تاریخ انتشار: 1396/09/20 14:39
کد خبر: 169894

شکست همیشگی مقابل روس ها گویای یک حقیقت غیرقابل انکار؛ اشکال برنامه ریزی و طراحی فنی/ محسن کاوه نشان داد کشتی را بهتر از دیگران می‌شناسد

پس از اتفاقات فینال لیگ برتر کشتی که طی آن تیم ایزی پایپ کاشان بر اثر غفلت به مقام دوم این رقابت‌ها بسنده کرد، عده‌ای معتقد با قاطعیت اعلام کردند در صورتی که مربی کارکشته ای، چون محسن کاوه بالای سر ایزی پایپ بود این تیم نه تن‌ها برابر مهره چینی غلامرضا محمدی شکست نمی‌خورد بلکه جام قهرمانی لیگ را بالای سر می‌برد.
شکست همیشگی مقابل روس ها گویای یک حقیقت غیرقابل انکار؛ اشکال برنامه ریزی و طراحی فنی/ محسن کاوه نشان داد کشتی را بهتر از دیگران می‌شناسد

این مهم را بیش از همه دست اندرکاران ایزی پایپ جدی گرفته و بلافاصله تمهیدات لازم را جهت به خدمت گرفتن این مربی با تجربه به کار بستند تا با اعتماد به نفس بیشتری پای در میدان جام باشگاههای جهان بگذارند. به این ترتیب و در مدت کوتاهی محسن کاوه به عنوان مدیر فنی، مسئولیت اصلی هدایت تیم ایزی پایپ کاشان را بر عهده گرفت. تیمی که در آن سه چهره شاخص خارجی بعلاوه علیرضا کریمی، رضا اطری، فرزاد عموزاده خلیلی، محمد نادری، حسین الیاسی، رضا افضلی و حسین شهبازی حضور داشتند. همین نفرات با مهره چینی و سازماندهی درست مدیر فنی جدید خود، بر تیم ستارگان ساری غلبه کردند. آنان در واقع تیمی را شکست دادند که در عین شگفتی پیروز مبارزه با بیمه رازی شده بود. کاوه در مصاف با ستارگان ساری وقتی به پیروزی خود قبل پایان رقابت‌ها اطمینان پیدا کرد به گنو پتراشویلی اجازه نداد در مبارزه آخر مقابل جابر صادق زاده کشتی بگیرد. وی به این مهره سرنوشت ساز استراحت داد تا برای شرکت در میدان نهایی مقابل نیک گودیازوفسکی قهرمان سنگین وزن کشتی آمریکا و عضو تایتان مرکوری قدرتمندانه مبارزه کند. برنامه ریزی مدیر فنی ایزی پایپ درست از آب در آمد و آنگاه که باید برد و باخت این تیم و تایتان مرکوری در مسابقه آخر و توسط نمایندگان سنگین وزن تعیین شود، همین پتراشویلی موفق شد در یک دیدار حساس و نفسگیر حریف آمریکایی خود را با نتیجه ۶ بر ۵ شکست داده و با این پیروزی قهرمانی تیم کاشانی در جام باشگاههای جهان را تضمین کند. در این مسابقه سرنوشت ساز رضا اطری، فرزاد عموزاده، محمد نادری و حسین شهبازی نیز چهار پیروزی تعیین کننده در مصاف با توماس گیلمان، برنارد فوترول، فرانکلین گومز و نیکلاس هفلاین به دست آوردند. هرچند شکست علیرضا کریمی در برابر دیوید تیلور کام تماشگران را تلخ کرد. او که اخیرا از مبارزه با نماینده رژیم صهیونیستی امتناع کرده و اخبار این اقدام در صدر خبر‌های ورزشی ایران و حتی جهان قرار گرفته بود در مصاف با تیلور آمریکایی هرچه زد به در بسته خورد. کریمی سال گذشته نیز به این حریف باخته بود به همین دلیل انتظار می‌رفت امسال و در خانه بتواند نماینده آمریکا را به زیر بکشد. تیلور در جام جهانی سال گذشته کرمانشاه حسن یزدانی را هم شکست داد. با تمام این احوال پیروز نهایی جام باشگاههای جهان ایزی پایپ کاشان بود که برای نخستین بار موفق شد هم حریف آمریکایی را از پیش رو بردارد و هم به مقام قهرمانی دست پیدا کند.

