز به خاصیت جادوییش پی ببرید .

شاید وقتی چارلز میلر در سال ۱۸۹۴ این ورزش ناشناخته را برای مردم برزیل به سوغات برد هرگز به این فکر نمیکرد که روزی کل دنیا برزیل را به واسطه هدیه ی میلر بشناسد یا وقتی ژول ریمه ایده برگزاری جام جهانی را در ذهنش آماده میکرد در مخیله اش نمی گنجید که روزی جام جهانی ویترینی باشد برای عرض اندام ملت ها با یک میلیارد بیننده تلویزیونی.

درگیر شدن با این ورزش یا همان خیره شدن به این مستطیل بدون استثناء عاشقی را به همراه دارد ، گرچه این این عشق ١ طرفه نیست ، اما معشوقه ی زیبا ممکن است شبی تو را به عرش اعلاء ببرد و نیز امکان دارد طوری زمین ات بزند که تا هفته ها احساس شکستگی اجزای روحت اجازه ی برخاستن را به تو ندهد .

گاهی چنان دل بری میکند که تو آنرا با تمام جزییات زیبایش آنچنان در ذهن حک میکنی که وقتی برای فرزندان و نوه هایت تعریف می کنی آنها افسوس می خورند و حاضرند از تمامی داشته های روزشان بگذرند و می گویند که ای کاش ما هم در آن زمان زندگی می کردیم !

گاهی مستطیل جادویی می تواند نجات بخش یک ملت تحت فشار و ظلم باشد ، این را بیشتر از هر کشوری ، مردم آرژانتین حس می کنند . آن هم وقتی که روح تک تک افراد آرژانتین در بدن مردی نابغه جمع شده بود برای انتقامی سخت از انگلیس و انگلیسی ها . در آن زمان خدا دست مارادونا را گرفت تا مردم آرژانتین را به عرش برساند .

فوتبال همان ورزش درون مستطیل جادویی است که با سرعتی ماورائی با حرکتی خرچنگ گونه در کره ی زمین انتشار پیدا کرد و جهان را درگیر خود کرد .

فوتبال اتفاقی است که هر کس با هر نژادی ، با هر طبقه ی اجتماعی و توان مالی ای می تواند در آن عرض اندام کند .

هرچه به جلو می آمدیم طرفداران و عاشقان بیشتر می شدند ، از این رو قدرت ها و مدعیانی نیز برای یکه تازی در این ورزش پیدا می شد ، از این رو صاحب نظران شروع به جهت دادن و منظم تر کردن این ورزش مردمی کردند .

رفته رفته پول به فوتبال تزریق شد تا جنگ بزرگان فقط مختص به داخل زمین چمن نباشد و حتی ایامی که هیچ مسابقه ای نیست جنگ ها بر سر قدرت ادامه داشته باشد .

فوتبال سالهاست که از محدوده ورزش خارج شده و پر بیراه نیست که آنرا هنر هشتم قلمداد کنیم. هنری که با پله مروارید سیاهش از تمام دنیا دلبری کرد. با مارادونا و دست خدایش داد مردم مظلوم آرژانتین را از ظالمان انگلیسی ستاند با رئال مادرید و بارسلونایش مفهوم جنگ جهانی را در سراسر دنیا زنده کرد و حالا با هنر بازیگران مدرنش( مسی و رونالدو) کل دنیارا مسحور کرده است. همه ی ما باید شکرگزار باشیم که عاشق زمینی هستیم که با وجود قالب و چارچوب یکسان و بی تغییرش هیچوقت تکراری نخواهد شد و در هر شرایط روحی ، جسمی ، مالی ، طبقاتی و ... ما را جادو می کند .

. به راستی شاید فوتبال معجزه الهی در این جهان خشک و بی معجزه باشد.

1

2

3

4

با سلام

هدف ما از به وجود آوردن این بخش در سایت مردمی فرتاک ورزشی ، ایجاد همان لذت برای شما دنبال کنندگان عزیزمان است و همچنین نشان دادن مستطیل جادویی از زوایای دیگری همچون آمار ، حواشی ، نوستالژی و ... بوده و از این رو تمام تلاشمان را خواهیم کرد برای جلب رضایت شما دوستان و همراهان همیشگی ...

محمدرضا اکبری - مهدی ایلخانی پور

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vya56

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مهرآزما: امیدوارم روزی به حقم در این فوتبال برسم/ بخاطر آقای تارتار به بوشهر آمدم