تاریخ انتشار: 1396/01/07 14:36
کد خبر: 220850

نگاهی به عملکرد پیرمرد ایتالیایی در شرق دور/لیپی به دنبال معجزه در چین

نگاهی به عملکرد پیرمرد ایتالیایی در شرق دور/لیپی به دنبال معجزه در چین

تیم ملی چین بعد از نتایج ناامیدکننده در 4 بازی ابتدایی، سکان هدایت خود را به مارچلو لیپی مرد کهنه‌کار ایتالیایی سپرد. چین با لیپی در دو بازی اخیر مقدماتی جام جهانی، یک پیروزی و یک تساوی کسب کرده تا همچنان به صعود به جام جهانی امیدوار باشد.

بعد از تساوی بدون گل در مقابل قطر و برد شیرین در مقابل کره جنوبی، چینی‌ها 5 امتیازی شده‌اند و کار سختی برای صعود به جام‌جهانی در 4 دیدار باقی‌مانده دارند. با وجود این، تغییر وضعیت از زمان روی کار آمدن لیپی، چینی‌ها را امیدوار کرده است.

مارچلو لیپی در چین از سیستم 4-3-2-1 یا درخت کریسمس استفاده کرده و توانسته خط دفاع متزلزل چین را سر و سامان دهد. چین در 4 دیدار نخست خود 6 گل دریافت کرده بود، اما در دو دیدار اخیر خود گلی دریافت نکرده و دو کلین‌شیت ثبت کرده است. با بازگشت زنگ چنگ در درون دروازه، تعداد بازیکنان گوانگ‌ژو اورگراند در فاز دفاعی تیم ملی چین به 5 بازیکن (از 6 بازیکن) رسیده است. بازیکنانی که مدت‌ها در گوانگ‌ژو اورگراند زیر نظر لیپی بوده‌اند.

هرچند در خط هافبک و حمله لیپی تغییراتی را در دو دیدار اخیر اعمال کرده، اما نهایتا تیم ملی چین به ثبات در ترکیب خود رسیده و به نظر می‌رسد لیپی در حال حاضر که نزدیک به 6 ماه از زمان پیوستنش به چین گذشته شناخت خوبی از مهره‌هایش دست یافته باشد.

چینی‌‌ها بسیار امیدوارند که با دست پر از تهران بازگردند و همچنان به صعود امیدوار بمانند. برخلاف چینی‌ها، تیم ملی ایران با کسب 14 امتیاز از 6 بازی، تقریبت صعود خود به جام جهانی را قطعی کرده است، اما این اختلاف امتیازی قطعا باعث نخواهد شد که چینی‌ها دست کم گرفته شوند.

دیدار ایران و چین در کنار اینکه یک نبرد حیاتی در راه صعود به جام جهانی است، میدان نبرد تاکتیکی دو سرمربی گران‌قیمت تیم‌هایی آسیایی خواهد بود. کی‌روش قطعا انگیزه‌های مضاعفی برای شکست لیپی خواهد داشت و این شطرنج با توجه به وضعیت امتیازی ایران و همچنین حمایت تماشاگران ایرانی، در شرایطی به سود کارلوس کی‌روش برگزار خواهد شد.

 

تیم ملی ایران و چین، سه‌شنبه 8 فروردین در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27mr6d

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تنها وجه مشترک کارلوس کی روش و مارچلو لیپی