کاوه نشان داد کشتی را بهتر از دیگران می‌شناسد

سال هاست از وجود محسن کاوه درتیم‌های ملی استفاده نمی‌شود. او نیز همانند برخی دیگر از مربیان دگر اندیش امکان حضور و فعالیت در سطح ملی را ندارد. البته در مقطعی کوتاه به جمع کادر فنی تیم ملی اضافه شد، اما از آنجایی که تفکراتش با اندیشه‌های برخی از عوامل گرداننده فدراسیون کشتی هماهنگی نداشت و اختیارات مورد نظر نیز به وی داده نشد عطای ادامه کار را به لقایش بخشید و به سر شغل اصلی خود یعنی مربیگری در باشگاه راه آهن بازگشت. سعایت برخی از عوامل وابسته به فدراسیون چنان کارگر افتاد که از وی حتی جهت حضور در کلاس‌های ارتقا مربیگری نیز دعوت بعمل نیامد. با این وجود همگان می‌دانستند چهره هایی، چون کاوه، اکبر فلاح، برادران محبی، محمد بنا و جمعی دیگر از کاربلد‌ها و عاشقان کشتی اگرچه ممکن است زبان گزنده‌ای داشته و براحتی برابر دستورات ریز و درشت سر خم نکنند، اما در مقام یار واقعی ورزش اول، ذره‌ای در انجام وظیفه کوتاهی نمی‌کنند. اگر ما نتوانیم از وجود چنین چهره‌های تاثیر گذار استفاده کنیم، با دست خویش فضا را برای عرض اندام برخی چاپلوسان فراهم کرده ایم تا به قیمت حضور و بهره برداری خویش به بدگویی از زحمتکشان واقعی کشتی ادامه دهند. تفکرات موفقیت آمیز محسن کاوه دلیل روشنی است بر این ادعا که مخالفان واقعی کشتی کسانی هستند که در کسوت دوست، علم مخالفت با حضور و فعالیت مربیان تاثیر گذار در تیم ملی بر افراشته اند. این عده از بیم آنکه مبادا با حضور چهره‌های توانمند و کاربلد، بازار نا کار آمدان کساد شود، اجازه نمی‌دهند چهره‌های موجه و توانمند به فدراسیون نزدیک شوند. بگذریم از اینکه در همین مدت کوتاه موفقیت تیم ایزی پایپ و محسن کاوه زودتر از دیگران به تعریف و تمجید از این مربی زبان گشوده اند. گویا فراموش کرده اند تا دیروز عدم حضور امثال کاوه را به سبب نا هماهنگی و در خط فدراسیون نبودن وی اعلام می‌کردند! تردیدی نداریم امثال محسن کاوه به درستی از ماهیت این افراد اطلاع دارند و هرگز فریب این دایه‌های مهربانتر از مادر را نخواهند خورد. این مربی صراحتا اعلام کرد حاضر است بدون هیچ پیش شرطی تیم ملی را هدایت کند با این منطق که در چارچوب وظایف از اختیارات کافی برخوردار باشد.

ضرورت تحول در عرصه تیم ملی

در رقابت‌های جام باشگاههای جهان هر کجا به حریفان روس برخوردیم جز شکست نصیبی نداشتیم. تن‌ها در دو مورد مقابل روس‌ها پیروز شدیم که یکی از آن‌ها در کشتی تیم ستارگان ساری با بیمه رازی بود که کشتی گیر بیمه رازی انورگدویف مغلوب امید حسن تبار شد ونیز در مسابقه ستارگان ساری مقابل ایزی پایپ قاضی ماگمادوف کشتی گیر ستارگان ساری در حالی که هشت امتیاز از حسین الیاسی پیش بود در یک غافلگیری روی پل گیر کرد و ضربه شد. غیر از این دو مسابقه تمام نفرات ما برابر روس‌ها بازنده شدند. سناریوی مذکور با اندکی تفاوت در میدان امید‌ها و تقریبا جوانان جهان نیز تکرار شد. گویی شکست آن هم با امتیاز بالا مقابل روس‌ها به یک حقیقت غیر قابل انکار تبدیل شده است. ظاهرا زعمای قوم توجه ندارند تداوم این روند می‌تواند ضربات جبران ناپذیری بر موقعیت و جایگاه کشتی کشورمان وارد کند. بدیهی است این موقعیت و فضا گویای یک حقیقت غیرقابل انکار است مبنی بر اینکه برنامه ریزی و طراحی فنی ما اشکال دارد. برای برون رفت از این شرایط چاره‌ای نداریم جز آنکه در گزینش مربیان و برنامه‌های تمرینی و آماده سازی خود تجدید نظر کنیم. از جمله آنکه اجازه دهیم مربیان کاربلد و امتحان پس داده علی رغم اختلاف سلیقه فی مابین، امکان خدمت به تیم ملی را پیدا کنند. چه اشکالی دارد باتجربه کارآزموده ای، چون محسن کاوه هدایت تیم ملی را برعهده داشته باشد؟ هرگاه به این نقطه رسیدیم که دوستان ما لزوما کسانی نیستندکه زبان به ستایش می‌گشایند بلکه ممکن است منتقدین منصف و کسانی که تفکرات شان با ما تفاوت دارد، اما در مسیر اعتلای کشتی طی طریق می‌کنند بیش از گروه اول گره گشا باشند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4y7aee

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فرنگی‌کاران مطرح در خطر حذف